
Сега вече все повече специалисти очакват заместникът на F430 да се появи още през 2008 г. Всъщност Ferrari F430 е на пазара едва от 2004 г. Една от причините да се бърза, вероятно е желанието да се премине в този клас на десетцилиндров двигател, за да се противопостави на новото Lamborghini Gallardo. В същото време обаче F1 се върна към V8, така че най-вероятно и серийният модел ще остане с тази изпитана в годините конструкция.
Вероятно повишаването на мощността при новия модел ще се търси за сметка на работния обем и на оборотите. Говори се, че оборотомерът при новото Ferrari ще се спре малко преди 10000 об/мин. Естествено е при разработката на новия двигател, Ferrari да ползва опита от F1, но също и от разработката на F430 Challenge Stradale, a също и на експерименталния автомобил Ferrari FXX.

Сега при тестовете именно F430 Challenge Stradale служи като „опитно муле”, което носи новия двигател. Това личи от по-големите отвори за въздух отпред и в страни, също и от новия дизайн на задната част на автомобила. Все още не се знае до колко ще бъде повишен работния обем на двигателя. Някои информации говорят дори за над пет литра. Все пак от чисто конструкторска гледна точка е по-правдоподобно да се очаква двигател с обем около 4.5 литра, който ще има максимални обороти някъде към 9500 – 10000.

Все пак моделовия ред ще изисква Ferrari да запази дистанцията между осемцилиндровите и дванадесетцилиндровите си модели, защото последните вече имат двигатели с обем 5.75 – 6.0 литра. Двигателят, който ще замести F430 ще бъде с мощност към 370 kW.
По-агресивен дизайн, възможност за версия със задвижване на четирите колела, по-ниско собствено тегло и подобрено поведение на пътя поради адаптиращи се амортисьори са част от новите неща в заместникът на Ferrari430, които дават надежда да се удържи преднината пред Lamborghini.
Все пак, преди да се появи заместникът на F430, трябва да видим в автомобилните салони новото Ferrari F430 Challenge Stradale.

