IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Богато наследство в нова опаковка

Toyota Corolla не иска да се променя, няма причина да го прави

Богато наследство в нова опаковка

Успешните модели не преминават през съществени промени току така. Нали не очаквате Golf да заложи на задно предаване или пък Серия 3 на BMW да направи обратното... Същото важи и за най-успешната кола на Toyota - моделът Corolla, чието 11-то поколение направи световната си премиера на тазгодишното изложение в София (да, в България).
Богато наследство в нова опаковка
Новата Corolla не прави изключение и продължава традициите на своите предци. А именно да бъде практична, подходяща и най-вече надеждна. Качества, които превърнаха името Corolla в най-продаваното в автомобилната история.

Традициите обаче в никакъв случаи не означават застой. Моделът има с какво ново да се похвали. Фундаментални промени, разбира се няма, но пък почти всичко е по-добро от преди. А при автомобил като Corolla това въобще не е малко.

Най-видимите разлики с предишното поколение се откриват в дизайна, който сега е по-динамичен и представителен. Основните му елементи са ни вече познати от други модели на марката - най-вече новите поколения на Auris и RAV4, като придават на колата по-масивна и забележима осанка.

Същото важи и за интериора, който е подложен на аналогична промяна. Салонът е напълно нов, отличава се с по-качествени материали, подобрена ергономия и нови мултимедийни системи. Но остава точно такъв, какъвто бихте очаквали от Corolla - удобен, разбираем и практичен, без да блести с излишни глезотии.
Богато наследство в нова опаковка
Глезотии, за съжаление, липсват и при двигателите. Към момента те са само три (Golf, например, разполага с над два пъти повече), като блестят най-вече с икономичност. Това са 1.4-литров D-4D турбодизел, бензинов 1.33-литров Dual VVT-i и 1.6-литров Valvematic, също работещ на бензин.

Времената на версиите T-Sport явно са безвъзвратно отминали, като сега най-мощното бензиново предложение доставя 132 к.с. Именно този агрегат изпитахме ние. Ускорението му от място до 100 км/час отнема достойните 10 секунди, а максималната скорост достига 200 км/час.

Агрегатът работи много балансирано и тихо, като при спяло положение лесно може да се объркате, че е изключен. Динамиката му обаче не е достатъчна за някаква по-сериозна тръпка при шофиране. А при пълен автомобил е възможно дори да ви ядоса. Именно затова смятаме дизеловото предложение за по-добър избор.

Не бива обаче съвсем да го отписваме. Разходът на гориво, който показаха уредите, бе точно 5.8 л/100 км, което си постижение за толкова голям автомобил. Тестът ни премина през магистрала и първокласни пътища с четири човека на борда.
Богато наследство в нова опаковка
Липсата на достатъчна динамика, донякъде се компенсира от окачването и управлението на колата. При новата Corolla шасито е наистина добро - неизправностите по асфалта се поглъщат прецизно, като в същото време пътното поведение е стегнато и неутрално, а дългите пътувания не уморяват. Комфортът е на високо ниво за този ценови клас, а прецизната работа на волана донякъде ни кара да забравим за мудния агрегат.

За осезаемото подобрение при пътното поведение на Corolla основна заслуга има изцяло новата архитектура на колата. Тя е по-лека и по-твърда от старата, като освен возията, облагодетелства динамиката, потреблението на гориво и сигурността.
Богато наследство в нова опаковка
Новата платформа доставя и по-щедри размери. Corolla е станала по-голяма от всякога, като приближава габаритите на Avensis. Междуосието е увеличено със 100 мм. - до 2700 мм, дължина достига 4620 мм (+80 мм), широчина - 1775 мм (+15 мм), а височина, която е редуцирана с 5 мм., е 1465 мм. Всичко това доставя увеличено пространство в салона, като разстоянието за краката на задните места сега достига рекордните за класа 706 мм. Багажникът също се е облагодетелствал от новите размери, като вече предлага 452 литра обем.
Богато наследство в нова опаковка
По отношение на безопасността също е работено. Автомобилът покрива нормите за безопасност с 5 звезди от EuroNCAP, има високоякостна клетка за пътниците, множество енерго-абсорбиращи компоненти, както и 7 въздушни възглавници, система за контрол на сцеплението (TRC), система за динамична устойчивост (VSC) и асистент за потегляне по наклон Hill Start Assist Control, които присъстват още в базовото оборудване.
Богато наследство в нова опаковка
В заключение ще добавим, че също като предишните поколения, новата Corolla няма да ви заслепи нито с динамика, нито с невиждани джаджи. Нито пък с невиждан дизайн. Тя просто еволюира, оптимизирайки още повече най-сериозните си предимства. А това е напълно достатъчно, за да ни кара да вярваме, че 11-тото поколение ще бъде най-успешното до сега. За 47 години на пазара Corolla е реализирала рекордните 40 000 000 продажби. От 2002 година насам всяка година са се продавали по повече от 1 милион автомобила с името Corolla, а само през изминалата година ежедневно по шосетата са тръгвали нови 3180 автомобила Corolla.
Богато наследство в нова опаковка
В България цените на Corolla с 1.6-литров Valvematic агрегат и ръчна трансмисия стартират от 32 450 лв. с ДДС. Най-достъпният модел - 1.33 Dual VVT-i, има цена 30 290 лв. с ДДС, а дизеловите модификации започват от 34 200 лв. с ДДС.
Богато наследство в нова опаковка
Снимки: Automedia.bg

Тагове: Toyota Corolla
0 от 500
  • #133
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Съвет ( преди 11 години )
    Ауди как да е, обаче лексус сами си признаха, че не са премиум - искат клиентите им да ги сравняват с ФОРД и КРАЙСЛЕР.
  • #132
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Toyota ( преди 11 години )
    ***.но в целуфан пак си е ***!
  • #131
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Едо ( преди 11 години )
    Корола е синоним на ***. Всички които харесват Тойота са изявени хомосексуалисти. Сред хората с алтернативна сексуална ориентация, този автомобил ще се харчи отлично. Браво на Тойота!
  • #130
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Roadrunner мисли правилно! Купуваш си нова кола, в книжката пише долу-горе колко гори и просто я караш! Ако не ти излизат сметките и искаш кола 250 коня с разход 12/100, няма да я купиш нова за 100 бона, а ще я купиш за 60, примерно, същата на 3 години до 100 000 километра и с останалите 40 бона ще си правиш ремонти, ще караш, ще купуваш гуми и т.н.В същото време съм против всеки селянин с 5 или 6 литров мотор, който само цапа въздуха!Но да се карате за разход от 2 литра и 5 лева е глупаво!
  • #129
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Roadrunner ( преди 11 години )
    не се смятам за богаташ, но не мога да си причиня това нещо да се влача икономично с 90, А относно 3-4 лв на 100, ми кеф цена няма са казали хората, А и като се замислиш за нова кола губиш само от обезценка по 4-5 к на година, ако те бъркат толкова 4 лв, ще си вземеш кола на 4-5 години и ще си спестиш поне 12-13к от обезценка и застраховки.
  • #128
    4 rate up comment 3 rate down comment
    София-град ( преди 11 години )
    На IIHS се счупи като вафла! Вътре всичко и всички на дроб.
  • #127
    9 rate up comment 6 rate down comment
    СЛАВИ ( преди 11 години )
    За какво ги обсъждате тия ... ***. Да ги пращат в Африка или при талибаните. Най-добри са за мързеливите *** у америка.
  • #126
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Дошо до Roadrunner ( преди 11 години )
    На сто са 3-4лв, на хиляда са 30-40, на 10000км са 300-400.......
  • #125
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Фолксваген не е премиум марка
  • #124
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Явно пак сте се карали за глупости! Аз, като не харесвам Тойота и спрях да им влизам в темите! Поне не и докато не се покаже някой модел като SUPRA! Там съм сигурен, че заради малкото бройки ще направят автомобил номер 1!!! А тези, дето не ги кефи Тойота, просто не влизайте да спорите - излишно е! Виждаш, пропускаш и продължаваш напред!