IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Богато наследство в нова опаковка

Toyota Corolla не иска да се променя, няма причина да го прави

Богато наследство в нова опаковка

Успешните модели не преминават през съществени промени току така. Нали не очаквате Golf да заложи на задно предаване или пък Серия 3 на BMW да направи обратното... Същото важи и за най-успешната кола на Toyota - моделът Corolla, чието 11-то поколение направи световната си премиера на тазгодишното изложение в София (да, в България).
Богато наследство в нова опаковка
Новата Corolla не прави изключение и продължава традициите на своите предци. А именно да бъде практична, подходяща и най-вече надеждна. Качества, които превърнаха името Corolla в най-продаваното в автомобилната история.

Традициите обаче в никакъв случаи не означават застой. Моделът има с какво ново да се похвали. Фундаментални промени, разбира се няма, но пък почти всичко е по-добро от преди. А при автомобил като Corolla това въобще не е малко.

Най-видимите разлики с предишното поколение се откриват в дизайна, който сега е по-динамичен и представителен. Основните му елементи са ни вече познати от други модели на марката - най-вече новите поколения на Auris и RAV4, като придават на колата по-масивна и забележима осанка.

Същото важи и за интериора, който е подложен на аналогична промяна. Салонът е напълно нов, отличава се с по-качествени материали, подобрена ергономия и нови мултимедийни системи. Но остава точно такъв, какъвто бихте очаквали от Corolla - удобен, разбираем и практичен, без да блести с излишни глезотии.
Богато наследство в нова опаковка
Глезотии, за съжаление, липсват и при двигателите. Към момента те са само три (Golf, например, разполага с над два пъти повече), като блестят най-вече с икономичност. Това са 1.4-литров D-4D турбодизел, бензинов 1.33-литров Dual VVT-i и 1.6-литров Valvematic, също работещ на бензин.

Времената на версиите T-Sport явно са безвъзвратно отминали, като сега най-мощното бензиново предложение доставя 132 к.с. Именно този агрегат изпитахме ние. Ускорението му от място до 100 км/час отнема достойните 10 секунди, а максималната скорост достига 200 км/час.

Агрегатът работи много балансирано и тихо, като при спяло положение лесно може да се объркате, че е изключен. Динамиката му обаче не е достатъчна за някаква по-сериозна тръпка при шофиране. А при пълен автомобил е възможно дори да ви ядоса. Именно затова смятаме дизеловото предложение за по-добър избор.

Не бива обаче съвсем да го отписваме. Разходът на гориво, който показаха уредите, бе точно 5.8 л/100 км, което си постижение за толкова голям автомобил. Тестът ни премина през магистрала и първокласни пътища с четири човека на борда.
Богато наследство в нова опаковка
Липсата на достатъчна динамика, донякъде се компенсира от окачването и управлението на колата. При новата Corolla шасито е наистина добро - неизправностите по асфалта се поглъщат прецизно, като в същото време пътното поведение е стегнато и неутрално, а дългите пътувания не уморяват. Комфортът е на високо ниво за този ценови клас, а прецизната работа на волана донякъде ни кара да забравим за мудния агрегат.

За осезаемото подобрение при пътното поведение на Corolla основна заслуга има изцяло новата архитектура на колата. Тя е по-лека и по-твърда от старата, като освен возията, облагодетелства динамиката, потреблението на гориво и сигурността.
Богато наследство в нова опаковка
Новата платформа доставя и по-щедри размери. Corolla е станала по-голяма от всякога, като приближава габаритите на Avensis. Междуосието е увеличено със 100 мм. - до 2700 мм, дължина достига 4620 мм (+80 мм), широчина - 1775 мм (+15 мм), а височина, която е редуцирана с 5 мм., е 1465 мм. Всичко това доставя увеличено пространство в салона, като разстоянието за краката на задните места сега достига рекордните за класа 706 мм. Багажникът също се е облагодетелствал от новите размери, като вече предлага 452 литра обем.
Богато наследство в нова опаковка
По отношение на безопасността също е работено. Автомобилът покрива нормите за безопасност с 5 звезди от EuroNCAP, има високоякостна клетка за пътниците, множество енерго-абсорбиращи компоненти, както и 7 въздушни възглавници, система за контрол на сцеплението (TRC), система за динамична устойчивост (VSC) и асистент за потегляне по наклон Hill Start Assist Control, които присъстват още в базовото оборудване.
Богато наследство в нова опаковка
В заключение ще добавим, че също като предишните поколения, новата Corolla няма да ви заслепи нито с динамика, нито с невиждани джаджи. Нито пък с невиждан дизайн. Тя просто еволюира, оптимизирайки още повече най-сериозните си предимства. А това е напълно достатъчно, за да ни кара да вярваме, че 11-тото поколение ще бъде най-успешното до сега. За 47 години на пазара Corolla е реализирала рекордните 40 000 000 продажби. От 2002 година насам всяка година са се продавали по повече от 1 милион автомобила с името Corolla, а само през изминалата година ежедневно по шосетата са тръгвали нови 3180 автомобила Corolla.
Богато наследство в нова опаковка
В България цените на Corolla с 1.6-литров Valvematic агрегат и ръчна трансмисия стартират от 32 450 лв. с ДДС. Най-достъпният модел - 1.33 Dual VVT-i, има цена 30 290 лв. с ДДС, а дизеловите модификации започват от 34 200 лв. с ДДС.
Богато наследство в нова опаковка
Снимки: Automedia.bg

Тагове: Toyota Corolla
0 от 500
  • #103
    18 rate up comment 4 rate down comment
    peposhi ( преди 11 години )
    Не знам какво толкова се дразнят колегите като чуят и видят Тойота... Всеки харесва/обича определена марка/модел/двигател и т.н. Винаги се въздържам от коментари тип "това не става"... Жената има 03' Ярис. За четири години яко лашкане - само бензин и консумативи, какво повече да иска човек. А, че аз не харесвам интериора, голяма работа. Жената си я харесва и не иска да я сменя, аз си трая щот нямам главоболия :)
  • #102
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Лютфи Боцван ( преди 11 години )
    Казвал съм го преди ще кажа и сега ! Тойота ли ? ААА НЕ ! МЕРСИ нямам време за сервизни акции всяка седмица ! нито чували с пари за архаична техника !
  • #101
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Roadrunner ( преди 11 години )
    с 1.6 105 коня на мазда 3 ще оставя королата на една кола на 400 метра.Но не е в това въпроса, королата и ауриса са с безличен дизайн, дори старата мазда 3, т.е модел 2006-2009та е по-красив от най-новата корола. Какви са тея леко флуидни светлини отзад, каква е тая измита визия не знам. Виж мазда 3 2014 и сам ще проумееш защо струва 15 к отгоре сигурно
  • #100
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Roadrunner ( преди 11 години )
    не можеш да ме впечатлиш с един двигател , колата пак си остава скапана. Замисли се само защо на МАзда 3 или на Акорд/Сивик няма такива смешни двигатели? Защо на тях като им хлопнеш врата се чува този приятен "мазен" звук, а при тойота не?И колата не е 2.2 180 коня, а е 177, двигателя на лексус ИС. КАзах го и преди в една тема, тойота са мега скучни и безлични коли, а се продават, защото повечето хора са скучни и посредствени и си пасват
  • #99
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Roadrunner ( преди 11 години )
    Ауриса е и той недоразумение с 1.33 двигателя , най-лекото слизане от бордюр е съпроводено със скърцане на предната *** над таблото... Вратите като ги затварящ няма характерното тежко глухо хлопване, а едно дрънчене като на ламарина....
  • #98
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Roadrunner ( преди 11 години )
    за да е дачия, щеше да е медицински спирт 100 градуса ...А никъде не съм казал, че Голфовете не са дървени. Не съм карал и нямам намерение да купувам, освен пак да са служебни на жена ми, *** тя все ауриси цели. Аз карам японци, ама не и тойота , тя е турчак
  • #97
    6 rate up comment 7 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Kolegi varnah se ot rabota i poniakoga moga da kaja,4e me razrevavate ot smiah.Tova sa4inenie,koeto e napisano za moiata osoba,napravo niamam dumi da opi6a,kolko mu se izkefih.Vsi4ki,toyotodjii i Do6ky i Grudi da ste zivi i zdravi kolegi,4e bez tova niama da mojem da se naslajdavame na strasta si,koiato ni svarzva, a imenno KOLITE
  • #96
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Roadrunner ( преди 11 години )
    баси, на някои това им се струва хубава кола.....тойотата нема грам класа, абсолютна шир потреба, такава дървения друга не съм карал. Били ги купували много, те и мастика пещера я купуват повече, ама не я прави по-хубава от отлежало уиски...RRE е доста дразнещ на моменти, ама тук съм абсолютно съгласен с него.
  • #95
    5 rate up comment 10 rate down comment
    ИСТИНАТА ( преди 11 години )
    Много сиромаси по света, много тойотки по света.
  • #94
    9 rate up comment 3 rate down comment
    банан ( преди 11 години )
    Имам комшии които държат автошкола и имат два ауриса с 1,4 дизела 90 кончета. Много са доволни от тях, даже закачаха каравана на единия. А сега взеха и новия модел.