IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Богато наследство в нова опаковка

Toyota Corolla не иска да се променя, няма причина да го прави

Богато наследство в нова опаковка

Успешните модели не преминават през съществени промени току така. Нали не очаквате Golf да заложи на задно предаване или пък Серия 3 на BMW да направи обратното... Същото важи и за най-успешната кола на Toyota - моделът Corolla, чието 11-то поколение направи световната си премиера на тазгодишното изложение в София (да, в България).
Богато наследство в нова опаковка
Новата Corolla не прави изключение и продължава традициите на своите предци. А именно да бъде практична, подходяща и най-вече надеждна. Качества, които превърнаха името Corolla в най-продаваното в автомобилната история.

Традициите обаче в никакъв случаи не означават застой. Моделът има с какво ново да се похвали. Фундаментални промени, разбира се няма, но пък почти всичко е по-добро от преди. А при автомобил като Corolla това въобще не е малко.

Най-видимите разлики с предишното поколение се откриват в дизайна, който сега е по-динамичен и представителен. Основните му елементи са ни вече познати от други модели на марката - най-вече новите поколения на Auris и RAV4, като придават на колата по-масивна и забележима осанка.

Същото важи и за интериора, който е подложен на аналогична промяна. Салонът е напълно нов, отличава се с по-качествени материали, подобрена ергономия и нови мултимедийни системи. Но остава точно такъв, какъвто бихте очаквали от Corolla - удобен, разбираем и практичен, без да блести с излишни глезотии.
Богато наследство в нова опаковка
Глезотии, за съжаление, липсват и при двигателите. Към момента те са само три (Golf, например, разполага с над два пъти повече), като блестят най-вече с икономичност. Това са 1.4-литров D-4D турбодизел, бензинов 1.33-литров Dual VVT-i и 1.6-литров Valvematic, също работещ на бензин.

Времената на версиите T-Sport явно са безвъзвратно отминали, като сега най-мощното бензиново предложение доставя 132 к.с. Именно този агрегат изпитахме ние. Ускорението му от място до 100 км/час отнема достойните 10 секунди, а максималната скорост достига 200 км/час.

Агрегатът работи много балансирано и тихо, като при спяло положение лесно може да се объркате, че е изключен. Динамиката му обаче не е достатъчна за някаква по-сериозна тръпка при шофиране. А при пълен автомобил е възможно дори да ви ядоса. Именно затова смятаме дизеловото предложение за по-добър избор.

Не бива обаче съвсем да го отписваме. Разходът на гориво, който показаха уредите, бе точно 5.8 л/100 км, което си постижение за толкова голям автомобил. Тестът ни премина през магистрала и първокласни пътища с четири човека на борда.
Богато наследство в нова опаковка
Липсата на достатъчна динамика, донякъде се компенсира от окачването и управлението на колата. При новата Corolla шасито е наистина добро - неизправностите по асфалта се поглъщат прецизно, като в същото време пътното поведение е стегнато и неутрално, а дългите пътувания не уморяват. Комфортът е на високо ниво за този ценови клас, а прецизната работа на волана донякъде ни кара да забравим за мудния агрегат.

За осезаемото подобрение при пътното поведение на Corolla основна заслуга има изцяло новата архитектура на колата. Тя е по-лека и по-твърда от старата, като освен возията, облагодетелства динамиката, потреблението на гориво и сигурността.
Богато наследство в нова опаковка
Новата платформа доставя и по-щедри размери. Corolla е станала по-голяма от всякога, като приближава габаритите на Avensis. Междуосието е увеличено със 100 мм. - до 2700 мм, дължина достига 4620 мм (+80 мм), широчина - 1775 мм (+15 мм), а височина, която е редуцирана с 5 мм., е 1465 мм. Всичко това доставя увеличено пространство в салона, като разстоянието за краката на задните места сега достига рекордните за класа 706 мм. Багажникът също се е облагодетелствал от новите размери, като вече предлага 452 литра обем.
Богато наследство в нова опаковка
По отношение на безопасността също е работено. Автомобилът покрива нормите за безопасност с 5 звезди от EuroNCAP, има високоякостна клетка за пътниците, множество енерго-абсорбиращи компоненти, както и 7 въздушни възглавници, система за контрол на сцеплението (TRC), система за динамична устойчивост (VSC) и асистент за потегляне по наклон Hill Start Assist Control, които присъстват още в базовото оборудване.
Богато наследство в нова опаковка
В заключение ще добавим, че също като предишните поколения, новата Corolla няма да ви заслепи нито с динамика, нито с невиждани джаджи. Нито пък с невиждан дизайн. Тя просто еволюира, оптимизирайки още повече най-сериозните си предимства. А това е напълно достатъчно, за да ни кара да вярваме, че 11-тото поколение ще бъде най-успешното до сега. За 47 години на пазара Corolla е реализирала рекордните 40 000 000 продажби. От 2002 година насам всяка година са се продавали по повече от 1 милион автомобила с името Corolla, а само през изминалата година ежедневно по шосетата са тръгвали нови 3180 автомобила Corolla.
Богато наследство в нова опаковка
В България цените на Corolla с 1.6-литров Valvematic агрегат и ръчна трансмисия стартират от 32 450 лв. с ДДС. Най-достъпният модел - 1.33 Dual VVT-i, има цена 30 290 лв. с ДДС, а дизеловите модификации започват от 34 200 лв. с ДДС.
Богато наследство в нова опаковка
Снимки: Automedia.bg

Тагове: Toyota Corolla
0 от 500
  • #63
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И да довърша коментара си по-долу, от останалите марки, които си изброил, нито една не е германска. Въпросът беше, да посочиш някоя германска икона, от същия клас, нова, с подобно обурудване на същата или по-ниска цена. Капиш?
  • #62
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Руснаците са на същия принцип ! Лада нива не иска да се променя няма защо да го прави :))Хубаво са откраднали философията, но качеството, надеждността и цената на нива не могат да стигнат с тия безкончени сервизни акции :) иначе техниката е на същото, ако не и по ниско равнище
  • #61
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До анонимния долу ( преди 11 години )
    За тези пари спокойно можеш да си вземеш много по-добре оборудвано и мощно пежо,рено,кия,опел,хюндай,голф,фокус,шевролет круз,мазда 3 и прочее...За тези пари, с ДДС ще си вземеш по-добре обурудвана кола от марките, които си изброил само на картинка или като Лего и играчка! Между другото, Фокус и Голф не са в класа на тази Корола, можеш да я сравняваш с Джета или Мондео например, ама и там ценичките стават доста сериозни...Или смени хапчетата или дилъра, че тези не ти се ортазяват добре!
  • #60
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ти прочете ли че дизелите започват от 34 000 а 32 000 е цената на 1.6/ прахосмукачка/. За тези пари спокойно можеш да си вземеш много по-добре оборудвано и мощно пежо,рено,кия,опел,хюндай,голф,фокус,шевролет круз,мазда 3 и прочее...
  • #59
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    В-1, карам 4 год опел инсиния и 10 год.330и.Познай коя кола ми доставя повече удоволствие и коя има по малко пластмаса и по-качествени материали в нея.Чакам с нетърпение отговорът ти,РАЗБИРАЧО.
  • #58
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Nev ( преди 11 години )
    Немога да разбера какво точно се пенят всички германски фенчета по-долу! Такава била Тойтата онакава била! Ами хаиде дайте ми германски автомобил, който да предлага това, което тази Корола и да струва 32 000лв. Май и невзрачно Поло няама да можете да си вземете май!Слезте малко в реалността, стга сте ми гледали клипчета в тубата и гледали картинки.
  • #57
    7 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 11 години )
    а за различните класове коли и това защо японците не слагат в масовите си модели големи двигатели въобще няма да се опитвам да ти обяснявам..
  • #56
    10 rate up comment 4 rate down comment
    v-1 ( преди 11 години )
    Ми карай си тогава 10 годишното БМВ, с навигации и 200 коня, 100 от които вече са умрели...Мъкааа
  • #55
    11 rate up comment 2 rate down comment
    *** ( преди 11 години )
    Абе RRE..не става дума "кой плаща пенсиите на ваште", а че тук в България има хора и това че си в Швейцария..не те прави нещо повече...уважение колега..уважение помежду си трябва да има
  • #54
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Проблемът е че 10 год. Бмв може да има навигация,парктроник и др.и 143,170,231 или 343 ЗАВОДСКИ КОНЯ! Докато НОВАТА тойотка може да е максимум 132 коня....ПАНИМАЕШ!