IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Богато наследство в нова опаковка

Toyota Corolla не иска да се променя, няма причина да го прави

Богато наследство в нова опаковка

Успешните модели не преминават през съществени промени току така. Нали не очаквате Golf да заложи на задно предаване или пък Серия 3 на BMW да направи обратното... Същото важи и за най-успешната кола на Toyota - моделът Corolla, чието 11-то поколение направи световната си премиера на тазгодишното изложение в София (да, в България).
Богато наследство в нова опаковка
Новата Corolla не прави изключение и продължава традициите на своите предци. А именно да бъде практична, подходяща и най-вече надеждна. Качества, които превърнаха името Corolla в най-продаваното в автомобилната история.

Традициите обаче в никакъв случаи не означават застой. Моделът има с какво ново да се похвали. Фундаментални промени, разбира се няма, но пък почти всичко е по-добро от преди. А при автомобил като Corolla това въобще не е малко.

Най-видимите разлики с предишното поколение се откриват в дизайна, който сега е по-динамичен и представителен. Основните му елементи са ни вече познати от други модели на марката - най-вече новите поколения на Auris и RAV4, като придават на колата по-масивна и забележима осанка.

Същото важи и за интериора, който е подложен на аналогична промяна. Салонът е напълно нов, отличава се с по-качествени материали, подобрена ергономия и нови мултимедийни системи. Но остава точно такъв, какъвто бихте очаквали от Corolla - удобен, разбираем и практичен, без да блести с излишни глезотии.
Богато наследство в нова опаковка
Глезотии, за съжаление, липсват и при двигателите. Към момента те са само три (Golf, например, разполага с над два пъти повече), като блестят най-вече с икономичност. Това са 1.4-литров D-4D турбодизел, бензинов 1.33-литров Dual VVT-i и 1.6-литров Valvematic, също работещ на бензин.

Времената на версиите T-Sport явно са безвъзвратно отминали, като сега най-мощното бензиново предложение доставя 132 к.с. Именно този агрегат изпитахме ние. Ускорението му от място до 100 км/час отнема достойните 10 секунди, а максималната скорост достига 200 км/час.

Агрегатът работи много балансирано и тихо, като при спяло положение лесно може да се объркате, че е изключен. Динамиката му обаче не е достатъчна за някаква по-сериозна тръпка при шофиране. А при пълен автомобил е възможно дори да ви ядоса. Именно затова смятаме дизеловото предложение за по-добър избор.

Не бива обаче съвсем да го отписваме. Разходът на гориво, който показаха уредите, бе точно 5.8 л/100 км, което си постижение за толкова голям автомобил. Тестът ни премина през магистрала и първокласни пътища с четири човека на борда.
Богато наследство в нова опаковка
Липсата на достатъчна динамика, донякъде се компенсира от окачването и управлението на колата. При новата Corolla шасито е наистина добро - неизправностите по асфалта се поглъщат прецизно, като в същото време пътното поведение е стегнато и неутрално, а дългите пътувания не уморяват. Комфортът е на високо ниво за този ценови клас, а прецизната работа на волана донякъде ни кара да забравим за мудния агрегат.

За осезаемото подобрение при пътното поведение на Corolla основна заслуга има изцяло новата архитектура на колата. Тя е по-лека и по-твърда от старата, като освен возията, облагодетелства динамиката, потреблението на гориво и сигурността.
Богато наследство в нова опаковка
Новата платформа доставя и по-щедри размери. Corolla е станала по-голяма от всякога, като приближава габаритите на Avensis. Междуосието е увеличено със 100 мм. - до 2700 мм, дължина достига 4620 мм (+80 мм), широчина - 1775 мм (+15 мм), а височина, която е редуцирана с 5 мм., е 1465 мм. Всичко това доставя увеличено пространство в салона, като разстоянието за краката на задните места сега достига рекордните за класа 706 мм. Багажникът също се е облагодетелствал от новите размери, като вече предлага 452 литра обем.
Богато наследство в нова опаковка
По отношение на безопасността също е работено. Автомобилът покрива нормите за безопасност с 5 звезди от EuroNCAP, има високоякостна клетка за пътниците, множество енерго-абсорбиращи компоненти, както и 7 въздушни възглавници, система за контрол на сцеплението (TRC), система за динамична устойчивост (VSC) и асистент за потегляне по наклон Hill Start Assist Control, които присъстват още в базовото оборудване.
Богато наследство в нова опаковка
В заключение ще добавим, че също като предишните поколения, новата Corolla няма да ви заслепи нито с динамика, нито с невиждани джаджи. Нито пък с невиждан дизайн. Тя просто еволюира, оптимизирайки още повече най-сериозните си предимства. А това е напълно достатъчно, за да ни кара да вярваме, че 11-тото поколение ще бъде най-успешното до сега. За 47 години на пазара Corolla е реализирала рекордните 40 000 000 продажби. От 2002 година насам всяка година са се продавали по повече от 1 милион автомобила с името Corolla, а само през изминалата година ежедневно по шосетата са тръгвали нови 3180 автомобила Corolla.
Богато наследство в нова опаковка
В България цените на Corolla с 1.6-литров Valvematic агрегат и ръчна трансмисия стартират от 32 450 лв. с ДДС. Най-достъпният модел - 1.33 Dual VVT-i, има цена 30 290 лв. с ДДС, а дизеловите модификации започват от 34 200 лв. с ДДС.
Богато наследство в нова опаковка
Снимки: Automedia.bg

Тагове: Toyota Corolla
0 от 500
  • #13
    10 rate up comment 20 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    A toyota gi mrazia ot kakto ba6ta mi si be6e kupil nov avensis i tia mu skasa nervite celi 3 godini.Posle sigurno sme ia prodali na niakoi kato vas i toi sega i bere mizeriite sigurno 3 no pove4e
  • #12
    13 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    гледайте да не се облягате на колата, че ламарините веднага хлътват.
  • #11
    9 rate up comment 22 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Xaxaxaxaxax,daje smianata mi e do 11.30 ve4erta,bez po4ivka.Mom4e az sam hirurg,misli6 li,4e moga da si pia kafeto dokota operiram.Tazi smiana e za spe6ni operaci,planuvanite zapo4vat ot sutrinta,ama kakvo da vi obesniavam
  • #10
    8 rate up comment 22 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Kolegi blagodaria vi,4e tolkova barzo skrihte komentarite mi,taka absolutno vseki,koito vleze v tazi statia,6te gi pro4ete i 6te razbere istinata.
  • #9
    24 rate up comment 6 rate down comment
    воланаджията ( преди 11 години )
    RRE,пак почна с лъжите си.Няма такава смяна от 3 до 11!Знаеш ли защо?Защото имаш почивка,която е най малко 30 мин. и имаш още 2 по 15 мин.На всеки 3 часа работа ти се полагат тези 15 мин.Това е по закон в Швейцария и поне,като твърдиш,че си там и лъжеш провери как са нещата,че ставаш прозрачен!Едно нещо при теб обаче не мога да разбера.Защо Тойота,толкова дълбоко ти е влязла отзад и постоянно ти убива?Съчувстваме ти да знаеш!
  • #8
    11 rate up comment 25 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Dobre,4e vi ima vas,za da izpakvame NIE.Ciala sedmica karam smeni ot 3 sletobiad do 11 ve4erta.taka,4e imam predostata4no vreme da se pozabavliavam s vas
  • #7
    29 rate up comment 4 rate down comment
    anonymous ( преди 11 години )
    Дано по-скоро прочетат повече хора статията, че да ти се скрият малоумията по-бързичко. То бива бива ама... поне в едно мнение да ги беше написал. Чудно ми е как в работодателя ти в Швейцария толерира постоянното ти киснене в тоя сайт... Или нека позная - сам си си шеф...
  • #6
    40 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    Отлично качество на достъпна цена. Разбира се, в *** гето няма да я харесат защото не е окичена с диодчета от коледни елхички, но за 40-те милиона предоволни клиенти това едва ли е особен проблем.
  • #5
    11 rate up comment 31 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Ne sam vijdal druga kola,na koiato bialoto da i stoi tolkova grozno
  • #4
    13 rate up comment 32 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Telefona mi ot 2004 godina ima goliam ecran i rezolucia ot tazi info systema na toyotka