IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia не иска да прилича на Hyundai

До 2-3 години двете корейски марки трябва да бъдат максимално отдалечени една от друга

Kia не иска да прилича на Hyundai

В съвсем близко бъдеще марките Hyundai и Kia съществено ще се различават една от друга в областта на дизайна. Това обяви пред Autoblog главният дизайнер и на двата бранда Петер Шрайер.
Kia не иска да прилича на Hyundai
Германският специалист бе категоричен, че новите стилистични направления при двете марки ще станат факт най-късно до 2-3 години. Според Шрайер двата партньорски бранда трябва да бъдат разделени "стилистично", като това да доведе до увеличаване на моделната гама и при двата корейски производителя. Дизайнерът дава за пример концерна Volkswagen и неговото отношение към дъщерната марка Audi.

"Volkswagen Golf и Audi A3 са изградени на една платформа и голяма част от компонентите им са еднакви, но въпреки това те са насочени към различни групи клиенти - обяснява Шрайер. - Ние трябва да се опитаме да сторим същото - Kia и Hyundai да се различават като функционалност и допълнително оборудване."

Според топ-дизайнера приоритет от двете марки трябва да има Kia, която ще продължи по настоящия си път. Докато при Hyundai промяната ще бъде доста сериозна, като компанията ще трябва да преосмисли цялата целева аудитория.

"В момента Hyundai следва свой собствен стил, само че той засяга единствено повърхностните характеристики на автомобила, а не негови пропорции. Именно това трябва да бъде променено и марката да отдели най-доброто, с което разполага. Така тя ще се превърне в лесно разпознаваема и уникална за хората, каквато е Kia в момента", категоричен е Шрайер. И посочва, че първата промяна ще засегне шестоъгълната решетка на радиатора на автомобилите от марката Hyundai.

Снимка: Kia / Hyundai

0 от 500
  • #3
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не схващам логиката че е бил недооценен, след като почти 30 години работи във Ауди и Фолксваген. Все си е шеф дизайнер, първо на Ауди после на ФВ. Корейците разбират че ако искат да излязат от посредственото ниво което поддържат, трябва да си вземат дизайнер от силна компания. Естествено не гледат към дизайнери от Тойота и правилно, защото сега Тойота трябва да гледа от тях а си вземат шеф дизайнер от отделите на ФВ съблазнен предполагам с десеторно по-висока заплата и успеха е налице.
  • #2
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Нев ( преди 10 години )
    Петер Щраер беше недооценен при Вагените, и корейците си излязоха много далновидни да видят потенциала, които закостенелите германски чичковци не искаха да приемат, и поне според мен сгрешиха. Не се привлича един човек на толкова висок ръководен пост и да се надяваш на случайността, по-скоро е въпрос на добро проучване и създаване на добри условия на работа, за да може да се разгърне потенциала! Точно това Щраер намери при корейците, а германците се чудят откъде да вземат свестен дизайнер.
  • #1
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Значи тоя Петер Шрайер казва точно това което казвам и аз през последните 5-6 години. Хюндай няма идентичност, моделите им не следват никаква логика. Нещо което го има при Мерцедес,БМВ,Ауди и Фолксваген. Колите им са разпознаваеми отдалеч. От далеч разбираш, че е Ауди,БМВ, Мерцедес или Голф. Първото нещо което направи тоя е да даде самоличност на КИА, за това и в момента тя изглужда по-добра като марка от Хюндай. КИА уцелиха десятка вземайки шефа от ФВ Петер Шрайер.Тоя наистина им вдига класата