(1).jpg)
Тестовият автомобил се перчи с черни джанти с размер 16 инча, кафява боя със златисти парченца и кожената тапицерия в салона
Желанието на хората да имат многофункционален автомобил направи комбитата особено популярни. В продължение на години тези автомобили бяха единствената алтернатива на пазара, но след това се появиха минивановете, а след тях - кросовърите. Така търсачите на автомобил за всякакви нужди постепенно се отдръпнаха от комбитата за сметка на новите предложения.
През последните години обаче интересът към комби автомобилите отново расте. А причините са ясни - нито минивановете, нито кросовърите с аналогична цена могат да предложат багажник с подобен обем. Не могат да предложат и подобно потребление на гориво, нито пък пътно поведение, заради по-високите си маса и център на тежестта. Не на последно място е и дизайна на новите комбита, който освен практичен, стана и доста атрактивен.
Именно с такъв атрактивен и практичен представил на комби автомобилите ще ви запознаем днес. Става дама за добре познатия Chevrolet Cruze. .jpg)
Тестовият автомобил се перчи с черни джанти с размер 16 инча, кафява боя със златисти парченца и кожената тапицерия в салона
Комбито Chevrolet Cruze се появи за първи път на автомобилното изложение в Женева през 2012 година, като бързо се превърна в един от най-важните модели на американската марка в Европа. Той се отличава от останалите две версии на модела - седан и хечбек, не само по уголемената си задница. Cruze Комби има обща дължина от 4 675 мм, докато при седана и хечбека тя е съответно 4 597 и 4 514 мм. Що се отнася до багажното отделение, при комбито то предлага 500 литра при използване на пространството до долния ръб на задните прозорци, до близо 1500 литра при сгънати седалки на задния ред и използване на целия обем до тавана.
.jpg)
Багажникът предлага обем до 1500 литра
Освен това, багажникът има две нива, като в долното, което е по-малко, могат да се съхраняват различни предмети, които иначе се търкалят из целия багажник. Товаренето също е улеснено, благодарение на ниския праг.

Пространството под кората. Отдолу има място и за резерва гума
Що се отнася до дизайна на самата кола, то предната част на всички версии на Chevrolet Cruze е напълно еднаква, оборудвана с марковата голяма двойна решетка на радиатора. Основните разлики са в частта след средната колонка, която при комбито е значително уголемена. Въпреки това обаче силуетът на колата остава хармоничен. А благодарение на снижаващата се назад странична линия комбито изглежда и доста динамично.

Салонът залага на комфорта, благодарение на удобните седалки, всевъзможните настройки на волана, удобното разположение на приборите и множеството места за съхранение на различни вещи. Пространството пък е напълно достатъчно дори за петима едри пасажери. Материалите изненадват с добро качество - пластмасите по арматурното табло са меки на допир, а централната конзола е покрита с материал, напомнящ полиран алуминий. Изолацията от външни шумове пък върши отлична работа дори при движение с магистрална скорост.

Обикновено търсачите на комби автомобили залагат на дизеловите двигатели. Това е съвсем в реда на нещата, тъй като тези мотори предлагат добра динамика и нисък разход на гориво, особено при натоварен автомобил. В случая обаче ние избрахме бензинов двигател, при това с малък работен обем. Причината е, че вече сме изпробвали този агрегат на други модели на концерна и ни беше интересно как ще се представи на борда на комби с такива размери.
А представянето му бе повече от задоволително. Малкият 1.4-литров двигател с четири цилиндъра е подпомаган от турбо система, която му позволява да развива 140 к.с. и 200 Нм. Същата турбо система го прави и доста пъргав още от ниски обороти - въртящият момент е наличен при 1850 об/мин, както и много удобен при по-дълги пътувания или пък изпреварвания. При движение по магистрала агрегатът, който се куплира с 6-степенна ръчна скоростна кутия, поддържа сравнително ниски обороти, но именно благодарение на турбото остава отзивчив при подаване на газ. При изпреварване пък е необходимо просто да "научите" в кои обороти автомобилът е най-пъргав, за да изцедите максималните възможности на двигателчето.
Всъщност агрегат с мощност 140 к.с. трудно може да бъде определен като двигателче. Той доставя пъргавина, съизмерима с тази на 2.0-литров атмосферен бензинов двигател - ускорението 0-100 км/час става за само 9.5 сек., докато дизеловия вариант със сходна мощност прави същото със секунда по-бавно. В същото време обаче потреблението на гориво е почти аналогично с това на дизелов автомобил. Тестът ни, който премина по магистрала, планински път и първокласни шосета, показа среден разход от малко над 6 литра на 100 км. При това в случая става дума за шофиране, което не цели регистрирането на рекордно нисък разход.
Що се отнася до пътното поведение на Cruze Комби, то е напълно в унисон с визията на колата - стегнато и много предвидимо, което вероятно ще допадне най-вече на шофьорите, предпочитащи по-динамични коли. Воланът е достатъчно директен за шофиране по планински пътища, а в градската среда става приятно лек (кормилната уредба е доставена от ZF). Най-добрата новина е, че добавените килограми в задната част почти не се усещат, благодарение на модифицираното окачване на задния мост.
.jpg)
В заключение ще кажем, че Cruze Комби би удовлетворил нуждите на повечето търсачи на многофункционален автомобил. Дали предпочитаната кола ще бъде миниван, кросовър или комби, зависи от конкретните предпочитания на всеки човек. Кросовърите, например, са по-подходящи за движение по лоши или черни пътища, минивановете разполагат със седем места и практичен салон, а комбитата предлагат пътно поведение, разход на гориво и удобство като на седан, но съчетани с много повече място за багаж.
Ако вече сте се спрели на комби, със сигурност добавете Cruze списъка. Не пропускайте и да изпитате версията с 1.4-литров турбо двигател, може да се спестите някой лев от първоначалната по-скъпа инвестиция за дизелов агрегат.(3).jpg)
Базовите цени на Cruze Комби с 1.4-литров турбо двигател стартират от 37 258 лв. с ДДС, а тестваната от нас версия, която разполага със сериозен пакет допълнително оборудване, струва малко над 40 000 лв. с ДДС.
Снимки: Automedia.bg / Chevrolet


1