IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Една легенда навърши 50 години

Porsche 911 е показано именно във Франкфурт точно преди половин век

Една легенда навърши 50 години

Преди 50 години – на 12 септември 1963 г. на автосалона във Франкфурт за първи път пред публика се появява един автомобил, превърнал се в легенда – Porsche 911. По случай юбилея на модела ви предлагаме 5 от най-значителните и интересни събития от неговата история.
Една легенда навърши 50 години
Случайно име

През 1964 г. на автосалона в Париж компанията Porcshe представя автомобил с индекс 901, който обозначава каросерията на модела. Само че от Peugeot обявяват, че държат правата за всички обозначения на модели с три цифри, средната от които е нула. Това не се отнася за състезателните прототипи и специалните модели, каквито са Porsche 904, 906 и 907.
Една легенда навърши 50 години
За да избегне съдебни спорове с французите, компанията от Щутгарт просто променя индекса на 911. Остават обаче 82 автомобила, произведени преди автосалона в Париж, които имат надпис 901 на капака си.

Как индексът става име

Първоначално се предполага, че цифрата 911, показваща серията на каросерията, ще бъде използвана само за конкретен модел. Такъв е случаят с предшественика на 911, който използва 356 . След огромния успех на модела, в Porsche решават да дадат номер 911 на всички двуместни купета със задноразположен двигател.
Една легенда навърши 50 години
Второто име – Carrera, се появява доста по-късно. То се отнася за модификациите с атмосферен мотор, докато тези с турбина си получават името Turbo. Тази градация се прилага и към съвременните модели.

Едно разделено на две

Въпреки че компания Porsche официално отрича първата серия на модела да се дели на две поколения, мнозина го правят. Като разграничават автомобилите до 1974 г. и тези след това. На външен вид разлика между тях няма, а обновяването е продиктувано от новите изисквания за безопасност на американските власти и новите екологични норми. Само с тяхното внедряване, Porshe 911 може да се продава зад океана.
Една легенда навърши 50 години
В крайна сметка конструкцията на автомобила е усилена, за да може да издържа на челен удар с определена скорост. Освен това в модела са поставени като серийно оборудване подлакътници, предпазваща от травми централна колона и специални предпазни колани.

Версията, която можеше и да не се появи

Една легенда навърши 50 години
Модификацията Targa излиза на пазара през 1967 г., като е разработена специално за пазара на САЩ като алтернатива на кабриолета. Работата е в това, че американското управление за безопасност на пътищата по това време сериозно обмисля възможността за забрана на автомобилите с открит покрив. Това така и не става, но версията Targa набира популярност не само в САЩ, но и в цял свят.

Задвижване на четирите колела


Серийната 4х4 трансмисия се появява при Porsche 911 едва през 1989 г. на модела Carrera 4. Основната причина са успехите в ралитата на автомобилите със задвижване на четирите колела, в това число и на Audi. С поставянето на 4х4 инженерите се надяват да намалят до минимум неудобството от задното разположение на мотора и да направят автомобила максимално управляем.
Една легенда навърши 50 години
Голяма част от клиентите обаче приемат подобно решение „на нож”, тъй като базовата версия на модела се предлага със задвижване на четирите колела, а модификация само със задно предаване няма. В крайна сметка Porsche се вслушва в мнението на купувачите и през 1990 г. пуска модела Porsche 911 Carrera 2, който е само със задно предаване. И който първоначално изобщо не е бил планиран.

Още по темата:
Porsche 911 ще навърши половин век
Porsche пуска юбилейно 911
Porsche 911 навършва половин век

Снимки: Porsche

Тагове: porshe 911
0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    trex ( преди 12 години )
    ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН, 911PORSCHE - винаги в сърцето ми!!!
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Колко от вас се усетиха, че на втората снимка е умален модел в мащаб 1:18 ,а не истинско 911. :)
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    ami poklon pred edna istinska legenda i dobre e, 4e gi ima 911, boxster i cayman...6tot ina4e porsche stanaha ne6to kato sportno/luxury markata na vw...malko identi4nostta i exclusivnostta im se pretopi...ama nie za marketing i prodajbi kvo li ne pravim, a i kitaiskiq pazar 6e pogulne vsi4ko, koeto mu podadem, tam tabelkata e nai-vajna...
  • #18
    13 rate up comment 8 rate down comment
    turbo ( преди 12 години )
    Порше 911 Турбо е навярно най-добрата спортна кола правена някога..Стотици тестове с различни коли през годините го доказват.. Сещам се за тоя *** Джеръми Кларксън сравняваше 458 Италия и Турбо С и обесняваше колко съвършена кола била Италията и накрая измрънка,че Турбо С който всъщност не харесва толкова, в реалния живот на пътя е много по бърза кола от Италията...Порше е марка с огромен технически потенциал,за който други марки само могат да си мечтаят..918 Spyder го доказа отново...
  • #17
    13 rate up comment 6 rate down comment
    RRE ( преди 12 години )
    Do6e,za turkodjii niama kirilica.Parvo ti se nau4i kak se pi6e pravilmo PORSCHE,predi da dava6 akal,koito o4evadno niama6.Spri da si pi6e6 plusove sam,o6te po jalak izglejda6 v o4ite ni
  • #16
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Дошо до РРЕ ( преди 12 години )
    Въпреки класовите и интелектуални различия те търпим и чакаме да се научиш да пишеш на БЪЛГАРСКИ
  • #15
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Vse si misleh,4e vapreki klasovite ni i intelektualni razli4ia,ni obediniava tova,4e imame benzin v kravta,no sled kato vidiah,4e ima individi koito pluiat po ikona kato PORSCHE,dostignah do izvoda,4e turkodjiite vmesto benzin v kravta imat hybrid v gaza Браво РРЕ.Това е поста на деня
  • #14
    11 rate up comment 10 rate down comment
    KLASIKA ( преди 12 години )
    Порше беше до 1993г !!!!С боксерния въздушен двигател и истинските форми!Сега е размито със загладени форми,които са като Ню Бийтъл:-имитация на Костенурка и имитация на Порше !В момета Порше стана"бутиково" заради смешните форми ,а фирмата просперира,защото се усетиха да направят смешни коли като Панамера и Кайен и добавиха "Порше"за да се радват дебело-тъпите,плешиво-врати душички от сивата икономика,от страните на тъмната икономика.А такива има доста и купуват в несвяст,щото е Порше-ХА!
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Хахахаха най много ги обичам комплексарите или мечтателите, които в анонимни форуми пишат как имали поршета, карали ферарита и чу..ли манекенки по цял ден, а в свободното си време влизат в анонимен форум, за да се похвалят. Пич, най-много да имаш рено, на което има лепенка с надпис другата кола ми е порше. Ама май нямаш 18, което би те оправдало, но ако си по дърт и разсъждаваш по този начин, ако може да се нарече разсъждение, значи си рядко умен.
  • #12
    16 rate up comment 2 rate down comment
    RRE ( преди 12 години )
    Vse si misleh,4e vapreki klasovite ni i intelektualni razli4ia,ni obediniava tova,4e imame benzin v kravta,no sled kato vidiah,4e ima individi koito pluiat po ikona kato PORSCHE,dostignah do izvoda,4e turkodjiite vmesto benzin v kravta imat hybrid v gaza