На щанда на компанията Land Rover във Франкфурт отбелязаха премиерите на два обновени модела – Range Rover Evoque и Land Rover Discovery.
По-малкият от двата – компактният Evoque, вече се предлага с 9-степенна автоматична скоростна кутия ZF, която позволява да се намали разхода на гориво с около 11%. Тази трансмисия ще е налична за всички модификации. С нея кросовърът, във версия само с предно предаване и 2.0-литров дизел с мощност 150 к.с., вече харчи 4.9 л/100 км.
Другата новост при Evoque е системата за задвижване на четирите колела Active Driveline. При нея електрониката превръща кросовъра в машина с предно предаване при скорост над 35 км/ч, но ако се наложи да се включи и задната ос, това става само за 300 милисекунди. Освен това системата, която ще се предлага срещу доплащане, разполага и с възможност за активно разпределяне на въртящия момент между задните колела и така прави автомобилът по-стабилен.
Що се касае до Land Rover Discovery, при него измененията в екстериора са почти незабележими. Те засягат предимно решетката на радиатора и предната броня. Интересното е, че капакът на всъдехода е останал без надписа Land Rover, който е заменен от емблема Discovery. Представители на компанията твърдят, че това е намек към бъдещето, тъй като Discovery ще бъде отделен като модел по примера на Range Rover.
Машината разчита и на обновен 3.0-литров дизелов мотор, който разполага със система start/stop. Разходът на агрегата е намален от 8.8 на 8.0 л/100 км, а нивото на вредни емисии СО2 е паднало до 213 г/км.
Освен това в Land Rover възнамеряват в съвсем близко бъдеще да се откажат от досега използвания 5.0-литров V8 бензинов мотор. И съответно да го заменят с малко по-слабия, но далеч по-икономичен V6 с турбина, който разчита на мощност от 340 к.с.
Снимки: Land Rover