Компанията Bugatti продължава да показва специални модификации на хиперколата си Veyron Grand Sport Vitesse, посветени на важни за историята на марката личности. Втората от общо 6 версии на машината е в чест на Жан Бугати, син на основателя на марката Еторе Бугати.
Жан Бугати е един от ръководителите, дизайнерите и изпитателите на нови модели. Неговата първа разработка е външният вид на роудстъра Bugatti Type 55, който се появява през 1931 г. и разполага с 2.3-литров атмосферен мотор.
Най-успешният модел на Бугати-младши е Type 57SC Atlantic. Той излиза през 1936 г., като разчита на 3.2-литров мотор с мощност 210 к.с. Жан загива 3 години по-късно, докато изпитва Type 57S Tank – машина, която през същата година печели „24 часа на Льо Ман”. При скорост от 200 км/ч Бугати-младши се опитва да избегне сблъсък с велосипедист и се врязва в дърво край пътя.
Създадената в негова чест машина е боядисана в черно – точно както и първото Bugatti 57 SC Atlantic, а за интериора е избран кафяв цвят. Хиперколата отново разчита на W16 мотор с 4 турбини и мощност 1200 к.с. От 0 до 100 км/ч ускорението става за 2.6 секунди, до 200 км/ч се стига за 7.1 секунди, а до 300 км/ч – за 16 секунди.
Първата специална модификация на Veyron Grand Sport Vitesse бе създадена в чест на френския пилот Жан-Пиер Вимил, който печели 2 пъти „24 часа на Льо Ман” с машини на марката – през 1937 и 1939 г.
Снимки: Bugatti