IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota празнува 20-годишнината на Supra IV

Култовата спортна излиза на пазара като конкурент на Porsche 911 Turbo

Toyota празнува 20-годишнината на Supra IV

Тази година последното поколение на Toyota Supra отбелязва своя 20-ти рожден ден. Моделът е показан за първи път по време на автомобилното изложение в Чикаго през 1993 година, като бързо набира световна популярност.
Toyota празнува 20-годишнината на Supra IV
Над 100 собственика на Supra се събраха този уикенд във Великобритания, за да отбележат юбилея на модела

Разработчиците на четвъртото поколение Supra имат за цел да създадат ефективен конкурент на по-скъпото като цена Porsche 911 Turbo. За целта те подготвят за своя модел два двигателя - атмосферен и би-турбо. И двата имат по шест цилиндъра и обем 3.0 литра. Първият генерира 220 к.с., докато при втория мощността скача до 330 к.с. Задвижването е към задните колела, а трансмисиите са ръчна или автоматична.

Автомобилът бързо набира популярност, като за това му помагат и победите в надпревари като "24-те часа на Льо Ман", "Пайкс Пийк" и GT- шампионатът на Япония. Помагат му и любителите на тунинга, които бързо откриват почти неограничените възможности на японската супер кола, чийто двигател и трансмисия понасят мощност от порядъка на 1 000 к.с. без значителни доработки.
Toyota празнува 20-годишнината на Supra IV
Последната Supra слиза от пазара през 2002 година, заради новите екологични изисквания към автомобилите. През тази година са спрени продажбите в Япония. Във Великобритания това става още през 1996 година, а в САЩ - през 1998 г.

За цялото си съществуване - от април 1978 г., когато излиза първото поколение, до юли 2002 година, Toyota е реализирала на пазарите общо 593 337 екземпляра от модела.
Toyota празнува 20-годишнината на Supra IV

Още по темата:
Новата Supra идва възможно най-скоро

Снимки: Toyota

Тагове: Toyota Supra
0 от 500
  • #12
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Супра е далеч по-култов автомобил от което и да е Порше. 99% от каращите Супра са истински автомобилни ентусиасти докато 99% от каращите Порше са комплексирани нещастници. Факт.
  • #11
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Тунинг това означава че автомобила не е стоков. Като издържат до тези коне какъв е смисъла да се продават цели сетове за суприте ( бутала валове турби и т.н.) Добре колата наистина е добра но погледнете реално на нещата това означава 700 коня от един ремап според вас възможно ли е ?
  • #10
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Абе Дошо как ГТ-Р е пред Порше на Нюрбургринг? Я си купи очила и извикай някой да ти преведе класирането като ти обясни че когато си под някой и по-назад в класирането значи си по-слаб.А иначе преди няколко дни Хибридът Porsche 918 Spyder счупи рекорда на Нюрбургринг 7,14 минути.
  • #9
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Специално за Дошо:http://automedia.investor.bg/a/11-tuning/8788-9ff-gturbo-ili-1000-konia-za-porsche-gt3/тука още по-напилена версия:http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/11413-9ff-gturbo-1200/А тука вече супер брутален тунинг на Порше:http://***.carscoops.com/2012/11/9ff-brings-new-porsche-911-based-gt9.html
  • #8
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дошо абе ти нали знаеш че не разбираш от коли, защо пак се пънеш и се мъчиш да го доказваш? ГТ-Р енаистина страхотен автомобил, но не знам кои Поршета е било тези с п 350-400к.с. по-мощните му разказват играта както на драг така и на писта виж Нюрбургринг. Относно двигателите на Порше отдавна има туниговани Поршета на РУФ с над 1000 и кусур конски сили, това че ти не знаеш нищо за автомобилите не означава че само Супра имала 1000к.с. след тунинг.
  • #7
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Гледай те ако за вас спорна кола означава 1000 коня и да прави 400 метра за 11 сек. добре. Но принцип спортните коли трябва да има доста добро поведение на писта(завой), а 911 го има и то доста добре. А за тези 1000 коня ай де стига. Двигателя наистина е податлив на доработка но не и минимална. Замислете се съвсем реално как се вадят 1000 коня от стоков 3.0 двигател, и то с минимални средства както пише в статията.
  • #6
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Супра изобщо не е най-добрия Японски автомобил. Даже е дста далеч. Най-добрия Японски автомобил е Нисан ГТ-Р. А тази Супра е вървяла само след тунинг иначе заводско е била повеч от посредствена за времето си. Вижте характеристките на спортните Мерцедеси през 90-те години или БМВ-М сериите, изобщо няма да споменаваме Ауди RS2 което прави такъв ластик на Супрата, че вероятно шофьора на Японската боза си е помислил че е спрял на място.
  • #5
    13 rate up comment 19 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    911 си е писач на история.тои не е нито по-добър нито по-лош от това което трябва да е."Култовата спортна излиза на пазара като конглокент на Porsche 911 Turbo".да но супра няма,а 911 е вече легенда.всички искат да са като него,и тоиота и нисан и ...обаче .обаче си остават еднодневки.силни еднодневки.но еднодневки.като поп музиката.ефектна за цели три седмици.а 911 е класика.как го правят.това е истинската таина.и я знаят в порше,мерцедес,ферари.всичко друго е ...надали.
  • #4
    7 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    трансмисия понасят мощност от порядъка на 1 000 к.с. без значителни доработки. АЙ де ай де те 700 коня се едно се вадят само с един ремап. Тези малко на наще рейсари сменят валове и дикат по 200 коня минумум
  • #3
    33 rate up comment 4 rate down comment
    груди ( преди 12 години )
    Красота!