Ако се готвите да разработвате суперседан, то най-доброто място за целта е Германия. Все пак това е родината на Audi, BMW и Mercedes-Benz, както и на компаниите Alpina, Brabus и G-Power. Именно Германия е епицентър на този сегмент.
Затова никак не е изненадващо, че спортното подразделение на Toyota - Toyota Motorsport GmbH (TMG) избра именно базата си в Кьолн, за да работи върху подобна машина. Компанията взе стандартен Lexus LS и го превърна в суперседан, като му постави с двойно турбо и постигна мощност от 641 к.с.
Всъщност TMG Sports 650, както се казва моделът, бе показан на автосалона в Есен (отново в Германия) в края на миналата година. След това обаче изчезна от сцената, но наскоро се разбра, че екипът, подготвящ болидите на Toyota за участие в „24 часа на Льо Ман”, работи усилено върху машината.
Шефът на TMG Алистър Мофит разкрива, че проектът е стартирал още през 2010 г. – веднага, след като Toyota е закрила програмата си за участие във Формула 1. И участниците в нея е нямало какво да вършат. Автомобилът е снабден с 5.0-литров туин-турбо V8 мотор, който първоначално е развивал 800 к.с., но за да може да бъде пуснат в серийно производство е дефорсиран до 650 к.с.
Това е първият подобен проект на TMG, като целта пред компанията е да достигне нивото на колегите си от Toyota Racing Development и Gazoo Racing, за да може за бъдеще Toyota и Lexus да разчитат на нея за подобни неща.
С тази цел TMG тества прототипът на „Нюрбургринг”, където той показва ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди, а максималната му скорост достига 320 км/ч. Следващата стъпка е обиколка по Северна дъга на легендарното трасе, където суперседанът от Кьолн ще трябва да разкрие пълните си възможности.
Снимки: Toyota Motorsport GmbH


15