IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo представя ново двигателно семейство

Край на моделите с 5-,6- и 8-цилиндрови двигатели

Volvo представя ново двигателно семейство

През есента Volvo ще представи ново двигателно семейство, което ще се превърне в „революция“, съобщиха от централата на компанията, цитирани от Autocar. Гамата ще се състои от 2.0-литрови четирицилиндрови DRIVE-E дизелови и бензинови агрегати, които първоначално ще бъдат вграждани в S60, V60 и XC60. Те ще заменят осем от сегашните двигатели на компанията и ще сложат край на 5-,6- и 8-цилинровите модели на Volvo.
Volvo представя ново двигателно семейство
Двигателите ще бъдат комбинирани с различни турбокомпресори, хибридни системи, както и с предно или двойно предаване. Впоследствие шведите ще ги използват във всичките си коли– от икономичните градски модели, до спортните си модификации, които ще предлага поведение, „сравнимо с това на V8 двигатели“.

Скоростните кутии ще са две: 8-степенен автоматик и „оптимизирана“ механична с 6 предавки.

Volvo определя дизеловите опции от новото двигателно семейство, като „революционни“. Според тях за всичко е виновна новата технология за директно впръскване на горивото, наречена i-Art. Тя работи с четири инжектора, които са снабдени с индивидуален електронен модул, следящ за оптималното количество гориво, което се впръсква във всяка горивна камера. Системата работи при налягане от над 2500 бара и се различава от другите системи, които впръскват гориво с постоянно и еднакво налягане. Ползите са известни: по-нисък разход на гориво, повече мощност и по-добър звук.

Първият DRIVE-E дизелов двигател с i-Art технология ще носи заводския код D4 и ще има мощност от 180 к.с. Мощността на новите дизелови двигатели варира от 120 до 230 к.с.

Първи в новото бензиново семейство ще се причислят двигателите T5 и T6 с мощност съответно 230 и 302 к.с. По-мощните версии ще работят с механичен компресор и турбо, за да се гарантира достатъчно количество въртящ момент в пълния работен диапазон.

Снимки: Volvo

Тагове: Volvo i-art
0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 12 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Пет цилиндровия бензинов мотор бе спрян преди няколко години, защото още тогава не можеше да покрие екологичните норми в Европа. Но тук ми се струва, че се появява нова Помпа-Дюза :) Защо ли шведите не се запитат за причините довели до замяната и с CR? Ако се запитат и си отговорят, сигурно на момента ще се откажат от двигателите си. Ама кво ги мисля, да му мислят китайците.
  • #1
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    А ти как точно реши, че едното изключва другото?!Иначе жалко за пет цилиндровите, но то се знаеше от доста време насам, че Volvo ще минат изцяло на четири цилиндрови.