IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo представя ново двигателно семейство

Край на моделите с 5-,6- и 8-цилиндрови двигатели

Volvo представя ново двигателно семейство

През есента Volvo ще представи ново двигателно семейство, което ще се превърне в „революция“, съобщиха от централата на компанията, цитирани от Autocar. Гамата ще се състои от 2.0-литрови четирицилиндрови DRIVE-E дизелови и бензинови агрегати, които първоначално ще бъдат вграждани в S60, V60 и XC60. Те ще заменят осем от сегашните двигатели на компанията и ще сложат край на 5-,6- и 8-цилинровите модели на Volvo.
Volvo представя ново двигателно семейство
Двигателите ще бъдат комбинирани с различни турбокомпресори, хибридни системи, както и с предно или двойно предаване. Впоследствие шведите ще ги използват във всичките си коли– от икономичните градски модели, до спортните си модификации, които ще предлага поведение, „сравнимо с това на V8 двигатели“.

Скоростните кутии ще са две: 8-степенен автоматик и „оптимизирана“ механична с 6 предавки.

Volvo определя дизеловите опции от новото двигателно семейство, като „революционни“. Според тях за всичко е виновна новата технология за директно впръскване на горивото, наречена i-Art. Тя работи с четири инжектора, които са снабдени с индивидуален електронен модул, следящ за оптималното количество гориво, което се впръсква във всяка горивна камера. Системата работи при налягане от над 2500 бара и се различава от другите системи, които впръскват гориво с постоянно и еднакво налягане. Ползите са известни: по-нисък разход на гориво, повече мощност и по-добър звук.

Първият DRIVE-E дизелов двигател с i-Art технология ще носи заводския код D4 и ще има мощност от 180 к.с. Мощността на новите дизелови двигатели варира от 120 до 230 к.с.

Първи в новото бензиново семейство ще се причислят двигателите T5 и T6 с мощност съответно 230 и 302 к.с. По-мощните версии ще работят с механичен компресор и турбо, за да се гарантира достатъчно количество въртящ момент в пълния работен диапазон.

Снимки: Volvo

Тагове: Volvo i-art
0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    Тая i-Art система е 4-то поколение комън рейл на Denso, част от Тойота Груп. Тойота я предлагат от повече от година в Хайлукс. Волво не е зле да дават по-пълна информация за тия неща, че от тоя ПР излиза все едно те са я разработили.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    мешаници,все пак трябва да се запазят добри финансови рамки.Предишната кола бе V40 с мотор от Рено и също бях доволен.Те и Мерцедес слагат от Рено,ама пак са си добри и не са ми паднали в очите.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да,сигурно са по-напред в АБ,защото не е участвала и немска кола. Преди бях голям фен на АБ , ама светът да се върти около един Голф , много ми паднаха в очите, от няколко месеца не го купувам.За разходът е ясно - все пак ползват 5,а не 4 цилиндрови,едно гърло повече си иска своето.Не виждам кое не е свестното на примерно Д5 ,който е битурбо и 215 коня Т5 двигателя,който си го развиват от началото на 90те и още е актуален,дори задвижваше Форд Фокус РС от предишните поколения.Естествено,че имат
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
    Ако може да се вярва на АБ, от последните три теста, дори корейците са по-напред от Волво-разход на гориво, спирачен път и в крайното класиране също. Нищо лично, симпатизирам им, но те нямат за момента един свестен двигател. Някаква калпава мешаница от старите бракми на Форд и Рено. Това е всъщност Волво, зад маската на гръмките реклами.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    :( ( преди 11 години )
    Пич,поне се аргументирай! Кому са нужни измислените мнения на пъпчив младеж,който го сърбят ръцете и пише по клавиатурата. По кой точно показател оценяваш,че Волво са посредствени автомобили,хайде,нали си голям капацитет? А и тази година е на 1во място по клиентско задоволство - жалко за тези балъци,които са доволни от колата си...
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    На думи и хартия всичко е супер. Да го видим в действителност. Защото, да си го кажем честно, актуалната гама на Волво е меко казано посредствена, по всеки един показател.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    :( ( преди 11 години )
    Еееех,аз съм фен на марката точно заради приказните 5-таци от които притежавам 2 екземплята - един дизелов и един бензинов. Жалко,много жалко! :(
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Е, Волво все пак работиха толкова години и с Рено и с Форд. Все нещо са научили и прихванали. Най-малкото китайците взеха технологията за добрите Ecoboost мотори, с какъвто в последния брой на АБ Фокус бие подобните мотори на БМВ и Опел. Сега обаче Волво искат да разширяват нещата и това мнмого ми напомня за случая PD при Фолксваген - усложнена техника, даваща повече и по-скъпи дефекти. Тия 4 инжектора са само за нашата нафта. Една да си замине и...*** ти Волвото :)
  • #4
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А от кого ги вземат тези двигатели не ми е ясно.Вземаха от ПСА,Форд и кой ли не.Сега китайците ли ще ги разработват новите?Бяха голяма фирма Волво,но в момента са просто едно китайско изпълнение и само името е останало.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Аз за пет цилиндровия дизел говорех. В момента се размотавам с едно D3 с 2000 кубика и е супер добър двигател, а и звука на пет цилиндров двигател, пък бил той и дизел е доста приятен.