IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Спорът за климатиците на Mercedes стигна до Брюксел

Еврокомисията ще се произнесе през септември по казуса с блокираната продажба на новите модели на Mercedes заради забранен фреон в климатика

Спорът за климатиците на Mercedes стигна до Брюксел

Автомобилният спор между Париж и Берлин се изостри, след като френските власти официално уведомиха Европейската комисия (ЕК) за решението да блокират продажбата на последните модели на Mercedes във Франция, съобщава онлайн изданието euobserver.com.

От комисията уточняват, че ще преценят дали мярката е законна, или не.
Спорът за климатиците на Mercedes стигна до Брюксел
Снимка: Ройтерс

Франция подаде уведомлението към Брюксел съгласно правилата на Европейския съюз (ЕС), които предвиждат, че в случай на заплаха за околната среда държавите-членки могат да предприемат едностранни мерки и да блокират свободното движение на стоки.

Париж твърди, че Германия не изпълнява задълженията си, свързани с изменението на климата.

Съгласно влязло в сила от 1 януари правило се налага забрана автомобилните производители да използват определен тип фреон в климатиците, който се счита, че произвежда прекалено много парникови емисии. Вместо него автопроизводителите трябва да прилагат по-чистата му версия.

Германският Daimler обаче продължава да използва вече забранения вариант, като се позовава на изследване, според което по-безопасният за околната среда фреон е изключително лесно запалим.

През юни Еврокомисията заплаши със санкции Германия заради нарушението на екозаконодателство. Берлин има срок до 19 август да отговори на мотивираното становище.

Същевременно Германия вече лобира пред Брюксел и обвинява Франция в нарушаване на правилата на единния пазар. Консервативният ежедневник Die Welt дори писа, че ходът на Франция е по-скоро протекционистичен, отколкото екологичен.

Еврокомисарят по индустрията Антонио Таяни по-рано този месец обаче подкрепи Франция и подчерта, че Париж има добри аргументи да блокира продажбата на новите модели на Mercedes.

Той допълни, че превозни средства, които не отговарят на европейското законодателство, не би трябвало да бъдат продавани и регистрирани на територията на Евросъюза.

От Еврокомисията посочват, че не се ангажират със срок да отговорят на официалното уведомление, подадено от Париж. Комисията се очаква да оповести позицията си през септември.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Учтивият Лос ( преди 12 години )
    "Ми точно пък" очно Франция, Швеция, Великобритания и др. (вкл. и България)миналата година влезнаха в един списък на държавите с паянтова икономика. Те са на нещо като самоиздръжка. И благодарение на немците, Гърция, Испания, Португалия не завлякоха целия съюз. Щото когато Гърция започна да потъва, французите се наакаха, което е типично за тях."Анонимен", ще се кръстя като *** ако искам. А това, което не искам е да ми даваш акъл.
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ми точно пък Франция, Англия и Швеция на пример Германия никога не ги е носила на гърба си, немците субсидират по скоро държави от рода на Испания Портогалия и Гърция
  • #2
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Учтивият Лос ( преди 12 години )
    След като в последните години Германия носи целия *** ЕС на гръб, е много френско (т.е педалско) да бъдат икономически и търговски ограничавани от същите тези държавички, които са на гърба им.
  • #1
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Законите трябва да важат еднакво за всички, вече видяхме как немците наложиха вето и забавиха приемането на стандарта евро6, сега правят същия номер с евро7, поведението на Германия напомня на вчерашния ход на Обама да наложи вето върху забрата за пхродажба на старото поколение Iphone в Америка, стандарт ама двойнствен