Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Автомобилите, които живяха твърде кратко

Въпреки иновациите си тези модели умряха млади

Автомобилите, които живяха твърде кратко

Създаването и производството на автомобили е безпощаден бизнес. През годините ясно се видя, че не всеки производител (без значение колко е велик) може да преживее промяната на вкусовете или преразпределението на финансовите ресурси. Един от последни примери е Saab - някога много успешната шведска компания започна пътя си с големи успехи, но завърши с банкрут.
Автомобилите, които живяха твърде кратко
Има и много други, които изгряха бързо и още по-бързо завършиха житейски си път. BBC предлага обзор на част от автомобилите, които, както холивудската легенда Джеймс Дийн, заблестяха ярко и умряха твърде млади.

Tucker 48

Автомобилите, които живяха твърде кратко
Известен още като Tucker Torpedo, този автомобил се ражда от полицейските фантазии по време на "Сухия режим" в САЩ. Негов създател е Престън Тъкър, който през 1948 г. предлага напълно иновационен седан. Неговата цел е да удовлетвори глада на следвоенна Америка за пътнически превозни средства.

Седанът със задно предаване е не само приятен за гледане, но и съдържа нововъведения като трети преден фар, регулируем волан и други функции за безопасност, непознати до този момент. Той обаче се сблъсква с икономическа криза и с негативното отношение към иновациите в автомобилния бранш от страна на клиентите. Това води до закриване на компанията през 1949 г.

Все пак от модела са построени 51 бройки. Машината на снимката има сериен номер 1003 и е най-популярна от всички, тъй като допреди време принадлежеше на холивудския режисьор Джордж Лукас. Според експерти нейната стойност в момента е между 1.5 и 1.9 млн. щатски долара.

Darrin

Автомобилите, които живяха твърде кратко
Това е последният лек автомобил на компанията Kaiser Motors. Дизайнът е дело на Хауърд Дарин - американски автомобилен инженер, специалист в областта на създаването на каросерии. Именно неговата компания разработва елементи за елитни по това време компании като Duesenberg, Packard, Rolls-Royce и др.

Darrin е роудстър с каросерия от стъклопласт и падащ винилов покрив, който може да бъде свалян и само наполовина. Най-необичайната особеност на модела са плъзгащите се врати, които се прибират в предната част. През 1953 г. Kaiser Motors купува компанията за производство на камиони Willys-Overland и напуска пазара на леки автомобили.

В крайна сметка са произведени общо 435 екземпляра от Darrin, което превръща роудстъра сред един от най-търсените от колекционерите автомобили. Показаният на снимката Darrin е продаден на аукцион през миналата година за $99 000.

Stout Scarab

Автомобилите, които живяха твърде кратко
Творението на Уилям Б.Стаут е известно като първият миниван. Автомобилът е замислен още през 1932 г., като каросерията му е направена на същия принцип, по който се изграждали самолетните фюзелажи. Двигателят е разположен в задната част, а интериорът Stout Scarab прави впечатление с неестествения за това време плосък под.

Скарабея, както го наричат през следващото десетилетие, разполага с редица нововъведения, непознати до момента. Това е първият автомобил с напълно цяла алуминиева рамна конструкция, независимо окачване на четирите колела и трансмисия, която Lamborghini адаптира към автомобилите си цели 30 години по-късно.

Проблемът е, че този футуристичен автомобил се продава на доста висока за времето си цена. Stout Scarab струва 5 пъти повече от луксозен седан, което заедно с нестандартния му външен вид се оказва фатално. До 1946 г. от модела са произведени едва 9 бройки.

Zimmer Quicksilver

Автомобилите, които живяха твърде кратко
Построеният на шасито на на Pontiac Fiero през 1984 г., Quicksilver се превръща в сбогуване за фирмата, известна със своите нестандартни автомобили. Моделът е нарисуван от бившия дизайнер на General Motors - Дон Джонсън, и се сглобява във Флорида. Любопитното е, че дългият капак служи предимно за красота, тъй като V6 мотора се намира зад седалките.

Quicksilver е по-дълъг от донора си Fiero, но неговата каросерия е от стъклопласт и хром. За изработването на интериора не са пестени италианска кожа и гръцки орех, като това е необходимо най-вече, за да се оправдае високата цена - 52 000 долара. Само 4 години по-късно компанията производител не успява да се справи с финансовите си проблеми и фалира.

Към момента съществуват около 200 бройки от този екземпляр, като е почти невъзможно някой от тях да бъде видян на пътя. Според експерти цената на модела към момента е приблизително равна на оригиналната.

Vector W8

Автомобилите, които живяха твърде кратко
През 1971 г. Джералд Вайгерт е обикновен млад човек с огромни амбиции. Току-що завършил колеж, той иска да прави бързи автомобили и след няколко опита, и съответно грешки, успява да представи пред света първия сериен W8. Приличащият на изтребител модел разчита на туин-турбо V8 мотор от Ford. Неговата мощност е 625 к.с., а максималният въртящ момент достига 854 Нм. Според Вайгерт неговата машина може да премине скорост от 350 км/ч, което за годината на излизане - 1989 г., е абсолютно постижение за сериен автомобил.

Джералд явно не пести пари, за да осъществи мечтата си. Цената на автомобила е 455 000 долара, което превишава стойността на Ferrari F40 - автомобил, който и до днес предизвиква сериозни наддавания по търговете. При Vector W8 обаче нещата не стоят така - този на снимката е продаден през 2010 г. на търг за скромните  287 000 долара.

Производството на модела е прекратено през 1993 г., като от него са били купени едва 17 бройки. Твърди се, че във Vector Motors обмислят завръщане, като ще предложат нова версия на машината. Нейната мощност ще бъде 2000 к.с.

Снимки и информация: BBC

0 от 500
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Klasika ( преди 5 години )
    А дизайна е ненадминат
  • #1
    11 rate up comment 3 rate down comment
    KLASIKA ( преди 5 години )
    Глупости!!!! Историята на Tucker е друга !!!!!!!!!!!! Двигател бил монтирал той от Хеликоптер,но го направил инжекцион. Въпреки всичко била най-икономичната луксозна лимузина,с най-голяма максимална скорост,най-широка ,най-безшумна !!!!!...,с най-добри спирачки.....,с 140 !!!!!!! нововъведения при автомобилите , перфектна устойчивост,управляемост, -НЕДОСТИЖИМА за най-големите концерни на луксозни ,супер-луксозни и спортни коли !!!!!!!!!.......-мачкал най-луксозните марки ,ама как ги мачкал....,и бил по-бърз и повратлив от почти всички супер спортни коли !!!!!!!!!!!, в ТОП-ВЕРСИЯТА СИ , всичко това придружено с нечувана икономия ,И ТО С ДВИГАТЕЛ ОТ ХЕЛИКОПТЕР И ТО ОТДЗАД !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.......-А багажника бил огромен,-два багажника !!!!!!!!!!!!-отпред и отдзад!!!!!!!!!!!!-била по широка и комфортна от Ролс ,ама къде-къде !!!!!!!!!!!!!!..........- цяла седмица без почивка колата са я карали с максимална скорост ,като са спирали да се сменят пилоти и да зареди !!!!!!!!!!!! ....-и нищо !!!! Супер здрава !!!!!!!!!! - това ,ако е новия Мерцедес,или БМВ, да не говорим за останалите нови коли – ще се разгегнат и прегреят !!!!!!!!!!!! ВСИЧКО ТОВА РАЗБИРА СЕ ГОЛЕМИТЕ КОРПОРАТИВНИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НЕ МОГЛИ ДА ГО ДОПУСНАТ :- ДА ИЗПАДНАТ В МИМАНСА И ДА СТАНАТ ЗА СМЯХ И ТО ОТ ЕДИН ЧАСТНИК – НЯКАКЪВ СИ ЧОВЕК ??????????????????????????????????.....................