IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Идеалната порода - италиански мускули в действие

Ето какво се получава ако кръстосаш мощни американски мотори и най-добрия дизайн в света

Идеалната порода - италиански мускули в действие

Понятия като "шедьовър на автомобилния дизайн" и "италиански автомобили от 50-те-70-те години на миналия век" звучат като синоними за феновете на високите скорости. Благодарение на легендарни ателиета като Giugiaro, Pininfarina, Zagato или Ghia, компаниите Alfa Romeo, Lancia, Ferrari и Maserati създават едни от най-красивите машини в историята, като някои от тях бързо набират огромна популярност в САЩ през втората половина на ХХ век.
Идеалната порода - италиански мускули в действие
По същото време местните компании също има с какво да се гордеят. Ford, Chrysler и General Motors водят жестока битка, като пускат на пазара "мъсъл кар" автомобили с големи V8 мотори и много конски сили под капака. Те бързо се превръщат в хулигани на пътя, но същевременно са доста грубовати и не предлагат разкоша, характерен за италианските коли. И съответно не се харесват на всички.

Така постепенно идва моментът, когато тези две диаметрално различни породи се кръстосват, за да създадат един напълно нов клас спортни автомобили, който и до ден днешен се явява еталон за мнозина. Рецептата е гениално проста - комбинация от груба американска сила и италиански маниери. И в крайна сметка се появяват адски красиви автомобили с огромни и мощни американски V8 двигатели.

Голямото предимство на подобни машини е, че тяхната разработка е сравнително евтина - всички мотори, трансмисии и шасита вече са измислени от инженерите на Chevrolet и Ford. Най-вероятно заради това тези автомобили са създадени от малки компании, които в крайна сметка така и не успяват да се преборят с конкуренцията на могъщите Ferrari, Lamborghini и Maserati. Въпреки малкия им жизнен цикъл "мускулестите италианци" и досега изглеждат впечатляващо и се ползват с огромен интерес сред автомобилните колекционери.

De Tomaso Pantera

Идеалната порода - италиански мускули в действие
Основана през 1959 г. от аржентинеца Алехандро де Томасо, компанията De Tomaso Automobili е една от малкото италиански фирми, оцелели до наши дни. Основният приоритет при Де Томасо е създаването на спортни автомобили, но не са забравени и спортните коли за обществени пътища. Най-популярните модели на компанията са Mangusta или Deauville, но в истински триумф се превръща Pantera.
Идеалната порода - италиански мускули в действие
Този модел излиза пред публика през 1970 г. За дизайна отговаря ателието Ghia, а под  капака е разположен 5.8-литров  от Ford, разполагащ с 330 к.с. Автомобилът е предназначен за пазара в Северна Америка и затова разполага с немислимите по това време за Европа климатик и електрически прозорци. От 0 до 100 км/ч машината ускорява за 5.5 секунди, а максималната му скорост достига 250 км/ч.
Идеалната порода - италиански мускули в действие
Pantera се произвежда до 1992 г., като малко преди това получава нов 5.0-литров мотор с мощност 500 к.с. За 20 години от модела са пуснати на пазара 7200 бройки, като една от тях е била собственост на Краля на рока  - Елвис Пресли. Факт, напълно доказващ популярността и качествата на колата.

Iso Grifo

Идеалната порода - италиански мускули в действие
Три години след като от конвейера слиза първата De Tomaso Pantera, банкрут обявява друг малък италиански автомобилен производител - ISO Rivolta. Компанията е основана през 1953 г. от Ренцо Риволта и първоначално произвежда хладилници. В началото на 60-те години преминава на автомобили и през 1963 г. се появява ISO Grifo. Дизайнът на колата е поверен на легендарния Джорджето Джуджаро, който по това време работи за Bertone. За механиката отговаря друга знаменитост - Джиото Бицарини - един от създателите на редица двигатели на Ferrari.

Купувачът може да избира между 4 мотора, всички американско производство. Това са V8 с обем 5.4, 7.0 и 7.4 литра от Chevrolet, както и 5.4 литровия V8 от Ford, който се поставя на De Tomaso Pantera. Най-мощен е 7.0-литровият агрегат, разполагащ с 435 к.с., като той се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия. Тази модификация се казва "7 Litri" и е най-рядката, тъй като от нея са произведени едва 90 бройки.
Идеалната порода - италиански мускули в действие
Като цяло всички версии на автомобила се ползват с огромна популярност сред колекционерите. Това накара един от бившите сътрудници на Grifo да отвори сервизен център, занимаващ се и с реставрация на модела, като той продължава да работи и в момента при това със сериозно натоварване.

Bizzarrini 5300 GT


Идеалната порода - италиански мускули в действие
Помагайки на Риволта да създаде неговия ISO Grifo, Бицарини се вдъхновява и решава да създаде автомобил в същия стил, но по свой вкус. Така се появява Bizzarrini 5300GT, чиято ходова част е идентична с тази на Grifo, а дизайнът отново е на Джуджаро. Само че това е напълно различна машина. Тя се задвижва от 5.3-литров V8 от Corvette, като той е разположен по-близо до средата на колата, за да се получи идеално разпределение между двете оси.
Идеалната порода - италиански мускули в действие
Мощността на машината достига 365 к.с., което е повече от Ferrari 275 GTB. Автомобилът се предлага в две версии - пътна Strada и състезателна Corsa. Втората се различава по олекотеното си купе и по-мощния двигател. Въпреки впечатляващия си външен вид, автомобилът не е особено комфортен, тъй като в салона е доста шумно и топло.
Идеалната порода - италиански мускули в действие
За съжаление компанията Bizzarrini успява да оцелее само 5 години. През 1969 г. тя фалира и това слага край на производството на  5300 GT. Въпреки това моделът и досега се цени много високо от колекционерите. Само преди месец две машини от версията 5300 GT Strada бяха продадени на търг за повече от 400 000 щатски долара всяка.

Monteverdi Hai 450


Идеалната порода - италиански мускули в действие
Последният от тези автомобили се различава от останалите. На първо място той не е италиански, а е създаден в Швейцария - държава, която не може да се похвали с традиции в автомобилостроенето. Второ - този прототип никога не се появява в серийно производство. Неговият създател - Петер Монтеверди, в продължение на 10 години продава спортни коли и след като набира опит, решава да си направи собствен такъв.
Идеалната порода - италиански мускули в действие
Автомобилът е създаден с идеята да конкурира Ferrari и Lamborghini. Той се появява на бял свят през 1970 г и получава името Hai 450 SS. Под капака е настанен класически 7.0-литров HEMI V8 от Chrysler, благодарение на който колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди, а максималната скорост достига 289 км/ч.
Идеалната порода - италиански мускули в действие
Любопитното е, че до ден днешен никой не може да каже кой точно е създал дизайна на колата. Според едни източници, това е Тревор Фиеро, а според други - Пиетро Фруа. За съжаление, сериозните финансови затруднения не позволяват на Монтеверди да пусне машината в серия, въпреки че плановете му са били доста скромни - едва 49 бройки.

Източник и снимки: Topcarrating.com

0 от 500