Английското издание Autocar се добра до първа официална информация за бъдещия роудстър Alfa Romeo Spider, който се разработва съвместно с Mazda. Оказва се, че моделът ще използва едва 40 % от агрегатите на новата Mazda MX-5, въпреки че и двата автомобила ще се произвеждат по едно и също време в един и същ завод.
* Неофициално изображение Autocar
По външния вид на бъдещия Spider работи Марко Тенконе – главен дизайнер на Alfa Romeo и Maserati, заедно с екипа му от Centro Stile (студиото за дизайн на FIAT в Торино). Именно Тенконе създаде облика на Alfa Romeo 4C, както и на новите седани на Maserati – Quattroporte и Ghibli. Затова и се очаква, бъдещият роудстър да бъде изцяло в стила на 4C, като италианците ще се откажат от използването на ретро дизайн и на елементи от предишното поколение на модела.
Spider и новата Mazda MX5 ще бъдат с еднакви предни стъкла, моторен отсек и окачване. Италианската машина ще достигне дължина от около 4 метра и широчина от 1.7 метра, като ще бъде с около 4 см по-голяма от японската си сестра. Теглото на роудстъра на Alfa Romeo ще бъде около 1000-1100 кг. Spider и Mazda MX5 няма да има припокриващи се елементи от каросерията, но по-голямата част от салоните им ще бъде еднаква.
Според изданието роудстърът на Alfa Romeo ще се предлага с 1.4-литров бензинов турбо мотор. Той е същият като на модела Giulietta, където е достъпен в два варианта на мощност – 120 и 170 к.с. Очакванията са при Spider моторът да бъде форсиран и да надмине 200 к.с. Трансмисията ще бъде 6-степенен автомат с двойно сцепление.
Бъдещият модел на Alfa Romeo ще се произвежда само в завода на Mazda в Япония. Той ще се появи на пазара през ноември 2015 г. В началото на същата година ще бъде готово и следващото поколение на MX5.
Снимка: Autocar