Honda се нуждае от още 2 години, за да довърши разработката на следващия Civic Type-R, съобщи изданието AutoExpress, което цитира изпълнителния директор на японската компания Таканобу Ито. Първоначално японците смятаха, че моделът ще бъде готов най-късно до края на настоящата година.
"Горещия" хечбек ще бъде изграден специално за пазара в Европа, като при изграждането му ще бъде използвани голяма част от техническите решения, използвани от тима на Honda в Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Основното от тях е кормилната система на машината.
Ръководството на компанията си е поставило за цел да създаде автомобил с предно предаване, който да стане най-бърз в класа си. Хечбекът ще трябва да подобри постижението на Renault Megane 265 Trophy за най-бързо преминаване на Северната дъга на пистата "Нюрбургринг", което е 8:07.09 минути.
За да изпълни поставената си цел, новият Civic Type-R ще разчита на двигател с мощност мининимум от 265 к.с., но е напълно възможно реално той да развива около 300 к.с. Един от топ мениджърите на Honda - Деймид Ходжетс, смята, че за целта ще бъде използван 1.6-литровият турбо агрегат от състезателния Civic WTCC. Той ще работи съвместно с 8-степенна роботизирана трансмисия с двоен съединител
Първите тестове на новия модел ще се проведат на "Нюрбургринг" още през тази есен. Стартът на производството на хечбека е планиран за началото на 2015 г. в завода на компанията в Суиндън (Анг). Civic Type-R "next" ще бъде първият от серията модифицирани модели на Honda, като той ще бъде последван компактен кросоувър на базата на Jazz, който ще трябва да се конкурира с Nissan Juke.
Освен това японците смятат да пуснат Civic във версия "кросоувър", както и като автомобил с водороден двигател. Японците разработват също така нова хибридна система, в която освен двигател с вътрешно горене ще влязат 3 електромотора. Този агрегат ще се използва както за компактния ван Jazz, така и за продължението на суперколата NSX.
Снимка: Honda