IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Отговорът на Mazda

Новата Mazda6 е от онези автомобили, в които се влюбваш от пръв поглед. Това обаче съвсем не единственият й коз

Отговорът на Mazda

Сътрудничества за разработки на общи системи за задвижване, даунсайзинг, хибридни и електрически автомобили. Общо взето така изглежда автомобилната индустрия в наши дни. Японската компания Mazda обаче не се вписва в общата картина, тя върви по свой собствен път.

Преди около две години японците приключиха сътрудничеството си Ford и сега чертаят бъдещето си сами. Обявиха се и против даунсайзинга, като все още залагат на двигатели със сравнително голям обем. Хибридите също не се харесват на Mazda, и тук компанията има свое виждане.

Отворът й се нарича Skyactiv - технология, която чрез усъвършенстване и олекотяване, трябва да гарантира едновременно висока динамика и нисък разход на гориво.
Отговорът на Mazda
След като изпитахме първият модел, създаден по технологията Skyactiv - CX-5, наред дойде и Mazda6. За тест взехме дизеловата версия, която се очаква да бъде най-търсена в Европа.

Дизайн и оборудване

Започваме с дизайна, тъй като той е водещ при избора на автомобил. Всъщност по-голямата част от хората избират новата си кола си по външния вид. В Mazda явно знаят това много добре, тъй като с новото поколение на Mazda6 определено са се постарали. Моделът е авангарден, индивидуален, динамичен и със сигурност хваща окото. Любопитна подробност е, че въпреки хищният си силует Mazda6 е сред автомобилите в този клас, които имат най-висок просвет - 165 мм. А това, както се досещате, е много удобно, особено по пътища като нашите.
Отговорът на Mazda
В интериора ситуацията е аналогична. Добре изработени уреди, приятни и меки на допир материали, удобна позиция на седене, добра видимост във всички посоки и достатъчно просторен салон за 4 или 5 души. Изолацията на купето също изненадва приятно, за разлика от инфо-развлекателната система. Именно тя е слабото място в интериора на Mazda6. Системата разполага с всичко необходимо, но просто не изглежда съвременна като всичко останало в колата.

Иначе в оборудването са включени почти всички технологии, които могат да бъдат намерени на пазара. Сред тях са адаптивни челни светлини, които следят кривата на завоя и превключват автоматично от къси на дълги (и обратно); система, която предупреждава при наличие на автомобил в сляпата зона на огледалата; активен автопилот, който може да поддържа автоматично предварително зададена дистанция до движещия се отпред автомобил; асистент при потегляне по наклон; система, която предупреждава при неволно напускане на лентата на движение, технология, която може да спре автоматично колата и др.
Отговорът на Mazda
Отговорът на Mazda
Двигател и трансмисия

Както при всичко останало, и тук инженерите на Mazda пренебрегват общоприетите догми. Вместо да използват скъпо струващи системи за рекуперация на газовете, за да покрият стандарта Евро 6, японците залагат на няколко новаторски решения. А именно, ниска степен на сгъстяване 14:1 и високо налягане на турбокомпресора, плавен и по-дълъг процес на горене, по-хармонична крива на въртящия момент, намаляване на теглото на детайлите и подобряване на студения старт.

В резултат на това, инженерите са конструирали изключително тих дизелов двигател, който отговаря на стандартна Евро 6, развива 175 к.с. при 4 500 об/мин и 420 Нм при 2 000 об/мин.

Двигателят е оборудван и със системата i-ELOOP. Да, това е поредната технология, която не сте виждали в друг автомобил. Тя използва кондензатори за съхранение на електрическата енергия, генерирана по време на спиране. Вместо познатите батерии, системата залага на двуслойни кондензатори, които се зареждат в рамките на няколко секунди, захранвайки с енергия електрическите компоненти в колата, като климатичната система или аудио уредбата.  
Отговорът на Mazda
Всичко това, поне според Mazda, трябва да достави среден разход на гориво от само 4.8 литра на 100 километра (при версията с автоматик). Ние регистрирахме по-висок с 1.5 литра разход, а тестът ни се състоя главно на магистрала. Потребление от 6.3 л/100 км въобще не е високо, но въпреки това е много над предписаното от компанията, което определено не е приятна изненада.

Трансмисията също е изцяло разработена от Mazda, което отново не е присъщо дори за най-големите компании. Скоростната кутия е с 6 степени, не блести с нищо специално, което може да бъде усетено от пътуващите в колата, но определено върши отлично своята работа. Превключването е плавно и навременно, независимо дали става с висока или ниска скорост.
Отговорът на Mazda
На пътя

Пътното поведение на Mazda6 е точно такова, каквото можете да очаквате от автомобил с подобна визия - стегнато, динамично и комфортно. Комбинацията от мощен дизелов мотор, прецизно окачване, отлично обезшумен салон и директно управление, правят Mazda6 отличен спътник за всяко едно пътуване както на кратки, така и на дълги разстояния.

Струва ли си?

Mazda6 е от онези автомобили, които избираш със сърцето си. От онези, в които се влюбваш от пръв поглед и искаш да имаш на всяка цена. Това обаче съвсем не единственият коз на модела. Той е удобен, модерен, безопасен, приятен за каране, има просторен салон, динамичен двигател и конкурентна цена. Разходът на гориво също е добър, но все пак не очаквайте чудеса.
Отговорът на Mazda
Технически характеристики Mazda6 2.2 CD 175 i-ELOOP

Двигател: 2.2 литра с четири цилиндъра и каскадно пълнене с две турбини
Мощност: 175 к.с. при 4500 об/мин
Въртящ момент: 420 Нм при 2000 об/мин.
Трансмисия: Автоматична с 6 степени
Ускорение 0-100 км/час: 8.4 сек.
Максимална скорост на движение: 216 км/час
Разход на гориво: градско - 6.0, извънградско - 4.8, средно - 4.8 л/100 км.
Собствено тегло: 1420 кг.
Обем на багажника: 489 л.
Размери: дължина - 4865 мм, широчина - 1840 мм, височина - 1450 мм, междуосие - 2830 мм.
Цена: 67 980 лв. с ДДС за най-високата версия. Начална цена за модела: 46 980 лв. с ДДС
Отговорът на Mazda
Снимки: Automedia.bg

Тагове: Mazda6
0 от 500
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Доган Лютфиместанов ( преди 11 години )
    Както писаха по долу е истина, на тестов автомобил ДПФ'а вече се осветка за няма и 50.000 км ! не е направен за нашата нафта ! решението е махането му !
  • #17
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Красиви са, проблема им е високата цена, и огромната загуба на стойност след 3-4 години, също така малко по прехвалени мотори, дизела на мазда е най добър сред японците наистина, особено след чип и премахване на проблемния ДПФ, който в БГ си Е*** майката за 0 време ! който си купу такава, да го маха веднага ! ще си удължи ресурса на мотора, ще има по добра икономия и ще е по мощен 1
  • #16
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Маздата кърти, на живо е супер готина и както са писали по долу тежи колкото един германец който е в по лека категория.
  • #15
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    При почти при всички мазди все има един елемент който не е довършен на старта стоповете и бяха с едно съм ги купил от илиенци и други малки работи дреболий ама дразнят тук формата от зад е супер и изведнъж две траби за ауспуси и тази готина дига която почва от предния калник и после хоп се изтрива. Затова аз бих предпочел 508 гт
  • #14
    11 rate up comment 2 rate down comment
    pozdrav za RRE ( преди 11 години )
    https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/297998_516880195036398_1584111671_n.jpg
  • #13
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Азиатска външност и спорно икономични двигатели. Не ме интересува.
  • #12
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Бензиновият автоматик на 160 коня придърпва и колата явно е доста лека, защото вози по-твърдо и не стои тежка на пътя. Иначе е стабилна и влиза добре в завоите. Като цяло е добро решение, но не е най-доброто за тези пари!
  • #11
    8 rate up comment 6 rate down comment
    bmw e60 ( преди 11 години )
    На мене много ми харесва дизайна и размера. Няколко пъти се заглеждам като я видях по улицата. Обаче ми прави неприятно впечатление автоматика е с това стъпаловидното превключване което е доста остаряло като технология.
  • #10
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Моето мнение ( преди 11 години )
    Тествах я. Аз съм нисък 174-5 и вътре мога да ви кажа, че не ми беше особено широко. усещането е, че тавана и страничната конзола те притискат към седалката
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е те астрата я критикуват за теглото.