IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пазарът на нови коли в ЕС с пореден спад

Ръст отчитат единствено Ford Motor Со., Daimler AG и Renault SA

Пазарът на нови коли в ЕС с пореден спад

Пазарът на нови коли в ЕС с пореден спад
Снимка: Ройтерс

Броят на регистрираните нови коли в Европейския съюз (EC) е продължил да се понижава през юни, подтискайки надеждите на автомобилните концерни, че дъното вече е достигнато, пише MarketWatch.

Регистрациите на нови коли са спаднали с 5,6 на сто на годишна база през юни до 1,13 млн. броя. По този начин общият спад за първото полугодие на 2013 г. достигна 6,6 на сто, според данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

От ACEA обявиха също, че през този месец регистрациите са отбелязали 25-процентово отстъпление спрямо юни 2007 г. – преди началото на световната финансова криза.

Понижението е второто поредно с над 5 на сто, след като продажбите на нови коли в ЕС спаднаха с 5,9% през май до 1,04 млн. – най-ниският месечен резултат в последните 20 години.

Най-лошо представилата се компания сред най-големите производители е Fiat SpA с почти 13-процентов спад на регистрациите. Понижения са отчели също General Motors Со., PSA Peugeot Citroen SA и Nissan Motor Со., съответно от 9,9% 11% и 12 на сто.

На другата крайност пък е било представянето на Ford Motor Со., Daimler AG и Renault SA, които са отбелязали ръстове в регистрациите от съответно 8,1%, 1,3% и 1,2 на сто.

От ACEA уточнят, че пазарните данни не включват продажбите на територията на Малта.

Статистиката ясно показва, че последните оптимистични коментари от страна на ръководителите на автомобилните компании се отнасят до само някои от производителите. Финансовият директор на Renault за Франция Бернар Камбие заяви по-рано този месец, че автомобилният бранш може би вече е докоснал дъното. Ръководителят на отдела за Европа, Близкия Изток и Африка във Ford Стивън Одел пък определи юни като "много солиден".

Изследователската компания LMC Automotive обяви в скорошна своя публикация, че продажбите на автомобили през юни биха се оказали по-добри, ако данните бъдат коригирани спрямо сезонните колебания. Въпреки това, измененията на годишна база показват непрекъснато влошаване.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Аз лично отидох за Фиеста, а се върнах с B-Max. Новата Фиеста изобщо не ми харесва като външен вид, че и фейслифта я направи по-гадна.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Бъчваря е прав, но B-Max е много по-красив от Фиестата и при сходни размери, по-висок таван и по-голяма практичност не виждам кой би се излъгал с Фиеста.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Който разбира, при Форд се спира. Отново номер едно при двигателите. И тая година. Ами то хората четат, за разлика от разните му дошвци тук.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Какво пък общо има VW тук, става въпрос че криза тресе Европа и само Рено Форд и Мерцедес успяват да привлекат повече клиенти въпреки трудностите. В статия можеше да отразят че пазара в Германия и Франция рухна и това е причината немсиките марки и ПСА да бележат спад, пък Мерцедес и Рено все още се тачат и в Източна Европа и т.н. но това е друг въпрос
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    е те ги купиха тия марки с трици,не с пари...и преди да ги купят имаха едни продажби(марките) та нема кои да види.кво ви тресе злобата,се едно сте азиатци.
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    v-1 ( преди 12 години )
    Ми ако сте прочели статията, може и да сте видели, че в скъпия ценови клас ръст има само Даймлер...А ФВ имат постоянно нарастващи продажби последните години, защото купиха 13 марки...
  • #5
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ЗНАЕТЕ ЛИ ЗАЩО ДОШО НИКОГА НЕ ПОЗНАВА? ЗАЩОТО ХОРАТА С ПАРИ ИЗОБЩО АМА ПО НИКАКЪВ НАЧИН НЕ ГИ ИНТЕРЕСУВА КАКВО МИСЛЯТ ХОРАТА ОТ ПЕТИ КИЛОМЕТЪР, ЧИЙТО МЕЧТИ СЕ СВЕЖДАТ ДО ТОВА ДА СПЕСТЯТ ПАРИ В ОБОЗРИМО БЪДЕЩЕ ЗА 30 ГОДИШНА ХОНДА СИВИК.
  • #4
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ама Дошо ти всеки ден едно и също говори а всяка година ФВ чупи нови и нови рекорди. Имай предвид че преди 5г. ФВ бяха на седмо място продажбите им бяха под 5 милиона. За миналата година бяха над 9 милиона. Твойте прогнози за фалит са тотално разбити на пух и прах. А марките които си изброил продават доста по-евтини коли докато 50% от продажбите на ФВ са от марки чийто коли са в пъти-по-скъпи. Тоест ФВ продава много добре в скъпия ценови клас. По лесно е да продаваш евтиния питай Лексус,Инфинити
  • #3
    16 rate up comment 9 rate down comment
    TT ( преди 12 години )
    Страшно ще стане като и по-голямата част от китайците осъзнаят какви всъщност *** са ВАГонетките и спрат да ги купуват... Жална им майка тогава на продажбите на вурстовете. :)
  • #2
    19 rate up comment 10 rate down comment
    самурай ( преди 12 години )
    ВАГените,ако ги питаш не света,а вселената ще превземат.На приказки са големи,а иначе са кръгла НУЛА.До 1-2 г.ще се сринат надолу в класацията по продажби.Дори може и още тази година да стане.Рено/Нисан яко им дишат във врата и усещат още един чифт топки на *** си...Тази година 4-ти,а догодина или най-късно по-догодина са 5-ти след Хюндай/Кия.Казвам го съвсем сериозно,че така ще стане.Който не вярва да си го запише и да ме заплюе,ако не е така!