fallback

В Toyota са готови с водороден седан

Моделът излиза догодина, а японците очакват да повтори успеха на Prius

Японската автомобилна компания Toyota ще пусне автомобил с водородни горивни клетки, с който иска да повтори пазарния успех на хибрида Prius. Водородният седан е напълно готов, като пазарната му премиера ще се състои през 2014 година, пише Bloomberg.Моделът ще бъде базиран на концепцията FCV-R (на снимките), която компанията представи преди две години. Серийният автомобил ще продължи клиновидния дизайн на екологичните модели на Toyota, а захранваният с водород електрически двигател ще доставя автономен пробег от около 450 км. Цената на водородната Toyota ще бъде около 50 000 долара, сочи информацията, което ще постави возилото в един ценови клас с автомобили като електрическата Tesla Model S.Все още не е разпространена информация за техническите параметри на серийната водородна кола. Вероятно обаче тя ще заеме голяма част от инженерните решения при FCV-R - горивни клетки и резервоар за водород, които са разположени в долната част на шасито, за да не влияят на пространството в кабината.Моделът ще бъде представен тази година на автомобилното изложение в Токио, където ще бъдат разкрити всички подробности. Очаква се продажбите да стартират още в началото на следващата година.Водородната технология се счита за бъдещето на автомобилите. Специалисти предричат, че през 2020 година по пътищата ще се движат огромен брой такива коли. А това кара повечето автомобилни компании да инвестират в подобни технологии. Toyota и BMW имат сътрудничество в тази област, както и Daimler, Ford и Renault-Nissan, а Hyundai вече представи напълно готов за масово производство водороден кросовър. Японската Suzuki разполага с производствена линия за водородни клетки, Audi изпробва водородна технология на модела A7, а Aston Martin възнамерява да се включи в „24 часа на Нюрбургринг” с водороден Rapidе S.В масовия случай водородните автомобили се задвижват от електрическа енергия, придобита в горивната клетка при химична реакция между водород (съхранява в резервоар под високо налягане) и кислород (от въздуха). При този процес се отделя единствено чиста вода.Снимки: Toyota

Тагове:
fallback
  • #27
    калабастер ( преди 9 години )
    Лелеее много професури сме имали тук,ще отворим завод след японците...
  • #26
    hypocritical bastard ( преди 11 години )
    Браунов газ , ако трябва да сме точни . Преполага м че си запознат със това че чрез електролиза от водата се получават водород и кислород ( всъщност това е точно обратното на принципа използван в горивната клетка). Въпросът ми е как чрез електролиза , захранвана от генератор на автомобил , задвижван от ДВГ ще получиш достатъчно водород , който изгаряйки в ДВГ да компенсира загубената енергия за задвижване на генератора?Ефекта на Н2 върху непригоден ДВГ управляван от безброй датчици не коментирам
  • #25
    fulev ( преди 11 години )
    от повече от 10 години живея до една бензиностанция в берлин на която може да се зарежда водород. ARAL. пише, че е съвместна на БМВ,МБ и Форд....виждал съм само техни изпитвателни коли да зареждат там...тук става дума за технологии за след 15 години ...електроколите нямат общо...
  • #24
    Анонимен ( преди 11 години )
    БРАУН добре. Драги професоре нещо не ти разбрах въпроса. И не съм казал че е като газовата уредба ае нещо подобно. Нещо подобно са използвали и на времето в рали спорта ама понеже ти си професор няма смисъл да ти обеснявам
  • #23
    hypocritical bastard ( преди 11 години )
    O.M.G.!!! Опитвам се да се абстрахирам от явната неграмотност на колегата "анонимен" , все пак тук не е литературен клуб , но това "клетка на брун" , която била газова уредба , направо ме изкърти :). Трябваа ли да коментираме защо е по-добре водорода да се използва в горивни клетки , а не просто да се гори ? Ще се радвам ако уважаемият г-н "Анонимен" все пак обясни защо при наличието на пазара на толкова много инсталации от вида на споменатата "клетка на брун" той не си инсталира такава...
  • #22
    Анонимен ( преди 11 години )
    ...и как ще преодолее проблема със все още действащата за съжаление физика , която не позволява да получиш повече енергия от тази която си вложил ей така от нищото. Принцип на т.н. "клетка на брун" монтирана в автомобил- имаме малък резервоар с вода от който чрез електролиза се произвежда водород използвайки ток от генератора на автомобила , който пък се задвижва от ДВГ. КПД на генератора е м-у 30 и 40% , на самата електролиза на повече от 30 , а на безинов ДВГ -25-30%. Как да стане
  • #21
    Елтън Джон ( преди 11 години )
    и от къде ще си зареждаме водород
  • #20
    Анонимен ( преди 11 години )
    На Тойота може да се кефи само ***!
  • #19
    Анонимен ( преди 11 години )
    Простите едноклетъчни *** пак пикаят кръв.*** на род слаба държава.
  • #18
    doc ( преди 11 години )
    В трошьота са готови с лайнороден седан.
fallback
Последни