IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Световна премиера в София за новата Corolla

Първото представяне пред публика на най-продаваната кола в света се състоя в България

Световна премиера в София за новата Corolla

Световна премиера в София за новата Corolla
Доживяхме и този прецедент, да видим световна автомобилна премиера в България. И то не на коя да е кола, а на най-продаваната в света - Toyota Corolla.

На автомобилен салон София 2013 пристигна ексклузивно един от първите автомобили, слязъл от поточната линия в първия ден. 11-тото поколение на Corolla започна да се произвежда преди само 5 дни, на 17 юни 2013 г., а официалното представяне в Европа ще се състои след две седмици.
Световна премиера в София за новата Corolla
Успешните модели не преминават през съществени промени току така и 11-тото поколение на Corolla не прави изключение. Въпреки това моделът има с какво ново да се похвали. Той е получил по-изразителен и представителен дизайн, значително увеличени размери, усъвършенствани двигатели, по-лека, но по-твърда каросерия и множество нови технологии.

Що се отнася до дизайна на екстериора и интериора, той е създаден в унисон с новия дизайнерски език на Toyota, който познаваме от новите поколения на Auris и RAV4. Използваните материали са с по-високо качество, а благодарение на специфично оформените предни и задни колони увеличените размери на автомобила не личат.

Това обаче е само привидно, тъй като Corolla е станала по-голяма от всякога. Междуосието е увеличено със 100 мм. - до 2700 мм, дължина достига 4620 мм (+80 мм), широчина - 1775 мм (+15 мм), а височина, която е редуцирана с 5 мм., е 1465 мм. Всичко това доставя увеличено пространство в салона, като разстоянието за краката на задните места достига рекордните за класа 706 мм. Багажникът също се е облагодетелствал от новите размери, като вече предлага 452 литра обем.
Световна премиера в София за новата Corolla
Предлаганите в началото двигатели ще бъдат три - 1.4-литров D-4D турбодизел, бензинов 1.33-литров Dual VVT-i и 1.6-литров Valvematic, работещ също с бензин. Агрегатите са подложени на доработки, като според информация сега са по-пъргави и по-икономични. Отговарят на стандартите за емисии Euro 5+.

Една от съществените промени при 11-тото поколение Corolla е изцяло новата архитектура на колата. Тя е по-лека, но по-твърда, което означава по-нисък разход на гориво, по-добра динамика и по-стабилно поведение на пътя. Освен това, колонките са по-тънки, което пък доставя подобрена видимост. Оптимизация е направена и по отношение на въздушното съпротивление, като коефициентът е сведен от 0,29 до 0,27.
Световна премиера в София за новата Corolla
Световна премиера в София за новата Corolla
По отношение на безопасността също е работено. Автомобилът покрива нормите за безопасност с 5 звезди от EuroNCAP, има високоякостна клетка за пътниците, множество енерго-абсорбиращи компоненти, както и 7 въздушни възглавници, система за контрол на сцеплението (TRC), система за динамична устойчивост (VSC) и асистент за потегляне по наклон Hill Start Assist Control, които присъстват още в базовото оборудване.

Продажбите на новата Corolla в България стартират през август. Информация за цените все още няма, но се очаква те да запазят нивата от старото поколение.
Световна премиера в София за новата Corolla
Toyota Corolla е най-продаваният автомобил в света. Към днешна дата са продадени 40 милиона бройки от легендарния модел, който прави своя дебют преди 47 години – през 1966 г. С премиерата на 11-тото поколение Corolla, автомобилът вече се произвежда в 16 завода и се продава в над 150 страни. Европейската версия на новата Corolla се произвежда в Турция, където е разположен един от най-новите и най-модерни заводи на японската компания.
Световна премиера в София за новата Corolla
Снимки: Automedia.bg
 

Тагове: Toyota Corolla
0 от 500
  • #5
    34 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нищо интересно.Най голямия плюс на тойотите е че са доста надеждни като цяло, иначе са доста скучни коли. Според мен най готините им модели изобщо са Supra и land cruiser 70. Останалото е за пенсионери.
  • #4
    35 rate up comment 23 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    Наистина колегите са прави. Тойота последните години започнаха много да боксуват. И външно, и вътрешно копират хюндай. Тези стопове, тази предница - прилича на клонинг на хюндай и30 разтеглен на седан. И този часовник в средата на конзолата?! Това е запазена марка на хюндай от 20 години насам! А таблото - все едно са го взели от и30 директно без промяна. Наистина съм много разочарован, едно време тойота поставяше стандартите а сега - копира и нищо ново не показва.. срам!
  • #3
    40 rate up comment 26 rate down comment
    Groooznooo ( преди 11 години )
    Grooozznoooooooooo
  • #2
    34 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Прилича на модел на Хюндай.
  • #1
    42 rate up comment 25 rate down comment
    Иван ( преди 11 години )
    Отвън не изглежда никак зле,но за вътрешния дизайн единственото което мога да кажа е:ОТВРАТ