IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Световна премиера в София за новата Corolla

Първото представяне пред публика на най-продаваната кола в света се състоя в България

Световна премиера в София за новата Corolla

Световна премиера в София за новата Corolla
Доживяхме и този прецедент, да видим световна автомобилна премиера в България. И то не на коя да е кола, а на най-продаваната в света - Toyota Corolla.

На автомобилен салон София 2013 пристигна ексклузивно един от първите автомобили, слязъл от поточната линия в първия ден. 11-тото поколение на Corolla започна да се произвежда преди само 5 дни, на 17 юни 2013 г., а официалното представяне в Европа ще се състои след две седмици.
Световна премиера в София за новата Corolla
Успешните модели не преминават през съществени промени току така и 11-тото поколение на Corolla не прави изключение. Въпреки това моделът има с какво ново да се похвали. Той е получил по-изразителен и представителен дизайн, значително увеличени размери, усъвършенствани двигатели, по-лека, но по-твърда каросерия и множество нови технологии.

Що се отнася до дизайна на екстериора и интериора, той е създаден в унисон с новия дизайнерски език на Toyota, който познаваме от новите поколения на Auris и RAV4. Използваните материали са с по-високо качество, а благодарение на специфично оформените предни и задни колони увеличените размери на автомобила не личат.

Това обаче е само привидно, тъй като Corolla е станала по-голяма от всякога. Междуосието е увеличено със 100 мм. - до 2700 мм, дължина достига 4620 мм (+80 мм), широчина - 1775 мм (+15 мм), а височина, която е редуцирана с 5 мм., е 1465 мм. Всичко това доставя увеличено пространство в салона, като разстоянието за краката на задните места достига рекордните за класа 706 мм. Багажникът също се е облагодетелствал от новите размери, като вече предлага 452 литра обем.
Световна премиера в София за новата Corolla
Предлаганите в началото двигатели ще бъдат три - 1.4-литров D-4D турбодизел, бензинов 1.33-литров Dual VVT-i и 1.6-литров Valvematic, работещ също с бензин. Агрегатите са подложени на доработки, като според информация сега са по-пъргави и по-икономични. Отговарят на стандартите за емисии Euro 5+.

Една от съществените промени при 11-тото поколение Corolla е изцяло новата архитектура на колата. Тя е по-лека, но по-твърда, което означава по-нисък разход на гориво, по-добра динамика и по-стабилно поведение на пътя. Освен това, колонките са по-тънки, което пък доставя подобрена видимост. Оптимизация е направена и по отношение на въздушното съпротивление, като коефициентът е сведен от 0,29 до 0,27.
Световна премиера в София за новата Corolla
Световна премиера в София за новата Corolla
По отношение на безопасността също е работено. Автомобилът покрива нормите за безопасност с 5 звезди от EuroNCAP, има високоякостна клетка за пътниците, множество енерго-абсорбиращи компоненти, както и 7 въздушни възглавници, система за контрол на сцеплението (TRC), система за динамична устойчивост (VSC) и асистент за потегляне по наклон Hill Start Assist Control, които присъстват още в базовото оборудване.

Продажбите на новата Corolla в България стартират през август. Информация за цените все още няма, но се очаква те да запазят нивата от старото поколение.
Световна премиера в София за новата Corolla
Toyota Corolla е най-продаваният автомобил в света. Към днешна дата са продадени 40 милиона бройки от легендарния модел, който прави своя дебют преди 47 години – през 1966 г. С премиерата на 11-тото поколение Corolla, автомобилът вече се произвежда в 16 завода и се продава в над 150 страни. Европейската версия на новата Corolla се произвежда в Турция, където е разположен един от най-новите и най-модерни заводи на японската компания.
Световна премиера в София за новата Corolla
Снимки: Automedia.bg
 

Тагове: Toyota Corolla
0 от 500
  • #35
    29 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Като е по-красива бегай в хАмерика да е караш!Абе квото и да си говорим и двете са в пъти по-красиви от грозното недоразумение BMW135i.
  • #34
    23 rate up comment 11 rate down comment
    BMW135i_cobb_stage1 ( преди 11 години )
    Amerikanskata versiq opredeleno e v puti po-=krasiva!
  • #33
    30 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    От Тойота са го ръгали яко в гъзъъъъъ, точно от това има омраза към марката.
  • #32
    35 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    В този клас най-добрите предложения според мен са Сивик и тази Корола.Очаквам да излезе новата Мазда 3.Предполагам ще я направят перфектно.На който му харесват Гоуфовете или др. коли нека си ги кара и харесва.Лошо няма,но постоянно да плюеш по другите не е добро поведение.На мен примерно Гоуф не ми харесва и никога не ми е харесвал и като видя статия с него просто е подминавал.Не ме вълнува и не чета,а какво ли остава да коментирам.
  • #31
    33 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ВАГиналното *** пак е налазило статията за Тойота.Не знам в Тойота ли са го изнасилвали,че толкова много е мрази тази марка.Има,има нещо, но не иска да си признае.Това да мразиш някаква марка е болестно състояние.Тя не е живо същество бе селски.Дори вече си мисля,че този индивид с много никове живее само,за да мрази.Статиите за Тойота повече му харесват отколкото всички други,защото там може да пише глупости на воля.Болна работа ви казвам.На мен новата Корола ми харесва.Много добре изглежда
  • #30
    32 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Спийдарт, *** от Юруково
  • #29
    26 rate up comment 14 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Кашон с гирлянди по-него...циганиика , ми да си го продават на Американския пазар , там колата е без значение важното е да я има....
  • #28
    22 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Има една единствена японска марка, която прави конглокентни коли на европейските и като дизайн, и като качество на материалите, и като удоволствие от шофирането.. абе като истинска конглокенция на немската премиум-тройка. И това е инфинити. Техните коли са наистина страхотни, и са доста по-редки по улиците което мен ме привлича. Но тойота и компания просто е срам, както показаха и в този модел. Наблъскали електроники и екстри, ама хората пак не ги искат. На европейския пазар - срамни резултати..
  • #27
    27 rate up comment 9 rate down comment
    G ( преди 11 години )
    Хора Chevy Cruze е няколко класи над това евтино недоразумение. Дори модела е на няколко години вече. Тези направо се подиграват с клиентите. Е толкова пластмаса няма в никой модел от този клас. Пълен смях. Погледнете конглокенцията и ще се убедите.А дилърите на Toyota да ходят на Черква да се молят и палят свещи за някой заблуден да реши да си я купи, вместо да седат и пишат глупости във форумите!
  • #26
    20 rate up comment 9 rate down comment
    11е ( преди 11 години )
    Миналата година купих нов Ярис 1,33 бензин. Ами какво да Ви кажа кола за пенсионери,моторчето въобще не се радва на живота.Аз си падам по модела и ще чакам да качат двигателите ,като съобщиха на BMW.