IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Лошите на Nissan

Тест драйв на GT-R и 370Z Cabriolet

Лошите на Nissan

Лошите на Nissan
Освен с много автомобилни премиери, салонът в София изненада приятно и с тест драйв на гамата от спортни модели на Nissan - Juke Nismo, 370Z Cabriolet и GT-R. Вместо да правят пресконференция за медиите, хората от българското представителство на марката ни връчиха ключовете от спортните коли и ни оставиха да се забавляваме. Все пак на дясната седалка във всеки от автомобилите стоеше професионален пилот, който освен да ни наглежда и вразумява, даваше полезни съвети за шофирането на тези модели.

Безспорно, черешката на тортата бе Годзила - легендарният модел на Nissan, който в последната версия на най-новото си поколение разполага с мощност от 550 к.с. Преди него обаче, за да има възходяща градация, подкарах кабриото 370Z. Не се редих на опашката за Juke Nismo, тъй като неотдавна той бе в ръцете ми за цели два дни.
Лошите на Nissan
Nissan 370Z Cabriolet е от онези спортни коли, които могат да се карат всеки ден. Той е комфортен, удобен и лесен за управление - но с уговорката, че всичките системи за безопасност са включени. Все пак това е автомобил със задно задвижване, който разполага с 328 к.с. и 363 Нм. А подобна мощност, както се досещате, може да задоволи спортните амбиции на повечето шофьори.

Предпочетох да покарам колата сравнително спокойно - все пак тестът протече по обществените улици, а и става дума за кабриолет. Удоволствието да управляваш мощен кабриолет в негорещ пролетен ден е несравнимо. Звукът от двигателя стига до вас нерафиниран и чист, а вятърът, който навлиза едвам в купето, разхлажда иначе горещото настроение, което дава колата.
Лошите на Nissan
Тъй като това е спортен кабриолет, купето му е заздравено и не позволява огъване при движение, което се наблюдава при някои по-евтини открити коли. При 370Z Cabriolet разлика с купе версията на модела по отношение на пътното поведение трудно може да бъде намерена. Приятна изненада се оказа и окачването, което е спортно, но все пак комфортно. Возията е стегната, но в никакъв случай неприятна. Затова заслуга имат и седалките, при които е заложено на същата концепция - отлична опора, но и приличен комфорт.

Ускорението при движение, както и това от място, са напълно достатъчни за всеки запален шофьор. Балансът на автомобила също заслужава адмирации, както и материалите в салона. Незабравим спомен обаче ще остане звукът от 3.7-литровия V6 двигател - гърлен при ниски обороти, който става все по-хубав с всеки по-висок оборот на двигателя.
Лошите на Nissan
След 370Z Cabriolet ме чакаше мечтата на всеки истински фен на автомобилите - Nissan GT-R. Много съм слушал, гледал и писал за този автомобил, и очаквах, че съм подготвен за него. Не бях! Тази кола ме изуми, стресна, притесни. Изсмука енергията ми, смаза ме. Никога не съм се чувствал по-добре! Усещането е като скок с бънджи - осъзнаваш какво се е случило едва след като отново стъпиш на земята.
Лошите на Nissan
Още със стартирането на агрегата, ми стана ясно, че тази кола е нещо много специално. Звукът от двигателя, както и този от трансмисията, напомнят много на състезателните автомобили. Кокпитът обаче е приятен, добре изработен и изненадващо удобен. Пространството е повече от достатъчно както в салона, така и в багажника, а видимостта е отлична за автомобил с подобни възможности.

Потеглих леко и преминах около паркираните наоколо коли. След само няколко секунди зад волана вече нямах търпение да натисна газта. Първо пробвах леко, колата реагира незабавно. След това излязох на "Цариградско" и десният ми крак опря в ламарината. Два удара с чук в гърба - скоростната кутия е с два съединителя, но при рязко ускорение сваля предавките като секвенциална, и вече се движех с доста над позволената скорост. Усещането за ускорение при GT-R е умопомрачително - технологията с две турбини доставя непрекъснато и мощно ускорение, независимо от оборотите на двигателя. Работата на скоростната кутия се усеща единствено когато сваляте предавка.

Постарах се на първия светофар по трасето да бъда първа кола. Светна зелено и след по-малко от 3 секунди скоростта премина 100 км/ч. Комбинацията от би-турбо двигател с 550 к.с. и 632 Нм, 4х4 задвижване и скоростна кутия с два съединителя е способна на чудеса - усещането е все едно катапултирате. Няма да изпадам в подробности с каква скорост карах синята Годзила, но ще подчертая, че ускорението изумява при всякаква скорост.
Лошите на Nissan
В трафика ми се наложи да върна газта и да покарам колата като градски автомобил. Като изключим ниския просвет и твърдото окачване, GT-R е подходящ и приятен дори за придвижване в трафика. Въпреки че е суперспортен модел, звукът от двигателя при спокойно каране не е натрапчив, а кабината е добре изолирана от външни шумове.

По отношение на пътното поведение, няма как да изкажа конкретно впечатление. Все пак покарах GT-R само половин час, който мина като 3 мин. А това е крайно недостатъчно, за да опозная колата и да я изпробвам до ръба на възможностите й. Според уредите се бях възползвал от едва 50% от потенциала на GT-R...
Лошите на Nissan
Трудно може да се опише с думи какво е усещането зад волана на една от най-интересните и доказани коли на века. Затова ще подкрепя тезата си с конкретни факти - умопомрачително ускорение: от място до 100 км/час за 2.8 секунди, и невероятно пътно поведение: 7:19,1 минути за обиколка на Северната дъга на Нюрбургринг.

Със сигурност има по-бързи серийни коли, но в този ценови диапазон - около 180 000 лв. - Годзила няма конкуренция.

Ако мислите, че преувеличавам, отидете на салона в София и се запишете в томболата на Nissan. Няма да ви дадат да карате, но пък ще ви вози истински пилот - Димитър Илиев. Не забравяйте след това да споделите преживяването си!
Лошите на Nissan
Снимки: Automedia.bg

Тагове: Nissan GT-R nissan 370z
0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Лютфи Лютфиместанов ( преди 11 години )
    Ами това е 370z уникален автомобил кабрио с много екстри, солидно купе, окачване и мощен и директен атмосферен мотор, с чудесна 7 степенна автоматична трансмисия !и къде отиде сега прехваления ГТ86 на трошльота ? ? ? за почти същите пари ? ? ? айде нема нужда ! но пък с покупка на Тойота си гарантираш целогодишен гараж в сервиза ! :)))
  • #6
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Лютфи Бостан ( преди 11 години )
    Невроятни спортни и СУВ машини правят нисан, нещо с леките коли в европа не се получи, *** се с примерата, но ноут е интересна градско/семейна кола ! Чудя се обаче къде са Тойота ? а може би както казват подготвят поредната много милионна сервизна Акция ! :))
  • #5
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Лютни Гроздан ( преди 11 години )
    Ето това е пример за истински топ японски автомобил ! къде са сега трошльотките ? ? ? ааа Сетих се, подготвят поредната много милионна сервизна Акция :)
  • #4
    22 rate up comment 4 rate down comment
    самурай ( преди 11 години )
    VAGиналните фенчета карат ГТР само в най-хубавите си сънища и на ПС.Иначе най-реалната им мечта, като изкарат книжки е да си вземат Гоуф на старо.Колкото до колата в статията, то тя е просто уникална.Няма такава кола създадена на този свят още.Уникално съчетание на характеристики и цена.Дай Боже всеки истински автомобилен фен най-малко се докосне до нея.А на фурстовете по един Гоуф, че сервизите трябва да бачкат все пак.
  • #3
    24 rate up comment 1 rate down comment
    nikito_blend ( преди 11 години )
    Завиждам ви. :)
  • #2
    30 rate up comment 4 rate down comment
    mugen ( преди 11 години )
    "Пък някой от фенчетата на голф тук наскоро писа, че бил карал ГТР и не вървял чак толкова :-)" Може да е бил с дистанционно, хахаха!!!
  • #1
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хубава статия... и невероятен автомобил!