Fiat ще продължи да фаворизира метана пред водорода като алтернативно гориво за бъдещите си модели, съобщиха от централата на компанията в Торино. 
Според италианците транспортирането на водорода по тръби е много по-трудно в сравнение с природния газ. Освен това във Fiat смятат, че водородните горивни клетки имат много по-къс живот заради въглеродния оксид, който се освобождава при отдаването на енергия и засяга платинените катализатори. Изчисленията на компанията са показали, че предимствата на технологията пред стандартните турбодизелови агрегати са твърде ограничени.
Метанът, от друга страна, е смятан от Fiat за логичното алтернативно гориво, поне в близко бъдеще. Предлаганата от компанията Panda CNG е описвана от създателите си като по-ефективна от бензиновите и дизелови версии на модела. От компанията съобщават още, че за да хвърлят повече усилия в разработката на електромотори искат трайно решение на инфраструктурните проблеми. Във Fiat смятат, че трябва да се заложи на индуктивното зареждане с метални плочи, вградени в пътната настилка, уточнявайки, че подобно решение би струвало около 50 млрд. паунда и то за страни с размера на Великобритания или Италия.
Снимка: Fiat


0