IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германският автомобилен пазар губи почва под краката си

С изключение на Jaguar, Mazda, Land Rover, Seat, Porsche и Dacia всички марки отчитат намаление на продажбите

Германският автомобилен пазар губи почва под краката си

Германският автомобилен губи почва под под краката си
Снимка: Ройтерс

Животът е низ от възходи и падения. В това се убеждава и автомобилният бранш. След като по-рано през деня бяха оповестени оптимистични данни за пазара в САЩ, по-късно дойде отрезвяването.

Съвсем в духа на сегашната ситуация с катастрофалните наводнения в Германия и германската автомобилна индустрия губи през май почвата под краката си. За капак няма и следа от пролетно събуждане. Регистрациите на нови автомобили са намалели през май с близо една десета на месечна база. A с това и деликатната надежда за възстановяване на засегнатите от кризата европейски пазари отново се отдалечава, пише в свой анализ DPA.

Според федералната статистическа служба в Германия продажбите са се свили през май с 9,9 на сто до само 261 316 коли. Сравнението с миналогодишните регистрации е леко изкривено, тъй като сега има по-малко дни за продажби, отколкото през същия месец на 2012 година. Преглед на първите пет месеца обаче показва колко устойчива е тенденцията на спад: продажбите от началото на годината спадат с 8,8% спрямо петте месеца на 2011 г.

Вместо това много клиенти предпочитат да посегнат към автомобили втора употреба, както става още ясно от статистическите данни. От началото на годината във федералната република собственика си са сменили 2,97 млн. коли. Спрямо същия период година по-рано броят им нараства с 2,4%.

Преди всичко спад има в търговските регистрации. Рязък спад през май отчита като цяло италианска марка Alfa Romeo, чиито продажби се сриват с почти две трети. С изключение на Jaguar, Mazda, Land Rover, Seat, Porsche и Dacia всички марки отчитат намаление на продажбите. Германските производители почти без изключение отчитат двуцифрени спадове.

Експертите показаха разочарование от тренда през май. Юрген Пипер от Bankhaus Metzler очакваше наполовина по-нисък спад. „Въпреки че през годината пазарът ще се подобри малко, той няма да се възстанови наистина", прогнозира той. "В същото време ще има понякога по-добри, а понякога и по-лоши месеци". В крайна сметка според него в края на годината регистрациите на нови коли в Германия ще са с до пет процента по-ниски.

Коментарите на анализаторите вижте в продължението на материала в Investor.bg

0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Не слагай всички японски автомобили под общ знаменател, защото ако отвориш статистиката на TuV и DEKRA, ще видиш колко черни японски овце има там. Това мислене ще провали много хора. Купува се нещо, което наистина е качествено. Не е задължително то да е японско и от точно определена марка, защото хлъзнем ли се по тая плоскост, вероятността да попаднем на много голям *** е голяма.
  • #7
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Е в Официалните медии ли отишли да се оплачат двама човека че им се скъсала веригата ха ха. Селски чукни в нета и виж само колко милиона клиенти на Тойота я съдят и тия двамата с веригите направо ще изчезнат, ако добавиш и глобите които са наложени на Тойота за укриване на заводски дефекти и прибавиш към тях 30 милиона сервизни акции заради неработещи спирачки и самоускоряващи *** на газта, неща пред които счупената верига е направо безобидно нещо/все пак човешкия живот е много по-важен/.
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ,това което пише за Шкода не е от форум бе селчо найвен.Това е официална информация във всички световни медии.А във форумите може да кажеш,че си тествал и космическа совалка,кой ще те вземе на сериозно.
  • #5
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    От форума на Тойота България.Здравейте колеги. Бих желал да споделя няколко проблема, които имам с моя чисто нов Авенсиса и очевидно не са по силите на Тойота Сервиз. Спирачките. Колата в момента е на около 9 хил.км но още от първия си километър нещо не ми харесват спирачките. При натиснат спирачен *** /двигателя работи, колата е намясто/, същият започва плавно да пропада. Дори при напомпване и задържане пак се получава същия ефект. При движени и леко натискане на *** /да речем 2-3 сантиметра/ няма никакъв или почти никакъв спирачен ефект. При повторно натискане обаче спирачките работят добре, т.е има ефект "напомпване". Обяснението от сервиза е: спирачките са си ОК. Били малко "меки" при Авенсис и освен това причината била в брейк асистанса. Като съм направил 7-8 хил.км и улегнели спирачките /пълна тъпотия, това да не е Москвич 408/ всичко щяло да бъде ОК. Да ама не и вече съм на 9 хил.км, а спирачките са отврат. Правиха два пъти "ужким" преглед и обезвъздушаване, но факт е, че Бравото на жена ми спира десет пъти по-добре. Втори проблем е с невероятно неприятния шум, който се получва с движение над 150-160 км идващ откъм предните странични огледала. Неистово виене, свирене или каквото щете. Обяснението на сервиза - ами след като провелири в централата в Англия се оказало, че някои модели имали проблем с уплътненията на вратите. Аз им обяснявам, че като прибера огледалата проблема изчезва, но....Сега чакам уплътнения. И накрая завършвам с очудването си, ч е такава голяма, луксозна и добре подредена кола има един важен проблем - шум. Да, колата за мен е шумна. Двигателят /при мен е 1.8/ мислех, че ще мърка, но той си ръмжи по-скоро. При движение с повече от 120 км на пета вече се чува осезаемо, а при по-висока скорост дори е неприятно. Представете си при дълго пътуване какво неприятно "бучене" остава в ушите
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Класик това е статистика на колите продавани в Германия не в Европа не Америка или останалия свят! Преди да напишеш еднометрови фермани чети статиите под които ги пишеш. Какви продажби в Абсурдистан какви кокаинови страни са вдигнали продажбите в Германия? Пий си хапчетата и си лягай.
  • #3
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Klasika ( преди 12 години )
    Да,разбира се !!!!!!!!!!!!!! С тия грозни коли:нашкумбени като ***,огромни,дебели,безлични.....- с какво ще ги запомните,по визия ли ????????Всеки модел е по-голям,по-безличен и тумбест от предишния-по нищо незапомнящи се еднояйчни върлини.........Хубави са Jaguar, Mazda, Land Rover, Seat и Dacia - ДА !!!!!!!!!! - показно !Porsche се държи единствено на страните Абсурдистан..т.е -нашата и кокаиновите страни с празни тикви купуващи Кайен и Панамера-Мутренски безмислени и грозни!А 911 е хлъзгаво и Корейско с нищо не приличащо на Порше и там спидера и мидера и Троловия кабриолет. Упадъка в политиката на дизайна е посевместна и учудващо заразителна?????????? Ферари ла Ферари Шана-Бананана с Корейски фарове и обеления банан Макларън- що за *бибрутални* изстъпления,а ?
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    GTE ( преди 12 години )
    Неможе растежа да бъде постоянен. Който е залагал и разчетите му са базариани върху стръмен растеж, ще загуби. Особено пък и в продължителна криза и времена на спад. Но сега наводненията ако унищожат 500 000 превозни средтва и застраховките го покрият, може да се окаже, че продажбите ще дръпнат.
  • #1
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Щом германеца няма пари и започва да купува коли втора ръка, значи нещата наистина отиват на зле.