IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Hyundai пуска водороден IX35 през 2015

Това ще бъде първият сериен автомобил в света, задвижван от въглеродна горивна клетка

Hyundai пуска водороден IX35 през 2015

През 2015 на пазара ще бъде представена водородна версия на кросоувъра Tucson, познат в Европа под името IX35, обявиха от централата на Hyundai.
Hyundai пуска водорен IX35 през 2015
Това ще бъде първият сериен автомобил, задвижван от водородна горивна клетка. Корейците се надяват да произведат 1000 бройки от модела още в неговата дебютна година. На по-късен етап капацитетът ще бъде увеличен до достигане на крайната цел – 10 000 автомобила годишно.

От компанията не споделят технически подробности за модела, но уточняват, че той може да измине до 600 км с едно зареждане и да постигне еквивалента на среден разход от 4 л/100 км. Инженерите на Hyundai са тествали иновативния кросоувър в температурния диапазон от -20 до +40 градуса по Целзий.

Все още нямаме очаквания за пазарното представяне на колата, тъй като изчакваме развитието на водородната инфраструктура, която ще направи технологията достъпна за по-широк кръг от хора,“ коментира Дерек Джойс, PR мениджър на Hyundai.

Снимка: Hyundai

 

Тагове: Hyundai ix35 Tucson
0 от 500
  • #11
    12 rate up comment 2 rate down comment
    pedro zorita ( преди 12 години )
    Мобилните комуникации,.. шегуваш ли се! Там корейците са недостижими. Самсунг с 30.5% пазарен дял, Apple (iPhone) с 14.6%, Нокия с отчайващите 4.8%. NO COMMENT! Сигурно се чудите защо няма германска компания там. Просто на върха са най-технологичните и най-големите. А германците не са нито едно от двете.
  • #10
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    За съжаление Европа отново изостава. Явно не е само в мобилните комуникации.
  • #9
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Този който плещи, че Хонда имали първи такъв автомобил, но само го отдавали под наем, може да се гръмне. Корейците преди тях минаха по този път, с отдаването под наем на разни институции, вкл. и на централата на ЕС в Брюксел. Сега вече ги пускат серийно. Японците опитват да ги копират, но са доста назад. И в другите сайтове я има тази новина, вярно е, че корейците са първи.
  • #8
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Корейците се опитват да си направят ПиАр като супер технологична компания. Това е всичко. Ще утихне от само себе си. По-добре да поработят по качеството и сервиза на прехвалените си еднодневки.
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    всъщност Honda FCX Clarity е наистина първият серийно произвеждан автомобил с горивна клетка , ако няколко автомобила годишно може да се нарече серия , но не е продаван , а просто отдаван срещу символична такса на различни организации . Доколкото си спомням реалната цена на един беше 7-цифренна сума. Иначе технологията не е нова , Германия от десетилетия произвежда подводници захранвани от водородна клетка , но цената все още е много висока
  • #6
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    *** са, разбира се. Имат да гонят 10 години немците и 15 години японците. Качвал съм се няколко пъти на хюндай.... Трагедия.
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Shaman ( преди 12 години )
    Наистина, не е много трудно авторът да отвори една търсачка преди да напише тази статия, защото аз веднага се сещам за Honda FCX Clarity, която през 2006 г. е разкрита като концепция, а се приозвежда серийно от 2008г....Както се споменава в един от предишните коментари и от БМВ имаха подобен проект - BMW Hydrogen 7, горе-долу по същото време, но май нещо не стигна до серийно производство и като че се отказаха - не съм сигурен. Освен да имат предвид някаква коренно различна технология...
  • #4
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Първи в света, ама друг път!Хонда и Тойота от години правят такива автомобили и можеш да отидеш и да си ги купиш. В скандинавските държави дори направиха мрежа за такива автомобили и са поръчали хората хиляди от японците. БМВ също имаха подобни проекти, но направиха само концепт и замразиха програмата. Освен това, разхода с еквивалент 4/100 ми се вижда доста голям. Те хибридите харчат толкова, а японските автомобили с горивна клетка харчеха еквивалент 1-2/100. Разликата е огромна.
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Първи в света, браво! А *** прави онази неудачна фирмичка, Форд, която започва да си затваря заводите защото "просто не върви".
  • #2
    6 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Каквато и клетка да му сложат - пак ще си остане *** за неудачници.