IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

На път с Volkswagen Passat Alltrack

Тествахме всъдеходното комби на германския производител

На път с Volkswagen Passat Alltrack

Идеята за създаване на всъдеходна версия на семейно комби бе реализирана от няколко автомобилни производителя - Audi, Skoda, Subaru и Volvo, и това им донесе успех. Рецептата за подобно преобразяване е лесна - по периметъра на колата се слагат предпазители, вдига се клирънса и се слага система за задвижване на четирите колела. Внасят се още няколко минимални подобрения и нещата се получават.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Горе-долу нещо подобно са направили във Volkswagen със своя Alltrack, който всъщност се явява леко преработена версия на последния Passat комби. Външният вид на двете машини е почти еднакъв и трябва човек внимателно да се вгледа в тях, за да открие разликите. Затова и няма смисъл да се спираме особено на външния вид на колата, но пък няма как да се отбележат две от нейните най-сериозните достойнства - просторния салон и огромния багажник.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Всъщност, всяко запознанство с тази кола стартира от багажника. Защо ли? Просто Alltrack е предназначен за пътуване, при това на сериозни разстояния, и в него има място за много багаж. В нормално състояние обемът на товарната част е 588 л, а при свалени задни седалки може да достигне 1716 л.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Колкото до салона на VW Passat Alltrack, той е типично в германски стил, сякаш е правен от "Мистър педантичност". Седалките са удобни, като разполагат с функция за запомняне на настройките. Има и дисплей с навигационна система, като всеки детайл е изпипан до милиметър, а всяко копче си е точно на мястото. Разлики с комбито Passat почти няма, но трябва да се отбележи наличието на няколко детайла, които са освежили приятно интериора. На декоративните алуминиеви детайли има надпис Alltrack, а блокът за управление на климатика е унифициран с този на Passat CC.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Друга разлика от стандартното комби, е наличието на копче Off Road на централната конзола. Все пак в случая става дума за автомобил, предназначен не само за асфалтови пътища. Именно от тях обаче стартира нашето пътуване.

Тръгваме по магистралата, на която Passat Alltrack се държи отлично. Няма как да се отрече, че заради по-високото си тегло, машината е още по-стабилна и най-вече по-солидна от стандартното комби.

Двигателят, с който е оборудвана предоставената ни за тест кола, бе 2.0 литров TDI с мощност 170 к.с. И не може да се отрече, че се справя отлично. Тези коне са напълно достатъчни както за поддържането на скорост от около 140-150 км/ч, така и за изпреварване. Трансмисията е DSG с двоен съединител, благодарение на която машината ускорява отлично, стига да имате нужда от подобно нещо. Ако не сте фен на дизела, можете да изберете също 2.0 литров бензинов TSI-мотор с мощност от 210 к.с.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Друго доста важно достойнство на машината е обезшумяването на купето, което е на доста високо ниво. Дори при разбитите пътища в България, за които този автомобил сякаш е създаден, в салона е доста тихо, което прави пътуването още по-приятно. Шасито е с активни амортисьори, променящи твърдостта си по желание на шофьора. За тези, които обичат високите скорости има и режим Sport, който обаче не е сред най-удачните решения за дълги пътувания. При него окачването се втвърдява, а удоволствието от пътуването - намалява.

Именно амортисьорите, на които Alltrack дължи високия комфорт при пътуване, са сред промените в сравнение със стандартния Passat-комби. Вярно е, че това се усеща предимно при пътуване по нормални пътища, докато при по-тежък терен не бива да се очакват чудеса. При неравна настилка е по-добре да избягвате сериозните дупки, които могат да ви изненадат неприятно - все пак това не е джип. Като цяло обаче, ако трябва да пътувате по черен път до вилата си, колата няма да ви подведе.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Трансмисията на системата 4Motion, на която разчита Alltrack, е елекрохидравлична от типа Haldex. Тя се използва при последния Tiguan, както и от още няколко модела на Volkswagen. Автомобилът по принцип се задвижва от предната ос, но когато се наложи - при лош път или при слабо сцепление, трансмисията реагира мигновено и прехвърля мощността на задната ос до 100 процента (ако предните гуми са загубили сцепление). Има и електронна имитация на блокиране на предния мост - XDS, която допълнително подпомага стабилността. Не е за пренебрегване и че клирънсът на Alltrack е 165 мм, което е с 35 мм повече от стандартния Passat.

Трябва да добавим, че машината разполага със системи ABS и ESP, асистент при потегляне, асистент при спускане, въздушни възглавници, система ASR за контрол на сцеплението, заден фар за мъгла и подглавници. В интериора има електрически стъкла и огледала, система за подгряване на седалките, климатроник, радио с CD MP3, CD-чейнджър, асистент при паркиране, круз-контрол, сервоуправление, мултифункционален волан и др.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Сред "външните" екстри пък можете да срещнете релси на покрива, алуминиеви джанти, затъмнени стъкла, фарове за мъгла, фарове Xenon, LED-светлини и система за почистване на фаровете. И всичко това на цена от 72 550 лв. Което е повече от предложенията на Skoda - Superb Combi, и на Subaru - Outback, но пък е по-малко от Audi A6 Allroad и Volvo XC70. Именно с тези автомобили VW Passat Alltrack ще трябва да се конкурира.

Ако съдим по видяното, може и да се получи, въпреки че за България тази сума изглежда доста сериозна. Срещу нея обаче получавате сигурен и солиден семеен автомобил, който ще ви служи вярно. Който ще може да респектира голяма част от останалите участници в движението. И който, благодарение на своите качества, ще може да запази високата си цена достатъчно време, за да може да бъде продаден. Ако се наложи...

Снимки: Porsche Sofia Iztok и Volkswagen

0 от 500
  • #33
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Аха ( преди 11 години )
    6te go napi6a taka - za6to kato napi6a dumata konkurent izliza nqkakva stranna duma?
  • #32
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Аха ( преди 11 години )
    Може и 2/100 да направи разход, ама ако го тегли някой Голф 2 - дизел. А като са толкова мега икологични с колко им бяха спаднали продажбите в хАмерика на новия Приус? А?
  • #31
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Аха ( преди 11 години )
    А защо като напиша конглокент излиза тази странна дума отдолу?
  • #30
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Аха ( преди 11 години )
    http://catalog.***.ru/catalog/cars/card/40310.htmlНай-новия Приус. Сам си прави изводите. Ще ме изядеш ама нанайси. 8/100 бенз и 100 коня. Има да си мечтаеш. Бос съм, ама не аз карам дизелово японско недуразумение като теб. Всеки Голф дизел върви повече от който и да е японски конглокент. Те Японците дизел нямат де. То все чужди.
  • #29
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Аха ( преди 11 години )
    Анонимен ( преди 10 минутиИскал съм да напиша конглокентните. Случва ми се да греша.
  • #28
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Аха ( преди 11 години )
    Хитрите жълтурковци отдавна изнесли производството от Япония на екологичните си автомобили и защо? Защото в никоя бедна държавица, никой не ти мисли за екология. Иначе са екологични. И са мега технологични. Глупости на тракалета. Ама какво му е зар на японеца, за мизерното производство на еко колите им. Нали те си ги карат и градовете са им чисти. В долния си коментар обърках Приус-а с Ярис. Сори
  • #27
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Аха ( преди 11 години )
    Анонимен ( преди 2 минути )И какво като се правят хибриди от япония. Да не би да е много полезно за някого. Отдавна се доказа колко е полезно. Хибриди викаш? Мега технологичните им хибриди едва се домогват на европейските допотопни двигатели. Чел ли си статии колко се замърсява околнота среда при производството на т. нар. екологична кола. Че най-новия Ярис дава по-голям разход от нетехнологичния Голф бе ***. На Тюв 1 е Поло. Незнам ти къде и за коя Тойота си чел, ама нещо не си го дочел.
  • #26
    5 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 до Аха ( преди 11 години )
    Знаеш ли защо има много костенурки във САЩ, защото завода, в който са се правили беше в Мексико (за съжеление вече го закриха, дори беше наскоро) и американците наистина ги боготворят тези модели на Beetle-то от едно време.
  • #25
    9 rate up comment 3 rate down comment
    ebagooooooooo ( преди 11 години )
    Това са 37 210 евро!!!!За тези пари ще можеш да закупиш ред по добри автомобили !
  • #24
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Аха ( преди 11 години )
    Пък на Тюв 1 е Поло, което е и кола на годината за 2010. А догодина на Тюв ще е 1 Голф 7, който е кола на годината сега и после ще чакаме новите им поколения, че пак да са 1. Седнал да ми обяснява той кое как е и кои са колите, а самите директори на конглокентните на ВФ фирми признават, че силно изостават в сравнение с тях. Статия да поствам ли? Че пак може да лъжа нещо?