IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW вади над 300 к.с. от 3-цилиндров двигател

Това заяви шефът на BMW M Фридрих Нитшке

BMW вади над 300 к.с. от 3-цилиндров двигател

Спортното подразделение на BMW, чието дело са М-моделите на компанията, в близко бъдеще може да изненада всички с 3-цилиндров турбо-мотор, чиято мощност ще надвишава 300 к.с. Това съобщи шефът на BMW M GmbH - Фридрих Нитшке, в интервю за американското издание Car & Driver.
Бъдещо BMW M3 с 3 цилиндъра и 310 коня?
Според думите му, днешните технологии позволяват извличането на 185-200 к.с. от 1 литър работен обем на двигателя. По този начин от бензинов агрегат с обем 1.5 литра и 3 цилиндъра баварците ще могат да постигнат мощност от 300 к.с. и дори повече. Нитше е категоричен, че този двигател по нищо няма да отстъпва на настоящите 6-цилиндрови мотори.

Като цяло шефът на BMW M GmbH е категоричен, че уникални двигатели като 4.0-литровия V8 (на настоящото поколение BMW M3) и 5.0-литровия V10 (при предишните поколения на BMW M5 и M6) повече няма да има. Причината е, че те са много скъпи. Според Нитшке далеч по-рационално е да се създават нови мотори на базата на сегашните агрегати на BMW.

Именно на този принцип е построен 4.4-литровия V8, предлагащ мощност до 560 к.с. Това ще важи и за моторите на бъдещите М3 и М4 - те ще взаимстват 6-цилиндровите блокове на настоящите 3.0-литрови турбо двигатели. Всички М-агрегати, независимо от турбото, ще останат високооборотни. Сега V8 би-турбо без проблем се развърта до 7000 об/мин.

Снимка: BMW
 

Тагове: bmw m gmbh BMW M3
0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Този ( преди 12 години )
    Да, ще са по-евтини разбира се. Ще има коли на 149,900 км за 5000 лв с 99 км гаранция. Ще са много популярни в автоморгите. Единствено двигателите ще са кът, но пък винаги може да присадиш мотор от Тойота например :D :D :D
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Онзи ( преди 12 години )
    Това значи ли ,че като почнат да правят колите с много коне от малки двигатели,то автомобилите на БМВ ще поевтинеят!?!?
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    versaux ( преди 12 години )
    Абе, "ДНЕС" да ме прощавате, но нещо не разбрах ! какво точно искате да кажете в тази статия ? Вие за стил чували ли сте ?
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Да бе да. Нищо против хибридите, но нека си усъвършенстват и ДВГ-то. Тогава равни няма да имат в задвижването. Ама как да стане, като всички средства се хвърлят в разработки на безумни CVT-та и усъвършенстване на хибридното задвижване?Към това като добавим и сервизните акции, ясно е защо все още тъпчат на едно място. Не знам колко са къси първите три предавки на трицилиндровите мотори но е факт, че максималния въртящ момент е малко над празен ход и продължава до 4500-5000 оборота в миннута.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    фермера ( преди 12 години )
    На 3цилиндровите двигатели им слагат къси първите три предавки.Затова до 100 ускоряват за прилично време.И после като почнат да вият като прахосмукачки и не вървят.Затова има хибриди със CV-T трансмисий и електромотори за да компенсират липсата на въртящ момент.Ама това европейските фирми не го могат
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    За разлика естествено от други марки, главно японски, които все още не са открили малкото цилиндри с малко турбокомпресорче. Затова и никой не ги взема насериозно все още.
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Звука никак не е кофти. Той може да се моделира. Има клипчета в нета с новия 3 цилиндров мотор на БМВ. Линк няма да давам, намерете си го сами. За мен обаче звукът дори е по-добър от някои 4 и 6 цилиндрови мотори. А Форд преди година още изнесоха информация за подготвян еднолитров мотор със 180 к.с. междувременно и направиха по-мощен, с който завъртяха някоя друга обиколка на Нюрбургринг. така, че в случая БМВ следват Форд. Доста назаде са, но все пак ги следват.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    IT ( преди 12 години )
    :) Ами бърещето е в малките и икономични мотори факт! Аааа БМВ доказват че това няма да е за сметка на удоволствието от динамиката и моща :)
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    фермера ( преди 12 години )
    Бъдещето на тези двигатели е във автомобилите със увеличен пробег.Ще задвижват генератори,ще работят в постоянен режим и щее имат само едно турбо.Понеже ще работат през половината от времето ресурса им ще бъде над 300 хиляди :)
  • #10
    11 rate up comment 0 rate down comment
    nikito_blend ( преди 12 години )
    То че може да се изкара голяма мощност от малките двигатели е ясно, но как стои въпросът с надежноста не е ясно.