IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Предрекоха светло бъдеще на двигателите с вътрешно горене

Експерти очакват през 2040 г. електромобилите да представляват едва 1 процент от пазара

Предрекоха светло бъдеще на двигателите с вътрешно горене

Двигателите с вътрешно горене ще запазят доминиращата си роля в близките десетилетия, твърдят експерти от Edmunds. Те предричат, че към 2040 г. едва 1% от продаваните в цял свят превозни средства ще бъдат електромобили. Около половината пък ще бъдат с хибридно задвижване.
Предрекоха светло бъдеще на двигателите с вътрешно горене
Новият бензинов двигател с четири цилиндъра на BMW. Снимка: BMW

Причините за подобно предвиждане са няколко. Първата е, че двигателите с вътрешно горене имат най-голям пробег с едно зареждане на резервоара. Дори електромобили с мощни батерии като Tesla Model S, могат да преминат максимум 300-350 км, докато традиционните модели за подобно разстояние се нуждаят от половин резервоар.

На второ място е времето за зареждане. Дори с технологията за бързо зареждане, водачът се нуждае поне от час и половина, за да получи 80% от заряда на електромобила. В същото време подобна технология не бива да се използва често, защото намалява ресурса на акумулаторите.

Трето - ефективността на двигателите с вътрешно горене расте непрекъснато. Според последни данни на различни експерти, само за последните 5 години разходът на гориво при този тип мотори е намалял с 16%.

И четвърто - не е много сигурно колко точно екологични са електромобилите, защото при добиването на електроенергия също се изхвърлят вредни емисии. Така че този тип машини са с около 40% по-екологични от тези с двигателите с вътрешно горене. При тях обаче разходите за разработка са доста по-високи, тъй като се използват скъпи и редки материали.

Според Edmunds в момента пазарният дял на електромобилите в световен мащаб е 0.09%, като очакванията са той да достигне 1% чак през 2040 г. Делът на хибридите, които имат и ДВГ, тогава ще нарасне до 40-50%, смятат анализаторите.

0 от 500
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Бе тук все много знаете и сте много модерни, пък сигурно повечето от вас през 2003-та са нямали компютър, за интернет да не говорим! Толкова сте назад с технологиите, а интернет има от 90-те.
  • #35
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Бъчвар,за пореден път се убеждавам,че си ИТП(извънаредно тъпо парче).Поне научи ли се да включваш светлините от ръчките на волана или ти е трудно? Забелязал съм,че простите хора,като теб колкото по-малко знаят за дадено нещо,толкова повече се правят на компетентни.
  • #34
    2 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Или къде е прогреса с LCD мониторите да питам. Един добър CRT за 200 лева навремето е класа над подобни LCD фашкии за 500 лева сега. Само като се сетя за думичката "тиъринг" и се утешавам - добре, че 10 години не се подведох по LCD манията. Пълни *** се предлагат за без пари. Че и за повече пари хубавите попадения се броят на пръсти.
  • #33
    2 rate up comment 10 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Славо, къде намеси цифровата фотография? Ако трябва да бъдем честни, тя бе голяма стъпка назад. Ако на времето за 20, максимум 250-300 лева се вземаше фотоапарат за правене на супер снимки, сега подобна машинка струванад 5000 лева. Къде е прогреса? Нещата под 1000 лева не случайно се наричат сапунерки. Ни *** не става от тях. И това вече над 15-20 години мъки с цифровата фотография!
  • #32
    8 rate up comment 0 rate down comment
    bmw e60 ( преди 12 години )
    Бъчварю, ти глава нямаш ли си на раменете, че някакво списание мисли вместо теб.
  • #31
    0 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    пак казвам. Пълни глупости се пишат тук. Имам предвид коментарите от защитниците на електромобилите. За справка, прегледайте последния брой на ТГ. Ще ви стане ясно защо пиша тия неща. А ТГ са списание с претенции, че казват нещата такива, каквито са, въпреки шоунасочеността.
  • #30
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Разпространението на ел. мобилите е в зависимост от политически решения на водещите държави,имайки предвид замърсяването на околната среда и привършването на нефта. Затова се появиха хибридите-като подготовка и преход към предстоящите промени.
  • #29
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 12 години )
    Много умните експерти в случая са германски дядовци с намаляващи финансови ресурси! Същите тея дето предричаха неуспех на LCD телевизори и монитори и после глътнаха един голям........ Хайде да не напомням през 1998г. кой се смееше на SONY и кой твърдеше, че цифровата фотография "няма бъдеще"! По същия начин си изкопаха гроба САМИ всичките европейски фирми за електроника. И с колите ще стане същото, само, че по-бавно!
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 12 години )
    ... Но какво развитие може да предложи неразвиваната ел. технология и почти изтисканата до максимум технология на ДВГ!?Статията е написана без да се отчита, че ел колите ще имат развитие /и то голямо/ и приемайки, че цената на горивата няма да расте, което не е вярно. Един голям скок в цената на горивата би бил мощен стимул за усъвършенстването и налагането на ел колите.
  • #27
    6 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 12 години )
    Това състезание между ДВГ и Ел.колите ми напомня за състезанието между CRT и LCD мониторите преди време.Като се появиха LCD,CRT започнаха да се развиват и подобряват много.Тогава "експерти" като тези твърдяха,че LCD няма да се наложи, понеже са много скъпи /2-3 хил/ и нямат яркост,а CRT се усъвършенстват и ще устискат на атаката на LCD.Цената на LCD падна,а яркостта и качествата им се вдигнаха драстично.Сега дори не се предлагат CRT монитори. Както тогава,така и тук ключово е развитието.