IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dokker и Dokker Van - най-новите на Dacia

Пътническото и лекотоварното возила са вече в България

Dokker и Dokker Van - най-новите на Dacia

Dokker и Dokker Van - най-новите на Dacia
Най-новите попълнения в гамата от модели на Dacia в България - Dokker и Dokker Van, са предназначени съответно за лични и служебни нужди. Dokker е 5-местен ван, който демонстрира модуларност и просторен салон, а Dokker Van, който е малък лекотоварен автомобил, трябва да привлече вниманието на търговци и занаятчии.
Dokker и Dokker Van - най-новите на Dacia
И двата автомобила са обзаведени с дизайна, който познаваме от 7-местния Lodgy. Интериорът също е зает от този модел, както и двигателите. Разлики обаче не липсват. Dokker и Dokker Van имат преработено за нуждите си окачване, както и различни размери. Дължината им е 4.36 м., широчина - 1.75 м., а височина - 1.81 м.

Най-важните разлики обаче са в задната част, при която основното е функционалността. Задната врата е плъзгаща, като при по-високите нива или срещу доплащане, моделът може да бъде обзаведен и с две такива врати. Освен това са налични и асиметрични врати на багажното отделение, които се отварят на 90 градуса и се стопират от система за задържане, която не позволява затръшване при ветровито време.
Dokker и Dokker Van - най-новите на Dacia
Двуместният Dokker Van се предлага и с пътническата предна седалка Dacia Easy Seat, чиято задна част се сваля напред и се превръща в маса. Освен това цялата седалка може да се повдига напред към жабката, за да освободи пространство за товари с дължина до 2,42 метра. Тя може да бъде и демонтирана, като по този начин се освобождават 3,9 кубични метра товарна вместимост. Рационализацията позволява лесно транспортиране на предмети с дължина до 3,11 м. Максималният полезен товар на Dacia Van е 750 кг.

В зависимост от версията се предлагат няколко начина за разделяне на кабината товарния отсек - посредством две тръбни прегради зад шофьора, метална преграда със стъкло или модулна преграда с решетка. Има и множество аксесоари, разработени специално за бизнес клиенти: дървена облицовка, предпазители на калниците в товарния отсек, набори от отделения за съхранение, комплект дървени шкафчета, стоманени лостове на покрива, защитни лостове за задните врати и др.
Dokker и Dokker Van - най-новите на Dacia
Dokker и Dokker Van - най-новите на Dacia
Dokker, който е оборудван с пет места, разполага с багажник с вместимост от 800 литра, който може да побере предмети с максимална дължина от 1.16 м. При сгъване на седалката напред се освобождава площ за съхранение с дължина 1,57 м и товароносимост от 3 кубични метра.

В уникалното за Dokker и Dokker Van оборудване пък са включени отделение за документи на гърба на седалката, детски столчета, преносима хладилна чанта, багажник на покрива, мрежа на гърба на задните седалки и др.

Иначе, оборудването е аналогично с това на Lodgy, като в него може да бъде включена и системата Media Nav - аудио-навигационна система, която разполага със 7-инчов (18 см) сензорен екран.
Dokker и Dokker Van - най-новите на Dacia
Подобно на Dacia Lodgy, моделите Dokker и Dokker Van се базират на M0 платформа, която включва ново двигателно отделение и специфична задна част.

Предното окачване тип McPherson с триъгълен носач е със същата схема като при всички модели на Dacia. Задното окачване е дериват на Renault Kangoo и е с програмирано усукваща се щанга с винтови пружини. Клиренсът на Dokker и Dokker Van е съответно 189 мм и 186 мм, което ги прави подходящи за повечето видове пътна настилка.
Dokker и Dokker Van - най-новите на Dacia
В България, Dacia Dokker и Dokker Van се предлагат с избор от четири двигателя: чисто новият 1.2 TCe 115 и познатите 1.6 MPI 85 бензинов двигател, както и дизеловият 1.5 dCi със 75 к.с. и 90 к.с. Двата дизелови агрегата носят Dacia eco² емблемата благодарение на консумацията на гориво от само 4,5 л/100 км и CO2 емисии от 118 г/км.

Цените на Dacia Dokker, който има хомологация N1 и ползва данъчен кредит, стартират от 13 742 лв. без ДДС. При Dokker Van началната цена е 12 908 лв. без ДДС.

Също като Lodgy, Dokker и Dokker Van се произвеждат в новия завод на марката в Танжер, Мароко.
Dokker и Dokker Van - най-новите на Dacia
Снимки: Dacia

0 от 500
  • #7
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Моля феновете на ВАГиналните да не се обаждат!Прочетете тази статия и замълчете завинаги с изкуствено създаденото прословуто немско качество!http://autobild.bg/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D1%8A%D1%82-tsi/a4022
  • #6
    7 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това с кадитата от собствен опит ли го констатираш или говориш наизуст, заради хейта?
  • #5
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Докера е много по-автомобил от Кадитата,които са непрекъснато в сервиза.Особено тези на Метан са абсолютни ***.Уж евтино да ти излезе,а те все с някакви проблеми.
  • #4
    35 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Dacia, е страхотно предложение, цена/качество, нещо НЕДОСТИЖИМО ЗА VW ! Dacia е продала 980000 авт. за 2012г. и навря, Skoda и Seat на кучето в ....!
  • #3
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Румънеца и Енчев ( преди 11 години )
    Напротив. Рено удариха кьоравото с Дачия, защото народа е склонен да купува Дачия, но не е склонен да купува Рено. То затова и само името е останало в тоя автомобил - всичко е рено и на всичко отгоре не се прави в Румъния. И това ако не е експлоатиране на име, здраве му кажи.
  • #2
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Илиянски ( преди 11 години )
    И какво става: Всичко е Рено, прави се в Мароко и само събира лаври за румънците.Удариха 6-цата тия румънци с Рено
  • #1
    52 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И да дам 35 хиляди за товарно Кади? Не, мерси! По-добре една такава Дачиа. И без това по качество се изравниха с ВАГ производните.