Индийското подразделение на концерна Ford трябваше официално да се извини за разпространената в интернет реклама, създадена съвместно с местната рекламна агенция JWT India. На трите плаката чрез карикатури се рекламира голямото багажна пространство на субкомпактния Figo – модел, създаден специално за пазара в Индия на базата на петото поколение на Fiesta.
Най-голямо възмущение предизвика първия плакат, на който е изобразен бившият премиер на Италия Силвио Берлускони, добил огромна популярност през последните години със своите секс-вечеринки. Милиардерът е нарисуван как кара колата, в чийто багажник се намират три завързани жени със залепени усти.
На втория „шедьовър” е изобразен 7-кратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер, който управлява автомобила. Сюжетът е същият – в багажника „се возят” големите му конкуренти на пистата през последните сезони (Шумахер се отказа в края на миналата година) – Себастиян Фетел, Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо, които също са с вързани ръце и крака, и със залепени усти.
На третия плакат нещата се повтарят, като тук шофьор е Парис Хилтън, а като заложници са взети конкурентите и по популярност в САЩ – семейство Кардашян. А надписът и на трите карикатури е достатъчно красноречив: „Големият багажник на Figo ще ви позволи да поставите своите проблеми отзад.”
Медиите в Индия съобщават, че рекламата не е била одобрена от ръководството на концерна Ford. Това обаче не попречи на местния представител на марката, както и на рекламната агенция публично да се извинят. Те признаха, че са преминали границата на приличие и поднесоха съжалението си за случилото се.
Снимки: Ford India