IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България

Доминира с интелигентно 4х4 задвижване, нов дизайн, по-богато серийно оборудване и по-ниски цени

Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България

Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Показаното за първи път в края на 2012 година четвърто поколение на Toyota RAV4 пристигна в България. Скоро моделът ще попадне в ръцете ни за тест драйв, като за сега ще трябва да се задоволим със сухата статистика. А тя определено заслужава внимание, тъй като става дума за изцяло нов модел, който има какво да покаже.

Едно от най-любопитните му нововъведения е изцяло новата система за задвижване - Integrated Dynamic Drivе System (IDDS). Това е уникална за класа система, която интегрира и координира действието на общо 3 системи: тази за управление на динамичната устойчивост (VSC), електрическото сервоуправление на волана (EPS) и активната система за управление на задвижването 4х4 (Dynamic Torque Control AWD).

Особено внимание заслужава последната система - Dynamic Torque Control AWD. Тя работи със сензори, следящи за отклонение от избраната траектория на движение, ъгъла на завиване и скоростта, като проактивно и динамично разпределя въртящия момент между предния и задния мост в съотношение от 100:0 до 50:50 само за 0.1 секунди. А това предполага завидна 4х4 проходимост, както и активно подпомагане на водача при динамично управление в завои, върху суха или хлъзгава настилка.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Наличен и нов режим SPORT, при който AWD системата превантивно насочва 10% въртящ момент към задния мост при всяко завъртане на волана и автоматично, в реално време го увеличава до 50%, така че RAV4 да опише завоя в режим 50:50.

Казано иначе, RAV4 навлиза в завоя със задвижване 90:10, описва завоя в режим 50:50 и излиза от него отново в съотношение 90:10 между преден и заден мост. А това гарантира подобрено динамично поведение при всякакви условия на пътя. В режим SPORT, също така, електрическото сервоуправление на волана се "втвърдява" с 20%, за да осигури по-директно управление и по-информативна обратна връзка от пътя.

В новия RAV4 отново e на разположение режима AWD lock, който блокира разпределението на въртящия момент между преден и заден мост във фиксирано съотношение 50:50, което позволява уверено преодоляване на предизвикателства извън пътя при липса на добро сцепление.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Освен с функционалните си достойнства, новият RAV4 доминира и с революционно нов дизайн. Моделът залага на смели, но същевременно изчистени външни форми, създадени според новата дизайнерска линия на Toyota. А издълженият и елегантен профил, заедно с намалената с 25 мм височина на покрива и специално разработените аеродинамични елементи в предната и задната част, които отвеждат въздушния поток, допринася за подобрената стабилност и ниския коефициент на челно съпротивление от едва Cd 0.31.

Промени има в размерите на RAV4. Той е нараснал на дължина с 205 мм (до 4570 мм) и на ширина с 30 мм (до 1845 мм), а междуосието му е увеличено със 100 мм (до 2660 мм). Въпреки увеличените габарити обаче, радиусът на завой остава водещ в сегмента - едва 5.3 метра, а въпреки намалената с 25 мм височина на покрива, просветът е увеличен със 7 мм до 187 мм, което улеснява придвижването по тежки терени.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Моделът доминира и с най-голямото в класа си пространство между предни и задни седалки – 970 мм, което осигурява повече място както на предните, така и на задните седалки. Обемът на багажника също е нараснал - със 157 литра до 547 литра (до защитната кора в багажника). А при сгъването на задните седалки, при което се получава изцяло равен под, обемът на багажника се увеличава на 1746 литра. Товаренето и разтоварването също е значително по-лесно, благодарение на ниския ръб на багажника (само 65 см от земята), както и на електрическото отваряне/затваряне на вратата на багажника.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Интериорът на новата RAV4 пък залага на ергономичен дизайн и по-качествени материали, както и на многобройни места за съхранение на предмети. Централната конзола е повдигната и изнесена по-близо до водача, а мултимедийната система Toyota Touch, интегрирана в RAV4 още от средните нива на оборудване, разполага с  6.1” цветен, сензорен дисплей, пълна интеграция с iPod, вграден CD-плейър, Bluetooth свързаност за разговори със свободни ръце, възпроизвеждане на музика и сваляне на телефонния указател, пълна информация от борд компютъра и цветна картина от камерата за подпомагане на паркирането. Като опция тя може да се надгради с навигационен модул, който добавя навигационни карти за България и Европа с менюта и адреси на 14 основни европейски езика и множество допълнителни, мултимедийни функции на системата.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Новият RAV4 се предлага в България с избор от два дизелови и един бензинов двигатели. Новият двигател в гамата е 2.0 литров D-4D дизелов двигател със 124 к.с., Start-Stop система, механична 6-степенна трансмисия и комбиниран разход на гориво от само 4.9 л/100 км.

Познатите вече 2.0 литров Valvematic бензинов двигател със 151 к.с. и 2.2 литров D-4D/D-CAT дизелови двигатели със 150 к.с. се предлагат както с механични, така и с автоматични трансмисии. Те са оптимизирани и преработени, като предоставят повече динамика при по-ниски нива на разход на гориво и СО2 емисии. Нивата на СО2 емисии и разходът на гориво са намалени с от 3% до 8%, а в същото време ускорението при цялата гама двигатели е подобрено с от 3% до 8% (новият RAV4 ускорява от 0.3 до 0.8 секунди по-бързо до 100 км/ч).
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Моделът се предлага в три нива на оборудване - Comfort, Executive и Luxury, като дебют прави новият базов модел 2.0 D-4D със задвижване на предните колела и стандартна Start-Stop система.

Всички нива на оборудване предлагат стандартно 7 въздушни възглавници, LED дневни светлини, антиблокираща спирачна система с електронно разпределение на спирачното усилие и спирачен асистент (ABS + EBD + BA), интегрирана активна система за контрол на управлението (IDDS - за версиите AWD), система за управление на динамичната устойчивост на автомобила (VSC), електрическо сервоуправление на волана с променливо усилие (EPS), система за контрол на сцеплението (TRC), система за подпомагане на потеглянето по наклон (HAC), предупреждаваща система за налягането в гумите и климатична система.

Въпреки по-богатото серийно оборудване, новото поколение RAV4 има по-ниски цени. Например най-търсената в България версия 2.2 D-CAT 6A/T e понижила цената си с 1400 лв до 2800 лв спрямо предишното поколение на модела. Цените на новото поколение на модела в България стартират от 49 950 лв с ДДС за версиите 2.0 Valvematic 6M/T AWD и 2.0 D-4D  M/T 2WD.

Тагове: Toyota RAV4
0 от 500
  • #41
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    аз лично не съм доволен от рав 4. на 60к км 2 пъти ремонт на скоростната кутия. уж ми казваха че било нещо елементарно, но за да се ремонтира трябва да се разглоби всичко. става въпрос за ръчна трансмисия. 3-та предавка просто не иска да се включи все едно я няма направо от 2 на 4 и това е . а предполагам че не е рядко срещан проблем понеже като отидох в сервиза момчетата само се усмихнаха и казаха какъв е проблема. и това е което мога да кажа по тоя автомобил. мавайте с минусите :Д
  • #40
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Имам РАВ4 2003-та година 2.0 бензин, която ползвам само за умерен офроуд. Постоянно е по язовири, планини, карал съм я по плажове, дърпал съм пасат 4х4 20 километра през 50 см сняг - просто си нямате на идея с добър шофьор от къде минава тая сладурана. Изкъртих предни, задни брони, цялата я надрах и смених единствено един тампон на окачването. Лудница!
  • #39
    11 rate up comment 1 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    Bez konkurenciya!
  • #38
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Klasika ( преди 11 години )
    честно да си кажа RAV4 винаги ми е харесвал и то всички модели.Този пък е стегнат ,динамичен,абе нищо лошо незнам.Когато работех в Тойота,най малсо идваха за оплакване RAV4 от всички години и от всички модели на Тойота.Най се сцепваше от рекламации големия джип на Тойота.
  • #37
    7 rate up comment 1 rate down comment
    "специалиста&qu ( преди 11 години )
    Преди години, всички производители се съобразяваха с Европа и вкуса на хората! Сега ситуацията е друга, никой не я брои вече старата Европа, и по-зле ще става, тепърва ще има много затворени заводи и безработица! Закона на Капитализма, произвеждай евтино и продавай скъпо, ДА ама НЕ......
  • #36
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Мда сухите цифри звучат много примамливо. Стария РАВ4 определено нямаше никакви офроуд качества, тука явно са се опитали да изчистят грешката на предното поколение. За сметка на това обаче, стария РАВ 4 е с много по добър дизайн. Стария РАВ 4 беше едно много сипатично СУВ-че, този поне на снимките изглежда кофти, новите модели на маса марки са просто ужасни. Като се сетя за новия МЛ на Мерцедес, дори новата Каптива е по-зле в дизайна от старата както и новия Ланд Крузар и мн.други.
  • #35
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Съгласен, само пример дадох...
  • #34
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Колега, свери си часовника!Nissan Qashqai действително е добра машина за парите си и е доста продаван в Европа,но това нищо не значи. Европа не е никакъв критерии. В света най-продаваният SUV за всички времена е Toyota RAV4, а Qashqai е доста назат.Така, че пак си помисли кой от кого трябва да се учи! Освен всичко RAV4 е по-качествената и по-високотехнологична машина. По отношение на дизайна също смятам, че RAV4 е по-симпатичен, но там вече нещата са строго индивидуални.
  • #33
    13 rate up comment 2 rate down comment
    авт. спец ( преди 11 години )
    Toyota гледа напред в бъдещето(не съм им фен), а VW с тази политика, имам чувството че гледа да вземе колкото може повече сега и веднага, АМИ УТРЕ, КАКВО ЩЕ ПРАВИТЕ УТРЕ?????
  • #32
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    В съседната статия Бентлито сравнено с РАВ-ката е Квазимодо-то на автомобилите,а Тойотата е като автомобил от бъдещето,въпреки,че е много по-евтин,но с много повече технологии от Туарега под прекритие.Ето на Тойота създава нов модел от нулата и го прави все по-добре,с повече екстри,по-качествен,по-добри характеристики и на по-ниска цена.При немските кошници всички тези неща са в точно обратна посока.