IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Hyundai са недоволни от имиджа си в Европа

Концернът удвоява рекламния си бюджет за Стария континент

В Hyundai са недоволни от имиджа си в Европа

Южнокорейският концерн Hyundai ще удвои разходите си за реклама на своите автомобили в Европа, за да подобри имиджа на марката и да направи своите автомобили по-привлекателни.
В Hyundai са недоволни от имиджа си в Европа
Това съобщи агенция Reuters, която цитира изследване на потребителските настроения, проведено от корейския производител. То показва, че значителна част от потенциалните клиенти биха си закупили популярен модел като i30 (на снимката) например, ако той е произведен от друга компанията. Според Reuters, към момента голяма част от европейските клиенти на Hyundai, които за първи път са си купили автомобил на марката, планират придобиването на нова кола. Те обаче са готови да отидат при конкурентите, в случай на по-сериозна отстъпка.

Според шефа на европейското подразделение на Hyundai Алън Рашфорд, около 70% от автопарка на компанията в Европа, е по-млад от 5 години. Затова и топ-мениджърите на корейския производител са наясно, че на тези, които се готвят да сменят своят автомобил за по-нов, трябва да бъдат предложени не само ценови стимули, но и емоционални. За да може те да бъдат приобщени към марката за по-дълго време.

Някои анализаторите на пазара като маркетинговата компания Millward Brown обаче са на мнение, че това е доста трудна задача. Според тях Hyundai има подобен проблем от доста време и удвояването, или дори утрояването на рекламните бюджети, трудно ще свърши работа. За пример експертите дават случилото се с Toyota.

„Когато Toyota пусна на пазара в Германия модела си Auris, компанията изкупи максимално възможните рекламни площи, но това не даде желания резултат и не мотивира хората да си купуват този автомобил. Добрите рекламни кампании трябва да съответстват на настроенията на клиентите”, обясниха анализаторите от Millward Brown.

Изследване на Hyundai показва, че моделът i30 без логото и надписите на компанията, получава от евентуалните клиенти по-високи оценки за дизайн от конкурентите си. Когато обаче бъдещите купувачи разберат каква е марката на показаната им кола, веднага променят мнението си.

„Те дори не могат да обяснят защо губят интерес към автомобилите на Hyundai – признава маркетинг-директорът на корейския производител за Европа Майкъл Хол. – Явно, защото не знаят почти нищо за марката, което до голяма степен се дължи и на географското разположение на Южна Корея. Малцина европейци са били там и затова едва 15 % от купувачите спонтанно могат да назоват Hyundai като самостоятелна марка. Докато при други компании този процент превишава 35.”

За да се промени това положение 2/3 от рекламния бюджет на марката ще бъде насочен към Европа за повишаване на популярността на модели като хечбека i30 и кросовъра ix35. Освен това в Hyundai разчитат на помощта на Петер Шрайер, който вече е главен дизайнер на марката.

Снимка: Hyundai

0 от 500
  • #15
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Такава е реалноста. Има два начина да станеш продаваем, единия е с много евтина продукция, другия с по качествена продукция, Хюндай тръгнаха по първия начин, сега се опитват да минат на втория. Но има една поговорка която гласи "Не можеш да направиш два пъти добро първо впечатление". Тоест у хората се е загнездило едно мнение за марката като евтина и посредствена. Сега ще трябват години доказване, за да подобрят впечатлението, но ще им е много трудно.
  • #14
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "Те дори не могат да обяснят защо губят интерес към автомобилите на Hyundai".Както и 90% от разбирачите в този сайт.Защо... ми защото са си *** - затова.
  • #13
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Че те ако прочетат тук какво се пише за Хюндай, не само, че няма да са доволни, ама ще спрат и продажбите си в България!!!
  • #12
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Мишо ( преди 12 години )
    Хаха, напротив дизайнът им не е по-добър, а става все по-грозен. Станаха дебели и издути като кютуци. Приличат на Пежо. Японските марки са по-красиви от корейските.
  • #11
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ""Да питат Мерцедес и ВАГ за тия неща. Не само реклама трябва, а подкупи и финансови измами, иначе не се става "премиум"."" ха ха ти ще учиш Хюндай как да подкупват ли? Ха ха та те отдавна са признати за фирма която прави подкупи: http://***.segabg.com/article.php?issueid=2552&sectionid=3&id=0000803
  • #10
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Fenix ( преди 12 години )
    doc, напротив - правилния път е всяка компания да се развива и да върви нагоре. Ако заседнат в ниския клас ще си останат евтини коли с остарели технологии, защото новите разработки искат пари. Пък и с КИА остават в сегмента на по-евтините коли, макар че напоследък дизайна им е по-добър. Освен това е корейска компания, която няма и 50 години история при автомобилите, а е в топ 5, докато европейски компаниии с 100+ години история са по-назад да не говорим, че са изкупени от индийци, китайци и т.н.
  • #9
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    тоя па отдолу,много четеш романи за конспирации ,отпусни се малко ,мислиш хюндай нямат милиони за раздаване,айде у лево
  • #8
    18 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да питат Мерцедес и ВАГ за тия неща. Не само реклама трябва, а подкупи и финансови измами, иначе не се става "премиум".
  • #7
    11 rate up comment 4 rate down comment
    doc ( преди 12 години )
    Хюндай правят една основна грешка. Цялата им стратегия да се налагат като производител среден клас е грешна. Вместо да наливат милиони за още реклами, които няма да донесът никакъв успех, трябва да се рекламират като евтини коли с радикален дизайн. И да използват този бюджет за да намалят цените с 20-30%. По този начин ще станат много по-атрактивни за клиенти и пазара ще покаже дали са средна класа. Защото засега са под европейските конглокенти не по качество, но по имидж...
  • #6
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    С крадене на дизайна на Пежо не става. И Форд, и Хюндай крадат дизайна на Пежо.