IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Hyundai са недоволни от имиджа си в Европа

Концернът удвоява рекламния си бюджет за Стария континент

В Hyundai са недоволни от имиджа си в Европа

Южнокорейският концерн Hyundai ще удвои разходите си за реклама на своите автомобили в Европа, за да подобри имиджа на марката и да направи своите автомобили по-привлекателни.
В Hyundai са недоволни от имиджа си в Европа
Това съобщи агенция Reuters, която цитира изследване на потребителските настроения, проведено от корейския производител. То показва, че значителна част от потенциалните клиенти биха си закупили популярен модел като i30 (на снимката) например, ако той е произведен от друга компанията. Според Reuters, към момента голяма част от европейските клиенти на Hyundai, които за първи път са си купили автомобил на марката, планират придобиването на нова кола. Те обаче са готови да отидат при конкурентите, в случай на по-сериозна отстъпка.

Според шефа на европейското подразделение на Hyundai Алън Рашфорд, около 70% от автопарка на компанията в Европа, е по-млад от 5 години. Затова и топ-мениджърите на корейския производител са наясно, че на тези, които се готвят да сменят своят автомобил за по-нов, трябва да бъдат предложени не само ценови стимули, но и емоционални. За да може те да бъдат приобщени към марката за по-дълго време.

Някои анализаторите на пазара като маркетинговата компания Millward Brown обаче са на мнение, че това е доста трудна задача. Според тях Hyundai има подобен проблем от доста време и удвояването, или дори утрояването на рекламните бюджети, трудно ще свърши работа. За пример експертите дават случилото се с Toyota.

„Когато Toyota пусна на пазара в Германия модела си Auris, компанията изкупи максимално възможните рекламни площи, но това не даде желания резултат и не мотивира хората да си купуват този автомобил. Добрите рекламни кампании трябва да съответстват на настроенията на клиентите”, обясниха анализаторите от Millward Brown.

Изследване на Hyundai показва, че моделът i30 без логото и надписите на компанията, получава от евентуалните клиенти по-високи оценки за дизайн от конкурентите си. Когато обаче бъдещите купувачи разберат каква е марката на показаната им кола, веднага променят мнението си.

„Те дори не могат да обяснят защо губят интерес към автомобилите на Hyundai – признава маркетинг-директорът на корейския производител за Европа Майкъл Хол. – Явно, защото не знаят почти нищо за марката, което до голяма степен се дължи и на географското разположение на Южна Корея. Малцина европейци са били там и затова едва 15 % от купувачите спонтанно могат да назоват Hyundai като самостоятелна марка. Докато при други компании този процент превишава 35.”

За да се промени това положение 2/3 от рекламния бюджет на марката ще бъде насочен към Европа за повишаване на популярността на модели като хечбека i30 и кросовъра ix35. Освен това в Hyundai разчитат на помощта на Петер Шрайер, който вече е главен дизайнер на марката.

Снимка: Hyundai

0 от 500
  • #35
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Жоро Моторо ( преди 12 години )
    Hyundai е автомобил точно за това - за ***! За да избереш Sonata пред Инсигния/Мондео или Елантра пред Астра/Фокус, трябва да си много тъпо парче и/или бакшиш!
  • #34
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до Петров ( преди 12 години )
    Ще ти кажа, селска пръчко.Елантра е в по-долния сегмент, в класа на Голф/Джета.А сега бягай, че ти избягаха овцете.
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Петров ( преди 12 години )
    Някой може ли да каже една единствена причина, поради която да си купя Елантра вместо Инсигния или Мондео?! И не, не съм бакшиш, нормален човек съм си!
  • #32
    1 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    E, това бе виц - Хюндай минали Опел, че и Форд :) Те още не могат да се сравняват с Пежо и Рено, тръгнали с Опел и Форд. Я дай пример какво предлага Хюндай в класа на Клио, Фиеста и 208? Оня пластмасов *** i20, който нито има визия, нито някакви данни за автомобил. За моторите да не говорим. Другите 10 години да вървят назад, Хюндай пак няма да измислят свястна моторизация, освен ако не откраднат нещо.
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ами явно не всеки, защото за миналата година само продажбите на Хюндай и БМВ растат в Европа.Нормално е да харесват i30, дори и да са чели АБ, където само Фокуса и Голфа са пред него, обаче не могат да се обосноват убедително.Особено за Фокуса, с евтините материали и главоломното обезценяване за три години, трагедия.
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Реалист ( преди 12 години )
    При цена от 20-30 хиляди, марката няма кой знае какво значение, пред това къде е произведен автомобила! Всеки нормален човек би си купил Астра или Фокус, произведени в Германия, пред Hyundai i30/i20, произведени в Чехия или Турция.
  • #29
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    То си пише, i30 е добра кола, хората я харесват, но не познават марката.На цената на Голф, но по-качествена и надеждна.
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    На Hyundai им стана ясно, че не могат лесно да влязат в Премиум сегмента.Не е като да прегазиш третокласните Opel и ощеFord.Сега са на нивото на VW.
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да си уволнят дизайнера. Това е много грозно, а и оригиналът му (Пежо 308) изглежда доста по-добре. Да не говорим за Астра и Фокус - те винаги са еталони в класа си като дизайн.
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Хюндай никога не са минавали Форд и Опел. Форд и Опел предлагат по-голямо качество на същите цени. Освен това имат по-красив дизайн и не крадат дизайна от други марки.