Южнокорейският концерн Hyundai ще удвои разходите си за реклама на своите автомобили в Европа, за да подобри имиджа на марката и да направи своите автомобили по-привлекателни.
Това съобщи агенция Reuters, която цитира изследване на потребителските настроения, проведено от корейския производител. То показва, че значителна част от потенциалните клиенти биха си закупили популярен модел като i30 (на снимката) например, ако той е произведен от друга компанията. Според Reuters, към момента голяма част от европейските клиенти на Hyundai, които за първи път са си купили автомобил на марката, планират придобиването на нова кола. Те обаче са готови да отидат при конкурентите, в случай на по-сериозна отстъпка.
Според шефа на европейското подразделение на Hyundai Алън Рашфорд, около 70% от автопарка на компанията в Европа, е по-млад от 5 години. Затова и топ-мениджърите на корейския производител са наясно, че на тези, които се готвят да сменят своят автомобил за по-нов, трябва да бъдат предложени не само ценови стимули, но и емоционални. За да може те да бъдат приобщени към марката за по-дълго време.
Някои анализаторите на пазара като маркетинговата компания Millward Brown обаче са на мнение, че това е доста трудна задача. Според тях Hyundai има подобен проблем от доста време и удвояването, или дори утрояването на рекламните бюджети, трудно ще свърши работа. За пример експертите дават случилото се с Toyota.
„Когато Toyota пусна на пазара в Германия модела си Auris, компанията изкупи максимално възможните рекламни площи, но това не даде желания резултат и не мотивира хората да си купуват този автомобил. Добрите рекламни кампании трябва да съответстват на настроенията на клиентите”, обясниха анализаторите от Millward Brown.
Изследване на Hyundai показва, че моделът i30 без логото и надписите на компанията, получава от евентуалните клиенти по-високи оценки за дизайн от конкурентите си. Когато обаче бъдещите купувачи разберат каква е марката на показаната им кола, веднага променят мнението си.
„Те дори не могат да обяснят защо губят интерес към автомобилите на Hyundai – признава маркетинг-директорът на корейския производител за Европа Майкъл Хол. – Явно, защото не знаят почти нищо за марката, което до голяма степен се дължи и на географското разположение на Южна Корея. Малцина европейци са били там и затова едва 15 % от купувачите спонтанно могат да назоват Hyundai като самостоятелна марка. Докато при други компании този процент превишава 35.”
За да се промени това положение 2/3 от рекламния бюджет на марката ще бъде насочен към Европа за повишаване на популярността на модели като хечбека i30 и кросовъра ix35. Освен това в Hyundai разчитат на помощта на Петер Шрайер, който вече е главен дизайнер на марката.
Снимка: Hyundai


2