IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Hyundai са недоволни от имиджа си в Европа

Концернът удвоява рекламния си бюджет за Стария континент

В Hyundai са недоволни от имиджа си в Европа

Южнокорейският концерн Hyundai ще удвои разходите си за реклама на своите автомобили в Европа, за да подобри имиджа на марката и да направи своите автомобили по-привлекателни.
В Hyundai са недоволни от имиджа си в Европа
Това съобщи агенция Reuters, която цитира изследване на потребителските настроения, проведено от корейския производител. То показва, че значителна част от потенциалните клиенти биха си закупили популярен модел като i30 (на снимката) например, ако той е произведен от друга компанията. Според Reuters, към момента голяма част от европейските клиенти на Hyundai, които за първи път са си купили автомобил на марката, планират придобиването на нова кола. Те обаче са готови да отидат при конкурентите, в случай на по-сериозна отстъпка.

Според шефа на европейското подразделение на Hyundai Алън Рашфорд, около 70% от автопарка на компанията в Европа, е по-млад от 5 години. Затова и топ-мениджърите на корейския производител са наясно, че на тези, които се готвят да сменят своят автомобил за по-нов, трябва да бъдат предложени не само ценови стимули, но и емоционални. За да може те да бъдат приобщени към марката за по-дълго време.

Някои анализаторите на пазара като маркетинговата компания Millward Brown обаче са на мнение, че това е доста трудна задача. Според тях Hyundai има подобен проблем от доста време и удвояването, или дори утрояването на рекламните бюджети, трудно ще свърши работа. За пример експертите дават случилото се с Toyota.

„Когато Toyota пусна на пазара в Германия модела си Auris, компанията изкупи максимално възможните рекламни площи, но това не даде желания резултат и не мотивира хората да си купуват този автомобил. Добрите рекламни кампании трябва да съответстват на настроенията на клиентите”, обясниха анализаторите от Millward Brown.

Изследване на Hyundai показва, че моделът i30 без логото и надписите на компанията, получава от евентуалните клиенти по-високи оценки за дизайн от конкурентите си. Когато обаче бъдещите купувачи разберат каква е марката на показаната им кола, веднага променят мнението си.

„Те дори не могат да обяснят защо губят интерес към автомобилите на Hyundai – признава маркетинг-директорът на корейския производител за Европа Майкъл Хол. – Явно, защото не знаят почти нищо за марката, което до голяма степен се дължи и на географското разположение на Южна Корея. Малцина европейци са били там и затова едва 15 % от купувачите спонтанно могат да назоват Hyundai като самостоятелна марка. Докато при други компании този процент превишава 35.”

За да се промени това положение 2/3 от рекламния бюджет на марката ще бъде насочен към Европа за повишаване на популярността на модели като хечбека i30 и кросовъра ix35. Освен това в Hyundai разчитат на помощта на Петер Шрайер, който вече е главен дизайнер на марката.

Снимка: Hyundai

0 от 500
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    BB ( преди 12 години )
    @Бъчваря: az kakuv sum nqma golqmo znachenie, nito puk kolko gramotni sa mi postovete. Fakta e che hundai mnogo drupnaha za kratko vreme, neshto koeto mnogo marki ne mogat da napravqt, za nula vreme stanaha koNKURenti na Toyota, vw I t.n.
  • #24
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Още им е рано да се мерят с BMW и Mercedes
  • #23
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Hyundia минаха Opel и Ford, но за сега остават на нивото на VW.Трябва да се примирят.
  • #22
    7 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    По повод тая статия се сетих сега, че вчера пазарувайки в Кауфланд, нарочно купих само български стоки, макар да бях хванал и чужди. Просто си казах - ще купя българско, за да подкрепя нашите производители! Така и направих - българска четка за зъби, български дезодорант, български фъстъци, българско краве масло...въпреки по-високите цени. Ако всички поне един път в месеца пазаруваме така, България ще излезе много по-бързо от дъното!
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    @BB, а ти какъв си? Азиатец? Но знам ли, може и да си такъв, така като гледам грамотно написания ти пост. Напълно естествено е европейците да предпочитат европейски коли - италианците италиански, французите френски, германците германски, англичаните тия, дето смятат за свои. Лошо няма. Италианците правят според своя вкус коли, както и францзузи и немци. Защо тогава да скачат на Хюндай и Тойота, та били те проектирани от германец в Германия?
  • #20
    6 rate up comment 6 rate down comment
    BB ( преди 12 години )
    Hundai s nishto ne sa po loshi ot qponskite marki, daje naprotiv..a evropeicite sa predubedeni i podvlastni na klisheta smotanqci, tova e !
  • #19
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Dude ( преди 12 години )
    Повечето хора, които си купуват нови коли едва ли ги карат над 5 години. Така че тая гаранция не мога да разбера какво точно и е важното. Но за имиджа са много прави. Аз само заради това, че са корейски дори не отидох да ги гледам като избирах. Асоциираш ги с евтина марка и това е. А и надежността им не е съвсем категорична. П.С сервиза на кия на един мой приятел не могат да докарат съшия нюанс на червеното на кола на 3 години, гола вода са....
  • #18
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Хюндай наистина са с доста надути цени! Определено! И все пак - за всеки влак си има пътници. Може би цената е по-висока заради по-дългата гаранция? А относно писанията по-долу - повечето японски автомобили вече не се сглобяват в Япония и няма гаранция, че като си купиш Тойота (идеалният пример) ще си доволен повече, отколкото ако си купиш един Хюндай.Има много НО-та, които ние не виждаме, не знаем и за това няма как да преценим това, което виждаш управляващите в Хюндай.
  • #17
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Проблемът им е че много вдигнаха цените.Вярно е че пооправиха качеството и дизайна вече им е доста добър,но с цените сбъркаха и много избързаха.Трябваше поне да завладеят повече пазар и тогава да ги правят тези врътки,а не баш сега,когато хем Европа е в криза и конглокенцията особено се изостря.Аз лично бих дал почти същите пари за японски автомобил и ще съм спокоен,че изненади няма да има или бих дал много по-малко пари за Дачия,които в последно време се доказват,като доста добри предложения.
  • #16
    8 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    @das auto, то и Дачия скоро ще стигне един милион продажби, но това не означава, че е най-добрия или един от най-добрите автомобили. Може би 90 % от световното население е бедно и то би предпочело евтин автомобил. Това би изхвърлило на върха компании, продаващи евтни, пластмасови и бързо ръждясващи автомобили. За качеството се плаща и всеки търси ниншата си в пазара. На Хюндай просто няма как да се получи с имиджа, но пък за средна ръка хора биха били идеални, стига да намалят цените.