IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Женева показаха най-икономичната кола

По документи Volkswagen XL1 харчи едва 0.9 литра на 100 км.

В Женева показаха най-икономичната кола

В Женева показаха най-икономичната кола
VW Group може да се похвали, че е производител на най-бързата кола на планетата - Bugatti Veyron. Това обаче не е единствената цел на най-голямата автомобилна компания в Европа. От няколко години немците правят опити със свръхикономични концептуални коли и усилията им най-накрая имат резултат. Той се нарича Volkswagen XL1, готов е за серийно производство и според официалната информация изразходва средно 0.9 литра на 100 км. (21 г/км СО2).

Този показател превръща Volkswagen XL1 в най-икономичната серийна кола на планетата. В задвижващия му агрегат, който е хибриден, влизат 2-цилиндров TDI двигател с обем 800 куб. см и мощност 48 к.с., електромотор с мощност 27 к.с., 7-степенна роботизирана скоростна кутия DSG с двойно сцепление и комплект литиево-йонни батерии с капацитет 5.5 кВт/ч. Те са разположени в предната част на XL1 и могат да се зареждат от електрическата мрежа.
В Женева показаха най-икономичната кола
Plug-in хибридът ускорява от 0 до 100 км/ч за 12.7 секунди, а максималната му скорост е 160 км/ч. Само на електричество той може да измине 50 км, а при пълно зареждане на 10-литровия резервоар пробегът е близо 500 км.

Дължината на XL1 е 3800 мм, широчината – 1660 мм., а височината – 1150 мм. Коефициентът на челно съпротивление е по-добър от този на всеки друг сериен автомобил – 0.189, а благодарение на широкото използване на въглеродни влакна в конструкцията, теглото на машината е 795 кг. Окачването е от алуминий, стабилизаторите от карбон, а спирачните дискове са керамични.
В Женева показаха най-икономичната кола
Най-малката кола на Volkswagen ще се произвежда ръчно в Оснабрюк, Германия. Моделът ще има ограничен тираж, като очакванията са от фабриката да излизат по максимум 1000 коли годишно. Цените на XL1 предстои да бъдат съобщени.

Тагове: volkswagen xl1
0 от 500
  • #8
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Някой май не е превел материалите както трябва... Разхода от 0.9 е при комбинирано каране на ток и дизел. При използване само на мотора, разхода скача... Елементарно, ако си разбрал официалните релийзи и си си написал статията както трябва , а не през пръсти.
  • #7
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Я па тоя, пак прозря какво е дадено и какво не. Смотан това е даден разход за 1вите 100 км, след като са били заредени батериите и по нанадолнище. Тия трикове само ****паци като тебе заблуждават.
  • #6
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    а бе завистници такива ,като карате пласмасовите си френски *** дето им дават по 3.7 литра бензин да не да горят толкова ,или 3 литра отгоре . Това е дадено като минимален разход за извънградско !!!! При нормално каране смесено ще минава 500км неуки деца !!!
  • #5
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Само дават минуси "sad"-натите фенчета на Соцваген, няма какво да кажат след като тъпата им фирмичка сама се е *срала.
  • #4
    19 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    СоцВаген пак са хванати да се оплитат в лъжите си. Близо 500 км? За това нещо което няма багажник ? няма място за салфетки? разход над 2 литра ? Ами, че те от техническите университети правят подобни 3-колки и те вече харчат много много малко. Защо просто не платиха на един университет за проекта им и да си го препишат, поне по-икономичен и по-верен щеше да е. Ужас, тези са отчаяни и то много, щом няма кой да прочете написаното от тях и да направи проста сметка.
  • #3
    26 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Е,то това 0,9/100 сигурно е по надолнище и със силен попътен вятър,с изключени светлини,климатик и аудио ;).А при нормални условия,вероятно наистина над 2/100.Изобщо не може да се вярва на резултатите,които обявяват производителите,особено пък на ВАГ.Карам служебен Сеат TDI,основно извънградско,снощи се прибирах от Русе към София,повече от 2000 оборота не вдигнах,колкото и да бе изнервящо да се движа с 80,и пак разхода ми е над 4,5 литра.Така,че-глупости са тези резултати...
  • #2
    22 rate up comment 8 rate down comment
    !!! ( преди 12 години )
    " Само на електричество той може да измине 50 км, а при пълно зареждане на 10-литровия резервоар пробегът е близо 500 км." Аз ли не мога да смятам или те лъжат с разхода ?!
  • #1
    26 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Neshto ne izliza matematikata. Pri razhod 0.9 s 10 litra tribva da se izminat poveche ot 1000 km. Za malko pod 500 km razhodut e malko nad 2 litra?!!!.