IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото Renault Fluence пристигна в България

Моделът получава нови двигатели, модерен дизайн, по-богато оборудване и по-ниска цена

Новото Renault Fluence пристигна в България

Новото Renault Fluence, което видяхме за първи път на автомобилното изложение в Истанбул през ноември 2012 г., вече се предлага и у нас. За да ни запознаят с новостите в модела вносителите на марката в България организираха тест драйв, на който присъства и наш екип.
Новото Renault Fluence пристигна в България
Ще започнем с уточнение, че това не е напълно нов модел, а модернизиран такъв. Обновлението обаче е доста сериозно, като обхваща дизайна, двигателите, оборудването и цените на модела.

Първото, което се набива на очи е по-младежкото излъчване на колата. А това не е случайно, тъй като производителите искат да привлекат повече млади клиенти. За да ги "примамят", французите са заложили на по-динамичен дизайн, който се изразява най-вече в напълно променената предна част, където виждаме всички елементи на новия дизайнерски език на Renault.

Промени в останалата част от екстериора почти не са правени, а в салона е заложено на по-добра изработка, нови материи и допълнителни елементи от хром, които подсилват усещането за качество. Освен това арматурното табло на колата вече разчита на голям LCD екран, вместо на досегашния аналогов скоростомер.
Новото Renault Fluence пристигна в България
Освен по-динамичен, Renault Fluence е станал и доста по-технологичен. В оборудването му са включени системата Hill Start Assist (асистент за подпомагане при потегляне по наклон), електронна паркинг спирачка и круиз-контрол, снабден с ограничител на скоростта. Мултимедийната навигационна система Renault R-Link също е налице.
Новото Renault Fluence пристигна в България
Серийното оборудване на колата също заслужава внимание. Сега то е много по-богато като включва странични въздушни възглавници тип завеса за всички места, ESP, ABS и EBD, както и аудиосистема с Bluetooth телефония и USB вход.

Обновена е и двигателната гама. Сред бензиновите двигатели (за сега) няма нищо интересно, тъй като моделът все още не е получил новите турбо-бензинови мотори на Renault. Към момента бензиновото предложение е едно - 1.6-литров атмосферен двигател със 110 к.с.

При дизелите обаче нещата са съвсем различни. Французите са наясно, че в Европа се търсят главно такива двигатели, а и те са специалитет на марката, и за това са обърнали по-сериозно внимание на тази гама агрегати. Дизеловите предложения са три - 1.5 dCi 90, 1.5 dCi 110 и 1.6 dCi 130. Добавена е и 6-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя EDC (Efficient Dual Clutch).
Новото Renault Fluence пристигна в България
Двигателят с обем 1.5 литра на френската марка няма нужда от представяне. Той е доказан, динамичен и доста икономичен, като вече си е изградил добра репутация на пазара. Новото при него е, че на борда на Fluence може да бъде куплиран с новата EDC трансмисия.

Вниманието ни тук е насочено към новия дизелов двигател със 130 к.с. - 1.6 dCi 130. Двигателя се явява заместник на 1.9-литровия агрегат на Renault, като при конструирането му са използвани технологии от Формула 1. В процеса на проектирането на този агрегат са регистрирани 30 патента, а директно от високоскоростната надревара са заети квадратната архитектура, напречният воден поток и U-образните пръстени на буталата. В допълнение на технологиите, разработени на база изследванията и развитието в Renault Sport F1, този двигател използва: EGR с ниско налягане (рециркулация на изгорелите газове при ниско налягане), термо-мениджмънт технология, маслена помпа с променлив капацитет, вихрова клапа и многоинжекционна система за оптимизиране на регенерацията в партикуларния филтър.

Казано иначе, двигателят е конструиран, за да доставя удоволствие от шофирането, чрез своята пъргавина и икономичност. Вероятно за повечето шофьори обемът от 1.6 литра се вижда малък, но важни в случая са резултатите - 130 к.с. и 320 Нм, които са най-добрите в този клас.

Изключително добри са и показателите за разход на гориво - средно 4,6 л/100 км, еквивалентен на CO2 емисии от 119 г/км. По време на тестовото шофиране, което бе почти изцяло извън града, а в колата бяхме четирима души, регистрирахме малко под 5 л/100 км.

Важно е да се отбележи, че инженерите, създали този двигател, са помислили и за разходите по поддръжката му. Те са намалени чрез използването на ангренажна метална верига, която не изисква сервизно обслужване. Автоматичната трансмисия EDC пък не се нуждае от никаква поддръжка, като има доживотна гаранция.
Новото Renault Fluence пристигна в България
Що се отнася до шасито - окачването отпред е MacPherson, а отзад - торсионна греда с програмирана деформация, там промени не са правени. Французите са запазили комфортното пътно поведение на Fluence и добрата шумоизолация на салона. Въпреки комфортната настройка поведението на колата се усеща стабилно, а накланянето в завои е минимално.
Новото Renault Fluence пристигна в България
Renault Fluence, представителят на марката в сегмента на компактните семейни автомобили, се появи на пазара през 2010 г., като се продава в над 80 държави по света. До момента е реализирал 255 000 продажби, а обновената му версия предвещава нови върхове. Тя е значително по-добре оборудвана, а в същото време има малко по-ниска базова цена - с около 800 лв.

Най-достъпната версия на новия Fluence - 1.6 110 к.с., струва 27 890 лв с ДДС. Най-достъпния дизелов модел - dCi 90 к.с., се предлага срещу 30 390 лв с ДДС.
Новото Renault Fluence пристигна в България

Тагове: renault fluence
0 от 500
  • #18
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кое рено харчело по-малко, че не разбрах?Ей, мамул, видяхме от началото на февруари теста на АБ.От 6 модела, Мегам беше последна, подчертавам ПОСЛЕДНА, с най-висок разход, с най-слаби спирачки и с най-неадекватно качване.
  • #17
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Царвул си ти, теста показва точно такъв разход на реното с повече коне и повече хора в него. А Шкодата с по-малко коне харчи повече. Ходи си избивай комплексите в статии за кочините на ВАГ, не се бутай при сериозните производители. Видяхме 3.7 разхода на UP как е всъщност 5.5 минимум. Айдеееее ходи плачи в ъгъла и не се обаждай с дебилните си изказвания.
  • #16
    29 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Те и дачийте бяха грозни скапани и незнам си какво ама VW правят марка, специално заради тях нали ? Тойота и те правят марка евтина да се бори с подобни производители.Така че споко, Рено са от малкото компании в последните години, които просперират в кризата.
  • #15
    23 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пичове това ако е грозно, моделите на щкода, VW и ауди какви са ? Уродливи да правилно, но пак на фона на уродливите от ВАГ това си е грозно ама по-добре
  • #14
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И кои са с разход 3.4 за седан бе ? Тия фанатици пак са пили грешните шарени бонбонки. Или просто четат изказванията на VW и си мислят, че са верни. Ще ще ама неще :D 4.6 за седан от този клас си е повече от прекрасен среден разход. Бас Държа, че хибридния гоуф ще харчи повече.. С тая разлика, че никога няма да научим просто защото няма да се пусне на пазара, за да не излезе на яве истината.
  • #13
    16 rate up comment 13 rate down comment
    Лелее ( преди 11 години )
    Що ми се струва, че служители на Рено са писали някои коментари тук? Колата си е грозна. Всеки с вкуса си, но това си е грозничко и едва ли ще видим много по пътищата.
  • #12
    16 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Без да гледам, отпред настъпана, отзад ритната , стила ала Klasika.С това "брашно" и "закваска" си постигнал не с КЕФ,а направо КЕКС......
  • #11
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Наистина разход от 4.6/100 дизел в компактния клас е прекалено.Да направят справка, другите в този клас, пак с 1.6 мотори без старт-стоп система са под 4.1/100, дори 3.7/100, .. 3.4/100.
  • #10
    15 rate up comment 8 rate down comment
    същия, ееее Един ( преди 11 години )
    Много си е хубаво Рено-то, ама пусти пари.....имам една идея, някой да има пушка да ми услужи за малко, за 1-2 часа и му я връщам.....
  • #9
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Eeee Eдин ( преди 11 години )
    Това Рено, струва от 29000 до 39000 лева, там ти е проблема, или за тези пари, би си купил S6.....НАЛИ!!!!!!!!!!!