Леките автомобили на BMW, в чието създаване участва спортното подразделение M GmbH, ще продължат да залагат на задното предаване, а ръчната скоростна кутия ще бъде запазена, но като опция. 
Това обяви пред изданието Autocar шефът на BMW M GmbH Фридрих Нитшке, според когото баварците няма да поемат по пътя на големия си конкурент Mercedes-Benz и неговото подразделение AMG. Там избраха да заложат на предаване 4х4, което вече се предлага като опция за всички модели AMG.
Нитшке допълни, че системата за задвижване на четирите колета на BMW - xDrive, добавя 80-90 кг. "излишно тегло" към автомобила. Както и че разработените от M GmbH диференциали "отлично се справят със своите задачи".
Според топ-мениджъра, баварският концерн няма намерение да се отказва от механичната скоростна кутия. Нитшке припомни, че дори BMW M6 Gran Coupe (най-голямата М-кола в текущата линия на концерна) може да се поръча с такава трансмисия. Все пак шефът на M GmbH призна, че това не е особено привлекателно от икономическа и техническа гледна точка, тъй като съвременните автоматични трансмисии доставят както по-добра динамика, така и по-нисък разход на гориво. 
От изявлението на Нитшке става ясно още, че BMW M GmbH ще продължи да използва турбо-моторите, тъй като те представляват смяна на технологиите, а не на философията на концерна.
Що се отнася до дизеловите предложения от BMW M GmbH, те ще продължат да използват задвижването xDrive.


11