IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

127 години автомобили

На 29 януари е заявен първият патент за автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене

127 години автомобили

29 януари е специален ден за Daimler и за всички нас - автомобилните фенове. На тази дата преди 127 години, Карл Бенц (един от основателите на Daimler-Benz) патентова първият в света автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене - Motorwagen с патетент номер DRP-37435.
127 години автомобили
Автомобилът е триколка с метална тръбна конструкция и дървени елементи.

Двигателят е едноцилиндров, четиритактов с обем 0.954 литра. Мощността му е 1/2  kW при 250 об/мин, а теглото - 100 килограма (на двигателя).

Произведени са едва 3 екземпляра, като до днешни дни е оцелял само един от тях. Той може да бъде видян в музей в Мюнхен.

По-късно се появяват оптимизирани версии на автомобила с мощност 1.5 к.с. (1.1 kW) и 2 к.с.(1.5 kW), които развивали максимална скорост от 16 км/ч.

Малко известен факт е, че автомобилът е бил проектиран и финансиран от Карл и съпругата му, но името на Берта Бенц не е вписано в патента.

Причината е тогавашният закон, който действал в района където живеели семейство Бенц. Законът отнемал правото на юридически правомощия на всички омъжени жени.

Това вероятно подразнило Берта Бенц и тя решила да влезе в историята по друг начин - като първият човек, дръзнал да тръгне на пътешествие с автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене. През 1888 година, Берта тръгва към родното си място, заедно с двама си сина (на 14 и 15 години) на борда на третата версия на автомобила - 2 к.с. при 400 об/мин. (на снимката долу)
127 години автомобили
За около седмица Bertha изминава разстоянието от Манхайм до Пфорцхайм и обратно (194 километра). По пътя няколко пъти ремонтира с подръчни материали своя автомобил, а изобретателността й дава първообраз на някой популярни и до днес автомобилни елементи, като спирачните накладки и др.
127 години автомобили
(реплика на возилото на Carl и Bertha Benz)

Тагове: motorwagen
0 от 500
  • #8
    11 rate up comment 26 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    Смешно е да твърдиш че японците имат технологии. Да, те имат евтини копия на европейски коли. И един хибрид, който е силно спорно дали е технологичен или всъщност и много по-вреден от ДВГ. Но залупените бедни мишки, фенчета на японски тенджери, няма как да видят реално пазара и да видят че той винаги се е доминирал от европейски марки, и така ще бъде. Просто защото японеца не може сам да измисли нещо, него го бива в копиране или лицензиране на чужди идеи..
  • #7
    10 rate up comment 24 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    пък за теб-ферари и ролс роис правят малко коли ,пък кьнисег съвсем.*** са истински.което показва...ако можеш разбра.некои требе мисли та да може жълтите да работят като луди за япония.хаи.
  • #6
    19 rate up comment 13 rate down comment
    DO GERMANY ( преди 11 години )
    Germany ти не си пълен ***, все още нещо ти липсва! :)Германец може да е измисли автомобила, или да се е сетил да сложи ДВГ на тогавашните триколки, но японците и до ден днешен правят доста по-надежни такива! Между другото, специално за теб, към днешна дата Тойтоа е реализирала най-много продажби в света, а Хонда е най-големия прозиводител на ДВГ в света! Пак за теб, и двете марки с японски!
  • #5
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Стефан ( преди 11 години )
    Немците правят страхотни коли, но нищо не могат да направят срещу факта, че феновете им са *ени.
  • #4
    15 rate up comment 3 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    "По-късно се появяват оптимизирани версии на автомобила с мощност 1.5 к.с. (1.1 kW) и 2 к.с.(1.5 kW)"Първата бегачка! ;) Вижте колко е натокана! Разликата е между първата и втората снимка - по-дебели спица и колела за да поемат над 2 пъти по-голямата мощност! При бегачката се появяват калници! Предната маска е тотално нова /липсва при първия модел/. Рамата е подсилена, появява се и специален сандък под седалката. Абе гъзарийка си е отвсякъде! ;)
  • #3
    11 rate up comment 28 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    да европеиците позволяват на жените си да ядът на масата с тях.не както си трябва ,както е в японско да влиза бърже да гледа надолу че селския бек си е таковал маиката ,че я резне като нищо,и да излиза навън.*** немци.*** европеици.само геиши.хаи.
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Колко ли щастлив е бил Карл Бенц с такава жена!
  • #1
    15 rate up comment 32 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    *** не са ли го измислили тия извънземни - японците.тая статия е менте.да се пренапише.а ако е верно-да се пренапише и историята.лексус-ето истинския създател на автомобила(с малко помощ от тоиота де).азиатците квото могат никои го неможе те са измислили ааааааааааа абе не е ясно какво *** как го усъвършенстват само.я гледаи германците направили ракети с насочване през ВСВ.*** ,прогресивните японци са имали камикадзета бе .еи.да не са диваци .колата е измислена в япония и точка.амаааа.