IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

127 години автомобили

На 29 януари е заявен първият патент за автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене

127 години автомобили

29 януари е специален ден за Daimler и за всички нас - автомобилните фенове. На тази дата преди 127 години, Карл Бенц (един от основателите на Daimler-Benz) патентова първият в света автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене - Motorwagen с патетент номер DRP-37435.
127 години автомобили
Автомобилът е триколка с метална тръбна конструкция и дървени елементи.

Двигателят е едноцилиндров, четиритактов с обем 0.954 литра. Мощността му е 1/2  kW при 250 об/мин, а теглото - 100 килограма (на двигателя).

Произведени са едва 3 екземпляра, като до днешни дни е оцелял само един от тях. Той може да бъде видян в музей в Мюнхен.

По-късно се появяват оптимизирани версии на автомобила с мощност 1.5 к.с. (1.1 kW) и 2 к.с.(1.5 kW), които развивали максимална скорост от 16 км/ч.

Малко известен факт е, че автомобилът е бил проектиран и финансиран от Карл и съпругата му, но името на Берта Бенц не е вписано в патента.

Причината е тогавашният закон, който действал в района където живеели семейство Бенц. Законът отнемал правото на юридически правомощия на всички омъжени жени.

Това вероятно подразнило Берта Бенц и тя решила да влезе в историята по друг начин - като първият човек, дръзнал да тръгне на пътешествие с автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене. През 1888 година, Берта тръгва към родното си място, заедно с двама си сина (на 14 и 15 години) на борда на третата версия на автомобила - 2 к.с. при 400 об/мин. (на снимката долу)
127 години автомобили
За около седмица Bertha изминава разстоянието от Манхайм до Пфорцхайм и обратно (194 километра). По пътя няколко пъти ремонтира с подръчни материали своя автомобил, а изобретателността й дава първообраз на някой популярни и до днес автомобилни елементи, като спирачните накладки и др.
127 години автомобили
(реплика на возилото на Carl и Bertha Benz)

Тагове: motorwagen
0 от 500
  • #18
    7 rate up comment 25 rate down comment
    az ( преди 11 години )
    японеца правел най-здравия двигател ХАХААХАХАХАХАХАХААХАХАХА само това ще ти кажа :D японеца може да готви само сурови риби , друго не може
  • #17
    8 rate up comment 22 rate down comment
    az ( преди 11 години )
    каквото и да си говорим , никой не може да те бие в собствената ти игра ;] германец е измислил автомобила , германец ще знае как да я направи най-добре
  • #16
    10 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За скоростната кутия на Антонов, само Тойота се прави на луда и не е вярно че искат не е минал, доколкото знам делото още върви на незнам си коя инстанция същата тази кутия обаче се монтира на "Хонда, Рено, "Пежо", "Роувър", дори и "Даймлер-Крайслер я ползваха, както и "Сузуки" и те всичките си плащаха за патента , само крадците от Тойота се правят на луди.
  • #15
    11 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Добре де разбрах че си глупав ама защо не четеш поне линкчетата които ти давам? Ясно е написано цитирам: На 12 април тази година компанията Antonov Automotive Technologies B.V. (ААТ), собственост на холдинга Antonov plc, заведе дело срещу Тойота в патентният съд в Дюселдорф. Спорът е за патенти и лицензи на фирмата, основана от българския изобретател Румен Антонов, които са използвани в хибридните автомобили на Тойота. Информацията по въпроса стана публично достояние едва след като на делото бе даден ход на 22 септември. До този момент съдът пазеше конфиденциалност, за да даде възможност на двете страни да се споразумеят. Тойота и компанията на българина обаче така и не намериха общ език, тъй като според Антонов това, което автомобилният производител предлага, е недостатъчно. Спорът Искът на Антонов към Тойота е за патента EP 0414782. Това всъщност е хибридната система между класически (дизелов или бензинов) и електрически мотор, използвана при автомобилите Toyota Prius и Lexus RX400h. Антонов обвинява Тойота, че е използвала технологията, патентована от него, в двата си хибрида без негово разрешение и без да му плаща за това. Първоначално японският концерн отрича, че ползва въпросната технология. Впоследствие той признава, че я е внедрил в производството си.Обърни внимание на конкретния пасаж Искът на Антонов към Тойота е за патента EP 0414782. Това всъщност е хибридната система между класически (дизелов или бензинов) и електрически мотор, използвана при автомобилите Toyota Prius и Lexus RX400h. Това не е елемент а цяла хибридна система!!!! : http://***.capital.bg/biznes/kompanii/2005/10/22/233387_antonov_vs_toiota/и от тука са крали:http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/10123-otnovo-problemi-za-toyota-v-sasht/
  • #14
    11 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Японците не са измислили никакъв модерен хибрид а са откраднали идеята на Порше и Ауди, откраднали са технологията от няколко европейски учени единия от тях дори е Българин и започва да произвежда хибриди. И за това сега плаща като поп, защото съдилищата я разсипаха за тези кражби. Ето и от къде са крали: http://***.capital.bg/biznes/kompanii/2005/10/22/233387_antonov_vs_toiota/и от тука са крали:http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/10123-otnovo-problemi-za-toyota-v-sasht/
  • #13
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Subarufan ( преди 11 години )
    Имах предвид анонимния под ТоТо!
  • #12
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    Приус е с по-добро КПД от всички коли от неговия клас с по-високи емисии на въглероден двуокис, т.е. всички.
  • #11
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Subarufan ( преди 11 години )
    Анонимния под мен, ти сега да не искаш да кажеш, че от Субару са гледали как да направят боксер-а си, като со копирали от Порше? Да не говорим, че специално БРЗ има по-нисък център на тежестта от кое да е сериино Порше! Нямам нищо против германската техника, но нека да отдадем заслуженото на постиженията, а не на това кой какво е направил, инъче ще се превърнем в нещо като спорещи Македонци!
  • #10
    23 rate up comment 14 rate down comment
    ТоТо ( преди 11 години )
    Японците са много по-напред от немците с технологиите. Не е въпроса кой какво е измислил на хартия или теория, а кой го е направил работещо на практика и внедрил в серийно производство. Ето, например комън рейл системата измислена от швейцарец, разработвана дълги години неуспешно от Фиат и най-накрая въведена от японците Денсо и 2 години по-късно изкопирана от Бош. Е, ако не бяха японците още нямаше да има работещ сериен прототип. Същото е с почти всички останали технологии.
  • #9
    13 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ти да не си откачил? Японеца нищо не е измислил, нито колелото,нито кораба,самолета,нито ДВГ,нито реактивния двигател, огнестрелни оръжия, часовник,крушка, електричество,батерии,нищо едно пълно нищо. Никакъв хибрид не са измислили, Хибрида е измислен от Порше преди 100 години, дари Ауди произвежда хибриди преди Тойота, дори в момента най-новите хибриди на Тойота са с краден патент от някакъв руски инженер и Тойота му праща на всеки произведен хибрид по 100$ в сметката, защото ползват негова технология, която са откраднали. Японеца може само да краде и да имитира.