IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Range Rover - по-добрият или най-добрият?

Тествахме новото поколение на легендарния всъдеход

Новият Range Rover - по-добрият или най-добрият?

Някои го сравняват с автомобили като Bentley и Rolls Royce, според други това е най-добрата офроуд машина. Трети достигнаха още по-далеч и обявиха новото поколение на Range Rover за "най-добрият автомобил, правен някога". Решихме да проверим дали тези хвалби отговарят на истината и тествахме последната - четвърта версия на всъдехода, която се появи в края на миналата година.
Новият Range Rover - по-добрият или най-добрият?
Когато си карал предишното поколение на модела, в което трудно се намират недостатъци, е много трудно да си представиш какво те очаква. Затова започваш да събираш впечатления още с първия си поглед върху автомобила.

"Проектирането на следващото поколение Range Rover след 40 години на успехи носеше в себе си голямата отговорност да запазим ДНК-то на тази икона в бранша - категоричен е Джон Макгавърн, директор на дизайнерския отдел и главен творчески директор на Land Rover. - Нашият дизайнерски екип работи изключително упорито, за да улови елегантните пропорции и изчистените повърхности, които винаги са били запазена марка на Range Rover."

Факт е, че външността на новия Range Rover е сериозно променена. В нея обаче намират място не само чертите на третото поколение, но и силуетът на предните генерации. Липсва предишната бруталност, като всъдеходъдът е доста по-изящен и елегантен. Новата решетка на радиатора е лишила всъдехода от онази тежест върху предната част, която се забелязваше при предишното поколение. Променени са и светлините, като фаровете и стоповете са съединени с линия, преминаваща през цялата каросерия. Ясно се набиват на очи "хилете на акула", които придават хищен вид на автомобила.
Новият Range Rover - по-добрият или най-добрият?
Големи са промените и в интериора, където копчетата са два пъти по-малко от тези в предишното поколение. Подобрена е ергономията и техническото обзавеждане на салона. Седящите на задната седалка имат възможност да регулират ъгъла на наклона, както и да управляват климатичната система. А вратата на багажника отново е с две части - както беше и при първото поколение на Range Rover.

Като цяло новостите в интериора на машината напълно оправдават определението, което дадоха нейните създатели - "All New". Новият Range Rover е първият всъдеход в света с революционно олекотена, изцяло алуминиева конструкция, като тя е с 39% по-лека в сравнение със стоманената на предишния модел. По този начин общото тегло на автомобила е намалено с цели 420 кг.

Благодарение на олекотената алуминиева платформа са постигнати значителни подобрения в ефективността и динамиката на автомобила. Всъдеходът е оборудван с изцяло реконструирано въздушно окачване. То трябва да гарантира луксозно возене и същевременно да подобри управлението и стабилността. А новото окачване да гарантира по-стабилно и уверено влизане в завоите.
Новият Range Rover - по-добрият или най-добрият?
Сред иновациите в новият Range Rover е и революционната версия от ново поколение на системата Terrain Response® на Land Rover, която анализира текущите условия за шофиране и автоматично избира най-подходящите настройки на автомобила за съответния терен.

Всичко това е много хубаво, но нали действително действа в реални условия? Тръгнахме от София в посока Своге с най-слабата версия на всъдехода - дизелов V6 с обем 3.0 литра, мощност 258 к.с. и въртящ момент от 600 Нм.

На някой конете може да му се струват малко, но не е съвсем така. В Range Rover не правят компромиси и това се усеща още в първите минути. Олекотените каросерия и шаси позволяват на машината са се изстрелва, когато е нужно - тази версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.9 секунди, а в завоите стои стабилно благодарение на новото си окачване. Системата Dynamic Response се бори с накланянето, а при влизането в коловоз, което е неминуемо през зимата, на помощ идва стабилизиращата система Adaptive Dynamics.
Новият Range Rover - по-добрият или най-добрият?
Ако все пак 258 к.с. не са достатъчни на някой, има още 2 варианта. Те са добре познатите V8 дизел с обем 4.4 литра (мощност 339 к.с. и 700 Нм) и бензинов V8 5.0L Supercharged (510 к.с. и 635 Нм). При тях чувството за мощ се засилва, но пък и цената им е доста по-сериозна. Всички модификации разчитат на 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF.

Стигайки Своге ни очаква изненада - оф-роуд, при това по доста неприятен терен. Условията също не са от най-приятните - вятър и силен снеговалеж. Всичко обаче се оказва детска игра за машината, която катери баирите без никакви проблеми, прескачайки камънаци и големи локви.

Това става благодарение на електронната система Terrain Response II, която разпознава пътната настилка, като отчита информацията 100 пъти в секунда. Технологията позволява промяна на окачването и оптимизира работата на трансмисията и двигателя. Впрочем типа повърхност може да се избира и от водача, който има на разположение няколко режима - General (общ), Grass/Gravel/Snow (трева/чакъл/сняг), Mud/Ruts (кал/коловоз), Sand (пясък) и Rock Crawl (бавно движение по камъни). Когато се наложи, се включва режим LOW, който преодолява всяко препятствие.
Новият Range Rover - по-добрият или най-добрият?
След края на оф-роуд отсечката всички твърдения, че суперлуксозният Range Rover е кола само за града, са разбити на пух и прах. Друг е въпросът дали някой, който е платил над 200 000 лв., ще докара колата на подобно място. Затова и бързаме да се върнем на нормален път, за да видим как този автомобил се държи при високи скорости.

За целта продължаваме към Ботевград, откъдето се качваме на магистралата за София. И установяваме, че и на скоростно шосе всъдеходът е в стихията си. Вярно е, че тук е силата на големия V8 Supercharged, който вдига от 0 до 100 км/ч само за 4.9 секунди, но и дизеловият V6 се държи отлично. А когато достигаме до София, поглеждаме какъв разход е дал автомобилът. Ами малко под 10 л/100 км комбинирано, което никак не е зле, имайки предвид, че около 2 часа машината се катереше и слизаше по баири с голям наклон.

Трябва да се отбележи и нещо друго - всяка от версиите на новия Range Rover се предлага в модификация Autobiography, което представлява едно още по-луксозно изпълнение. При него всъдеходът разполага само с 4 места, тъй като задните седалки са разделени на две.
Новият Range Rover - по-добрият или най-добрият?
Иначе цените на машината с по-малкия двигател стартират от 177 600 лв. за версията HSE V6, преминават през 196 700 при V6 Vogue и достигат до 222 900 за V6 Autobiography. По-мощната модификация - 4.4 SDI V8 Vogue струва 212 600 лв., докато 4.4 SDI V8 Autobiography - 238 740 лв. Най-мощната версия също се предлага в два варианта - 5.0 V8 Vogue за 225 200 лв. и 5.0 V8 Supervarged за 251 400 лв. Всички цени са с ДДС.

Дали този автомобил наистина струва толкова, всеки може да прецени сам за себе си. В Land Rover са настроени решително и са категорични, че тяхното творение няма конкуренция в класа си. "Той и преди беше отличен, но не спира да се развива", категорични са британците. И го подкрепят с цифри - през миналата година компанията е записала 46% ръст на продажбите. А с новия Range Rover тези резултати би трябвало да се променят още. При това към добро.

Снимки: Land Rover и Automedia.bg

Тагове: range rover
0 от 500
  • #29
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    RANGE ROVER E ИСТИНСКИ,МАЗЕРАТИ Е ПАРКЕТЕН ЛЪВ!
  • #28
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Popa Benedict XVI ( преди 11 години )
    СКОРО ИДВА MASERATI, НЯМА ДА МУ Е ЛЕСНО НА ROVER-a !!!!
  • #27
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Определено ми харесва много, но цената му е само за избран кръг купувачи.P.S.Този пък и той с неговия RR. Седни се научи малко на правопис. Ти си единствения тук, който виждам да пише хем на маймуница, хем неграмотно! Иначе си господар на критиката!
  • #26
    9 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    В СЕРВИЗА ХОДЯТ ВСИЧКИ,ТОЙОТА НАЙ-ЧЕСТО !
  • #25
    18 rate up comment 4 rate down comment
    До анонимен с клипа ( преди 11 години )
    Е що не прочетеш коментарите отдолу? Наистина от 100 км се вижда, че на Тойотата не са й включени блокажите, а на дискавърито са. Просто Тойотата нарочно е сложена на режим, който не е за пясък и върти всички колела като бясна и се окопава. И ми се струва, че на Дискавърите леко са му поспаднали гумите, а на Тойотата изглеждат, като че ли ще се пръснат.
  • #24
    7 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Prestanete da sravniavate Range Rover s iklu4itelno groznite,neka4estveni s anti preium izla4vane koli-taburetki kato toyotka.Samo da popitam sobstvenicite na Land Kukuruz-KAAAKKKKK EEEEE VVVV SEERRVVIIIZZZAAA
  • #23
    6 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    габарита може и да свети, но да е снимано с много отворена бленда и с висока скорост на затвора - тези ЛЕД светлини обикновено се правят да мигат с 50 херца и теоретично може да ги хванеш че уж не светят. но лично на мне не ми се вярва някой чак толкова да е нагласял бленди а пък да не е забелязал какво е снимал.
  • #22
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Sprete da karate toyota 4 ta raka,ili 6te si ostanete devstveni cial zivot
  • #21
    8 rate up comment 14 rate down comment
    ОВЧАРА ( преди 11 години )
    И ко викате за ходене при овцете не става?За ко ми е тогава?КАто дадът субсидийте, ще си взема една Тойотка ЛЕНДКРУЙЗЕР, да си нося гюмовете с млякото от гората,а и да прекарвам по някоя баля с люцерна на връщане. :)
  • #20
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Бивш фен/ собственик ( преди 11 години )
    "Защо на първата снимка му свети единият фар x2(габарит, дневна светлина), а другият НЕ? Може и да е част от новите технологии...Би ми било интересно да разбера защо."1. Защото, англичанинът не обръща внимание на дребните неща2. Защото почти всички коли със зеления бадж, страдат от проблеми с тоците, понеже англичанинът от тоци не разбира или по-скоро не е педант като немеца. Той е над нещата, разбираш ли (справка офроуд форума)3. Защото, когато си дал 200К, една крушка не ти е проблем