fallback

Новият Range Rover - по-добрият или най-добрият?

Тествахме новото поколение на легендарния всъдеход

Някои го сравняват с автомобили като Bentley и Rolls Royce, според други това е най-добрата офроуд машина. Трети достигнаха още по-далеч и обявиха новото поколение на Range Rover за "най-добрият автомобил, правен някога". Решихме да проверим дали тези хвалби отговарят на истината и тествахме последната - четвърта версия на всъдехода, която се появи в края на миналата година.Когато си карал предишното поколение на модела, в което трудно се намират недостатъци, е много трудно да си представиш какво те очаква. Затова започваш да събираш впечатления още с първия си поглед върху автомобила."Проектирането на следващото поколение Range Rover след 40 години на успехи носеше в себе си голямата отговорност да запазим ДНК-то на тази икона в бранша - категоричен е Джон Макгавърн, директор на дизайнерския отдел и главен творчески директор на Land Rover. - Нашият дизайнерски екип работи изключително упорито, за да улови елегантните пропорции и изчистените повърхности, които винаги са били запазена марка на Range Rover." Факт е, че външността на новия Range Rover е сериозно променена. В нея обаче намират място не само чертите на третото поколение, но и силуетът на предните генерации. Липсва предишната бруталност, като всъдеходъдът е доста по-изящен и елегантен. Новата решетка на радиатора е лишила всъдехода от онази тежест върху предната част, която се забелязваше при предишното поколение. Променени са и светлините, като фаровете и стоповете са съединени с линия, преминаваща през цялата каросерия. Ясно се набиват на очи "хилете на акула", които придават хищен вид на автомобила.Големи са промените и в интериора, където копчетата са два пъти по-малко от тези в предишното поколение. Подобрена е ергономията и техническото обзавеждане на салона. Седящите на задната седалка имат възможност да регулират ъгъла на наклона, както и да управляват климатичната система. А вратата на багажника отново е с две части - както беше и при първото поколение на Range Rover. Като цяло новостите в интериора на машината напълно оправдават определението, което дадоха нейните създатели - "All New". Новият Range Rover е първият всъдеход в света с революционно олекотена, изцяло алуминиева конструкция, като тя е с 39% по-лека в сравнение със стоманената на предишния модел. По този начин общото тегло на автомобила е намалено с цели 420 кг. Благодарение на олекотената алуминиева платформа са постигнати значителни подобрения в ефективността и динамиката на автомобила. Всъдеходът е оборудван с изцяло реконструирано въздушно окачване. То трябва да гарантира луксозно возене и същевременно да подобри управлението и стабилността. А новото окачване да гарантира по-стабилно и уверено влизане в завоите.Сред иновациите в новият Range Rover е и революционната версия от ново поколение на системата Terrain Response® на Land Rover, която анализира текущите условия за шофиране и автоматично избира най-подходящите настройки на автомобила за съответния терен. Всичко това е много хубаво, но нали действително действа в реални условия? Тръгнахме от София в посока Своге с най-слабата версия на всъдехода - дизелов V6 с обем 3.0 литра, мощност 258 к.с. и въртящ момент от 600 Нм. На някой конете може да му се струват малко, но не е съвсем така. В Range Rover не правят компромиси и това се усеща още в първите минути. Олекотените каросерия и шаси позволяват на машината са се изстрелва, когато е нужно - тази версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.9 секунди, а в завоите стои стабилно благодарение на новото си окачване. Системата Dynamic Response се бори с накланянето, а при влизането в коловоз, което е неминуемо през зимата, на помощ идва стабилизиращата система Adaptive Dynamics.Ако все пак 258 к.с. не са достатъчни на някой, има още 2 варианта. Те са добре познатите V8 дизел с обем 4.4 литра (мощност 339 к.с. и 700 Нм) и бензинов V8 5.0L Supercharged (510 к.с. и 635 Нм). При тях чувството за мощ се засилва, но пък и цената им е доста по-сериозна. Всички модификации разчитат на 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF. Стигайки Своге ни очаква изненада - оф-роуд, при това по доста неприятен терен. Условията също не са от най-приятните - вятър и силен снеговалеж. Всичко обаче се оказва детска игра за машината, която катери баирите без никакви проблеми, прескачайки камънаци и големи локви. Това става благодарение на електронната система Terrain Response II, която разпознава пътната настилка, като отчита информацията 100 пъти в секунда. Технологията позволява промяна на окачването и оптимизира работата на трансмисията и двигателя. Впрочем типа повърхност може да се избира и от водача, който има на разположение няколко режима - General (общ), Grass/Gravel/Snow (трева/чакъл/сняг), Mud/Ruts (кал/коловоз), Sand (пясък) и Rock Crawl (бавно движение по камъни). Когато се наложи, се включва режим LOW, който преодолява всяко препятствие.След края на оф-роуд отсечката всички твърдения, че суперлуксозният Range Rover е кола само за града, са разбити на пух и прах. Друг е въпросът дали някой, който е платил над 200 000 лв., ще докара колата на подобно място. Затова и бързаме да се върнем на нормален път, за да видим как този автомобил се държи при високи скорости. За целта продължаваме към Ботевград, откъдето се качваме на магистралата за София. И установяваме, че и на скоростно шосе всъдеходът е в стихията си. Вярно е, че тук е силата на големия V8 Supercharged, който вдига от 0 до 100 км/ч само за 4.9 секунди, но и дизеловият V6 се държи отлично. А когато достигаме до София, поглеждаме какъв разход е дал автомобилът. Ами малко под 10 л/100 км комбинирано, което никак не е зле, имайки предвид, че около 2 часа машината се катереше и слизаше по баири с голям наклон. Трябва да се отбележи и нещо друго - всяка от версиите на новия Range Rover се предлага в модификация Autobiography, което представлява едно още по-луксозно изпълнение. При него всъдеходът разполага само с 4 места, тъй като задните седалки са разделени на две. Иначе цените на машината с по-малкия двигател стартират от 177 600 лв. за версията HSE V6, преминават през 196 700 при V6 Vogue и достигат до 222 900 за V6 Autobiography. По-мощната модификация - 4.4 SDI V8 Vogue струва 212 600 лв., докато 4.4 SDI V8 Autobiography - 238 740 лв. Най-мощната версия също се предлага в два варианта - 5.0 V8 Vogue за 225 200 лв. и 5.0 V8 Supervarged за 251 400 лв. Всички цени са с ДДС. Дали този автомобил наистина струва толкова, всеки може да прецени сам за себе си. В Land Rover са настроени решително и са категорични, че тяхното творение няма конкуренция в класа си. "Той и преди беше отличен, но не спира да се развива", категорични са британците. И го подкрепят с цифри - през миналата година компанията е записала 46% ръст на продажбите. А с новия Range Rover тези резултати би трябвало да се променят още. При това към добро.Снимки: Land Rover и Automedia.bg

Тагове: range rover
fallback
  • #49
    бек ( преди 8 години )
    Рейндж и старият и новият е ужасно бъгава кола.Иначе луксът и возия са на ниво,много нови технологии и красота.
  • #48
    А.В.Торът ( преди 11 години )
    Идеалният за мен, подчертавам, за мен - за да не почнат глупави заяждания, високопроходим автомобил съчетава интериора на новия модел RR с екстериора на модела от 2010-та. Имам забележки към предницата на този, прилича малко на тунингована Vitara, а изтеглените фарове са доста кичозни. Ако имах възможност, към момента бих си взел модел 2010-та, без да му мисля, но салонът на този е убийствен.
  • #47
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тойота си е Тойота. Ланд Крюзера е СУВ за 100 000 Евро, Крюзера е премиум СУВ безспорно. Не случайно арабите само Тойота Ланд Крюзери карат в пустинята.
  • #46
    Иво ( преди 11 години )
    Най-добра кола няма. А мнението е като *** всеки си има. Иначе Рейнджа лично мен много ме кефи :) Изчистен дизайн няма начин да се сбърка, отлична за джип возия и проходимост. Но с тази цена засега в категорията Dream cars :)
  • #45
    Анонимен ( преди 11 години )
    И забравих още нещо - кой купува тойота по ценова листа??!? Това ще да е най-големия *** на света. Ако отидеш до тойота в софия и да ги попиташ те самите започват отстъпката с 20% минимум. В германия е същата работа. Ако успееш да вземеш даже 10% на рейндж роувър значи си успял. Помисли си защо едните свалят по много, а други не.. явно никой не ги иска тези крюизери..
  • #44
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тойота и лукс... това е оксиморон... Рейндж роувър е двипът, ако човек има неограничени финанси. А сравнението със смешния ланд круизер е несериозно. Едното е примиум сув, най-доброто на пазара, другото е евтин джип за офроуд. Че тойотката вече я оправиха и става за истински офроуд - браво, не че няма още конглокентни модели Jeep Grand Cherokee и Mitsubishi Montero. Въпроса е че тойотата е най-евтина в сегмента, затова се купува в развиващите се страни. В европа няма да я видиш...
  • #43
    За фаровете ( преди 11 години )
    Все си мислех че хората, които пишат тук малко или мн се интересуват от коли, но сега ми стана ясно че почти няма такива...това в кръга на майтапа/да не се засегне някой/ :))))Та едно обикновено пунто или каптива от преди 5 години го има това като екстра, някой от халогените да се включва автоматично при завиване, а на снимката ясно се вижда че волана е леко завъртян и колата завива ;)))
  • #42
    BB ( преди 11 години )
    ...i pak povtarqm, Land cruiser e strahoten avtomobil, prosto ne e v kategoriqta na Range rover
  • #41
    BB ( преди 11 години )
    ..tochno tova imah predvid, nesravnimi sa..to i Sonata-ta e luskava i zakruglena otvutre, s imitaciq ha hrom tuk tam i luskavi svetlini ili pone taka ti se struva na tebe, no za nqkoi koito e karal Bentley ili Jaguar primerno navigaciqta i plastmasovite elementi imitirashti mahagon ne sa nikakuv luks. Vsichko e vupros na segment, na razlichna grupa potrebiteli, prosto dvete koli igraqt v razlichni ligi, ako me razbirash...
  • #40
    BB ( преди 11 години )
    Priqtel, dvete sa absolutno nesravnimi, za koeto govori i cenata..Range-a e v segment luxury suv, toyota-ta e dobra, no prosto nqma nishto obshto s range rover, vse edno da sravnqvash hundai sonata s jaguar...
fallback
Последни