fallback

Новият Range Rover - по-добрият или най-добрият?

Тествахме новото поколение на легендарния всъдеход

Някои го сравняват с автомобили като Bentley и Rolls Royce, според други това е най-добрата офроуд машина. Трети достигнаха още по-далеч и обявиха новото поколение на Range Rover за "най-добрият автомобил, правен някога". Решихме да проверим дали тези хвалби отговарят на истината и тествахме последната - четвърта версия на всъдехода, която се появи в края на миналата година.Когато си карал предишното поколение на модела, в което трудно се намират недостатъци, е много трудно да си представиш какво те очаква. Затова започваш да събираш впечатления още с първия си поглед върху автомобила."Проектирането на следващото поколение Range Rover след 40 години на успехи носеше в себе си голямата отговорност да запазим ДНК-то на тази икона в бранша - категоричен е Джон Макгавърн, директор на дизайнерския отдел и главен творчески директор на Land Rover. - Нашият дизайнерски екип работи изключително упорито, за да улови елегантните пропорции и изчистените повърхности, които винаги са били запазена марка на Range Rover." Факт е, че външността на новия Range Rover е сериозно променена. В нея обаче намират място не само чертите на третото поколение, но и силуетът на предните генерации. Липсва предишната бруталност, като всъдеходъдът е доста по-изящен и елегантен. Новата решетка на радиатора е лишила всъдехода от онази тежест върху предната част, която се забелязваше при предишното поколение. Променени са и светлините, като фаровете и стоповете са съединени с линия, преминаваща през цялата каросерия. Ясно се набиват на очи "хилете на акула", които придават хищен вид на автомобила.Големи са промените и в интериора, където копчетата са два пъти по-малко от тези в предишното поколение. Подобрена е ергономията и техническото обзавеждане на салона. Седящите на задната седалка имат възможност да регулират ъгъла на наклона, както и да управляват климатичната система. А вратата на багажника отново е с две части - както беше и при първото поколение на Range Rover. Като цяло новостите в интериора на машината напълно оправдават определението, което дадоха нейните създатели - "All New". Новият Range Rover е първият всъдеход в света с революционно олекотена, изцяло алуминиева конструкция, като тя е с 39% по-лека в сравнение със стоманената на предишния модел. По този начин общото тегло на автомобила е намалено с цели 420 кг. Благодарение на олекотената алуминиева платформа са постигнати значителни подобрения в ефективността и динамиката на автомобила. Всъдеходът е оборудван с изцяло реконструирано въздушно окачване. То трябва да гарантира луксозно возене и същевременно да подобри управлението и стабилността. А новото окачване да гарантира по-стабилно и уверено влизане в завоите.Сред иновациите в новият Range Rover е и революционната версия от ново поколение на системата Terrain Response® на Land Rover, която анализира текущите условия за шофиране и автоматично избира най-подходящите настройки на автомобила за съответния терен. Всичко това е много хубаво, но нали действително действа в реални условия? Тръгнахме от София в посока Своге с най-слабата версия на всъдехода - дизелов V6 с обем 3.0 литра, мощност 258 к.с. и въртящ момент от 600 Нм. На някой конете може да му се струват малко, но не е съвсем така. В Range Rover не правят компромиси и това се усеща още в първите минути. Олекотените каросерия и шаси позволяват на машината са се изстрелва, когато е нужно - тази версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.9 секунди, а в завоите стои стабилно благодарение на новото си окачване. Системата Dynamic Response се бори с накланянето, а при влизането в коловоз, което е неминуемо през зимата, на помощ идва стабилизиращата система Adaptive Dynamics.Ако все пак 258 к.с. не са достатъчни на някой, има още 2 варианта. Те са добре познатите V8 дизел с обем 4.4 литра (мощност 339 к.с. и 700 Нм) и бензинов V8 5.0L Supercharged (510 к.с. и 635 Нм). При тях чувството за мощ се засилва, но пък и цената им е доста по-сериозна. Всички модификации разчитат на 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF. Стигайки Своге ни очаква изненада - оф-роуд, при това по доста неприятен терен. Условията също не са от най-приятните - вятър и силен снеговалеж. Всичко обаче се оказва детска игра за машината, която катери баирите без никакви проблеми, прескачайки камънаци и големи локви. Това става благодарение на електронната система Terrain Response II, която разпознава пътната настилка, като отчита информацията 100 пъти в секунда. Технологията позволява промяна на окачването и оптимизира работата на трансмисията и двигателя. Впрочем типа повърхност може да се избира и от водача, който има на разположение няколко режима - General (общ), Grass/Gravel/Snow (трева/чакъл/сняг), Mud/Ruts (кал/коловоз), Sand (пясък) и Rock Crawl (бавно движение по камъни). Когато се наложи, се включва режим LOW, който преодолява всяко препятствие.След края на оф-роуд отсечката всички твърдения, че суперлуксозният Range Rover е кола само за града, са разбити на пух и прах. Друг е въпросът дали някой, който е платил над 200 000 лв., ще докара колата на подобно място. Затова и бързаме да се върнем на нормален път, за да видим как този автомобил се държи при високи скорости. За целта продължаваме към Ботевград, откъдето се качваме на магистралата за София. И установяваме, че и на скоростно шосе всъдеходът е в стихията си. Вярно е, че тук е силата на големия V8 Supercharged, който вдига от 0 до 100 км/ч само за 4.9 секунди, но и дизеловият V6 се държи отлично. А когато достигаме до София, поглеждаме какъв разход е дал автомобилът. Ами малко под 10 л/100 км комбинирано, което никак не е зле, имайки предвид, че около 2 часа машината се катереше и слизаше по баири с голям наклон. Трябва да се отбележи и нещо друго - всяка от версиите на новия Range Rover се предлага в модификация Autobiography, което представлява едно още по-луксозно изпълнение. При него всъдеходът разполага само с 4 места, тъй като задните седалки са разделени на две. Иначе цените на машината с по-малкия двигател стартират от 177 600 лв. за версията HSE V6, преминават през 196 700 при V6 Vogue и достигат до 222 900 за V6 Autobiography. По-мощната модификация - 4.4 SDI V8 Vogue струва 212 600 лв., докато 4.4 SDI V8 Autobiography - 238 740 лв. Най-мощната версия също се предлага в два варианта - 5.0 V8 Vogue за 225 200 лв. и 5.0 V8 Supervarged за 251 400 лв. Всички цени са с ДДС. Дали този автомобил наистина струва толкова, всеки може да прецени сам за себе си. В Land Rover са настроени решително и са категорични, че тяхното творение няма конкуренция в класа си. "Той и преди беше отличен, но не спира да се развива", категорични са британците. И го подкрепят с цифри - през миналата година компанията е записала 46% ръст на продажбите. А с новия Range Rover тези резултати би трябвало да се променят още. При това към добро.Снимки: Land Rover и Automedia.bg

Тагове: range rover
fallback
  • #19
    тнт ( преди 11 години )
    Тоя джип не е направен да си ходите в при овцете в кошарата в планината, за да го сравняваме със сузуки самурай относно гуми боя и т.н.
  • #18
    Анонимен ( преди 11 години )
    Бедняци и хейтъри нямат право на мнение.
  • #17
    Do grudituuu ( преди 11 години )
    Grudi,ti ne6to ne vdiava6 lesno mai aa?Cialata statia ti obesniava,4e Range rovera e luksozen kato dvoreca na angliiskata kralica i edovremenno s nego moze6 da prekosi6 severnia polus i sahara bez da ti migne okoto darzeiiki volana samo s kutrito si,a ti si prikazva6 pak vreli nekipeli
  • #16
    груди ( преди 11 години )
    Изродиха се вече и джиповете. Къв джип е това бе? с тея 20-инчови джанти и 2 пръста гуми - а си го изкарал на някоя поляна а после си търси 4 нови джанти + гуми. Да те е страх да минеш през храст с него, че ще му се надере мега скъпата боя, да стъпваш с обувки в него е абсурд щото нали струва 100К евро. *** джипа - можеш да впечатлиш хората с всичко друго, само не и с качествата му на "джип". Грешни пари са тва.
  • #15
    Do Do6o ( преди 11 години )
    Do6o nikoi ne dava i 5 pari za sme6noto ti mnenie.Kak moze dori da posmee6 da sravni6 RR s toyotka.p.s do6ooo-MARRR6666666666666 v servviiiizzaaaaaaaa
  • #14
    Гошко ( преди 11 години )
    За 200+ хиляди си го купуват точно сноби и богаташчета за паркетник, да не си мислите че ще си го купи някакъв овцевъд да катери калните баири на село? Истинския офроуд има само нужното на него, опростен, ремонтопригоден и надежден. А това сигурно кожата му въре е от на младо теленце коремчето. 200 хилки са си много пари за каква да е кола, за да ги дадеш и да казваш че не е за гъзария.
  • #13
    !!! ( преди 11 години )
    Triforce , кротко бе човек, ти изпадна в делириум,другите производители също не спят и също предлагат добри алтернативи, макар и не на тези убийствени цени!Колата е един еталоните в този клас, но чак се прихласна...
  • #12
    Triforce ( преди 11 години )
    Плащаш за високопроходим автомобил, с возия на лимузина, с проходимост от най-високо ниво, с удобни седалки и системи за стабилност, които малко от вас са имали възможност да тестват. Системата им позволява при 120 км/ч да карате джипа на зиг-заг. Даже нормална кола може да излети от пътя при такава скорост. Тествал съм и свидетели имам! Та за това плащаш - да ти е кеф от всякъде, да ти е удобно и да си ходиш където си искаш, без да правиш компромис с някое от изброените!
  • #11
    Do Martin ( преди 11 години )
    Mnogo iasno,4e poluchava6 po-malko za parite si.30 procenta utivat za tova da moze6 da kaze6 4e si sobstvenik na Range Rover,a ne na niakoe sme6no audi ili bmw,koito se sre6tat pod pat i nad pat.Pla6ta6 si za silata na prisastvieto i use6taneto 4e patiat e samo tvoi
  • #10
    GTI ( преди 11 години )
    Tezi, koito cakat minusi sa vizdali RR samo po televiziata.tazi statia ne e za sobstvenici na civic 96 godina,a za istiski petrol head i hora s dalboki djobove,4uvstvo za estetika i aristokratizam
fallback
Последни