fallback

Новият Range Rover - по-добрият или най-добрият?

Тествахме новото поколение на легендарния всъдеход

Някои го сравняват с автомобили като Bentley и Rolls Royce, според други това е най-добрата офроуд машина. Трети достигнаха още по-далеч и обявиха новото поколение на Range Rover за "най-добрият автомобил, правен някога". Решихме да проверим дали тези хвалби отговарят на истината и тествахме последната - четвърта версия на всъдехода, която се появи в края на миналата година.Когато си карал предишното поколение на модела, в което трудно се намират недостатъци, е много трудно да си представиш какво те очаква. Затова започваш да събираш впечатления още с първия си поглед върху автомобила."Проектирането на следващото поколение Range Rover след 40 години на успехи носеше в себе си голямата отговорност да запазим ДНК-то на тази икона в бранша - категоричен е Джон Макгавърн, директор на дизайнерския отдел и главен творчески директор на Land Rover. - Нашият дизайнерски екип работи изключително упорито, за да улови елегантните пропорции и изчистените повърхности, които винаги са били запазена марка на Range Rover." Факт е, че външността на новия Range Rover е сериозно променена. В нея обаче намират място не само чертите на третото поколение, но и силуетът на предните генерации. Липсва предишната бруталност, като всъдеходъдът е доста по-изящен и елегантен. Новата решетка на радиатора е лишила всъдехода от онази тежест върху предната част, която се забелязваше при предишното поколение. Променени са и светлините, като фаровете и стоповете са съединени с линия, преминаваща през цялата каросерия. Ясно се набиват на очи "хилете на акула", които придават хищен вид на автомобила.Големи са промените и в интериора, където копчетата са два пъти по-малко от тези в предишното поколение. Подобрена е ергономията и техническото обзавеждане на салона. Седящите на задната седалка имат възможност да регулират ъгъла на наклона, както и да управляват климатичната система. А вратата на багажника отново е с две части - както беше и при първото поколение на Range Rover. Като цяло новостите в интериора на машината напълно оправдават определението, което дадоха нейните създатели - "All New". Новият Range Rover е първият всъдеход в света с революционно олекотена, изцяло алуминиева конструкция, като тя е с 39% по-лека в сравнение със стоманената на предишния модел. По този начин общото тегло на автомобила е намалено с цели 420 кг. Благодарение на олекотената алуминиева платформа са постигнати значителни подобрения в ефективността и динамиката на автомобила. Всъдеходът е оборудван с изцяло реконструирано въздушно окачване. То трябва да гарантира луксозно возене и същевременно да подобри управлението и стабилността. А новото окачване да гарантира по-стабилно и уверено влизане в завоите.Сред иновациите в новият Range Rover е и революционната версия от ново поколение на системата Terrain Response® на Land Rover, която анализира текущите условия за шофиране и автоматично избира най-подходящите настройки на автомобила за съответния терен. Всичко това е много хубаво, но нали действително действа в реални условия? Тръгнахме от София в посока Своге с най-слабата версия на всъдехода - дизелов V6 с обем 3.0 литра, мощност 258 к.с. и въртящ момент от 600 Нм. На някой конете може да му се струват малко, но не е съвсем така. В Range Rover не правят компромиси и това се усеща още в първите минути. Олекотените каросерия и шаси позволяват на машината са се изстрелва, когато е нужно - тази версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.9 секунди, а в завоите стои стабилно благодарение на новото си окачване. Системата Dynamic Response се бори с накланянето, а при влизането в коловоз, което е неминуемо през зимата, на помощ идва стабилизиращата система Adaptive Dynamics.Ако все пак 258 к.с. не са достатъчни на някой, има още 2 варианта. Те са добре познатите V8 дизел с обем 4.4 литра (мощност 339 к.с. и 700 Нм) и бензинов V8 5.0L Supercharged (510 к.с. и 635 Нм). При тях чувството за мощ се засилва, но пък и цената им е доста по-сериозна. Всички модификации разчитат на 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF. Стигайки Своге ни очаква изненада - оф-роуд, при това по доста неприятен терен. Условията също не са от най-приятните - вятър и силен снеговалеж. Всичко обаче се оказва детска игра за машината, която катери баирите без никакви проблеми, прескачайки камънаци и големи локви. Това става благодарение на електронната система Terrain Response II, която разпознава пътната настилка, като отчита информацията 100 пъти в секунда. Технологията позволява промяна на окачването и оптимизира работата на трансмисията и двигателя. Впрочем типа повърхност може да се избира и от водача, който има на разположение няколко режима - General (общ), Grass/Gravel/Snow (трева/чакъл/сняг), Mud/Ruts (кал/коловоз), Sand (пясък) и Rock Crawl (бавно движение по камъни). Когато се наложи, се включва режим LOW, който преодолява всяко препятствие.След края на оф-роуд отсечката всички твърдения, че суперлуксозният Range Rover е кола само за града, са разбити на пух и прах. Друг е въпросът дали някой, който е платил над 200 000 лв., ще докара колата на подобно място. Затова и бързаме да се върнем на нормален път, за да видим как този автомобил се държи при високи скорости. За целта продължаваме към Ботевград, откъдето се качваме на магистралата за София. И установяваме, че и на скоростно шосе всъдеходът е в стихията си. Вярно е, че тук е силата на големия V8 Supercharged, който вдига от 0 до 100 км/ч само за 4.9 секунди, но и дизеловият V6 се държи отлично. А когато достигаме до София, поглеждаме какъв разход е дал автомобилът. Ами малко под 10 л/100 км комбинирано, което никак не е зле, имайки предвид, че около 2 часа машината се катереше и слизаше по баири с голям наклон. Трябва да се отбележи и нещо друго - всяка от версиите на новия Range Rover се предлага в модификация Autobiography, което представлява едно още по-луксозно изпълнение. При него всъдеходът разполага само с 4 места, тъй като задните седалки са разделени на две. Иначе цените на машината с по-малкия двигател стартират от 177 600 лв. за версията HSE V6, преминават през 196 700 при V6 Vogue и достигат до 222 900 за V6 Autobiography. По-мощната модификация - 4.4 SDI V8 Vogue струва 212 600 лв., докато 4.4 SDI V8 Autobiography - 238 740 лв. Най-мощната версия също се предлага в два варианта - 5.0 V8 Vogue за 225 200 лв. и 5.0 V8 Supervarged за 251 400 лв. Всички цени са с ДДС. Дали този автомобил наистина струва толкова, всеки може да прецени сам за себе си. В Land Rover са настроени решително и са категорични, че тяхното творение няма конкуренция в класа си. "Той и преди беше отличен, но не спира да се развива", категорични са британците. И го подкрепят с цифри - през миналата година компанията е записала 46% ръст на продажбите. А с новия Range Rover тези резултати би трябвало да се променят още. При това към добро.Снимки: Land Rover и Automedia.bg

Тагове: range rover
fallback
  • #9
    Triforce ( преди 11 години )
    Абе нали ме разбра. Идеята беше, че тия джипове са ненормални! Ако мога да карам Ranger Rover след 2006-та година, повече никога няма да си купя друга кола!!! Освен някое кабрио за лятото :D
  • #8
    До Triforce ( преди 11 години )
    Няма такова нещо, като аирматик!Казва се, еърматик:)
  • #7
    Мартин ( преди 11 години )
    Според мен получаваш много по-малко отколкото плащаш за този автомобил. Скъпа поддръжка, не е по-качествен като материали и здравина на елементите, крехък. Имам предвид за предният модел. Живея в чужбина и тук пътищата са хубави, и да видиш дупка е рядкост. Но пак тия коли си седят по сервизите... Това не мога да си го обясня. Иначе и аз бих си купил такова возило без да му мисля много.
  • #6
    jok ( преди 11 години )
    Най-доброто в света на 4х4 !!!
  • #5
    Triforce ( преди 11 години )
    Какви Тойоти бе хора? Майкооооо, вие луди ли сте! По-добре било! Колко от вас са се качвали в такова нещо? Окачването му е ненормално! Не усеща грам пътя! Вози по-хубаво от еС-класа с аирматик!!! И тоя, дето го карах беше с 20 цолови джанти. Сигурно с 18-ките ще забравя, че се движа по асфалт и ще си мисля, че летя. И като съчетаем проходимостта на джипа, от която останах изумен, просто това е колата-мечта за мен! Но все още предишното поколение под 16 000 евро не се намира и не мога да го имам.
  • #4
    GTI ( преди 11 години )
    Prosto kakvoto i da se kaze za novia RR 6te e malko i nedostata4no.Az li4no spodeliam mennieto na tezi,koito tvardiat 4e tova e nai-dobriat avtomobil kato cialo praven niakoga.Tova go tvardia sled 24 4asov test drive,koito napravih predi mesec.Spreden men s tozi RR,premium use6taneto vob6te za avtomobil e preminalo v drugo izmerenie,nepoznato za konkurenciata
  • #3
    Онзи ( преди 11 години )
    само и единствено рейндж....другите са бледи копия
  • #2
    RoadRunner ( преди 11 години )
    Истинска оф роуд машина, не като ония паркетни каруци дето не могат да изкачат един баир на пресечен терен.
  • #1
    Grand Cherokee ( преди 11 години )
    Най добрия, ама нещо скъпичък ми идва. По добре от Land Cruiser на тия пари при всички положения.
fallback
Последни