Само преди няколко години марката Infiniti е била пред закриване. Причината е, че шефът на Renault-Nissan Карлос Госн не виждал в нея способност да продава достатъчно автомобили и да възвръща вложените в нея средства.
Йохан де Нийсен е човекът, който трябва да утвърди infiniti сред лидерите в премиум-сегмента. Снимка: Infiniti
Това съобщи пред изданието Ward’s Auto вицепрезидентът на Nissan Анди Палмър. Според него в алианса са обръщали прекалено малко внимание на моделната гама на Infiniti и нейно обновяване, и това е карало хората да я сравняват с Nissan. Което се е отразило негативно върху нейните продажби.
„В подобна ситуация попадат и други премиум-марки, които принадлежат на голям концерн – обяснавя Палмър. – Само една от тях – Audi, успя да съхрани собствената си идентичност и да не се асоциира с Volkswagen. Затова и взехме пример от тях, за да съхраним Infiniti.”
Първата крачка е назначаването за президент на Infiniti на бившия шеф на Audi за Северна Америка – Йохан де Нийсен. Под негово ръководство германската компания достига продажби от 100 000 коли годишно. Подобна задача му е поставена и от ръководството на Renault-Nissan.
За Де Нийсен обаче по-важни са не рекордните продажби, а утвърждаването на Infiniti сред лидерите в премиум-сегмента. За целта компанията готви пускането на 4 напълно нови модела, като един от тях вече бе представен на изложението в Детройт – седанът Q50.