IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota превзе върха, но какво следва?

През 2013 г. китайският пазар на автомобили остава неясен за японската компания, но положителни изненади могат да дойдат от САЩ

Toyota превзе върха, но какво следва?

След години на криза японският автомобилен производител Toyota отново показа стоповете си на своите конкуренти през 2012 г. В класацията за най-голям производител в света японският лидер надмина с продажби от 9,7 милиона единици американския си конкурент General Motors (GM), който продаде 9,3 милиона автомобила. Volkswagen остава на трето място с 9,1 милиона коли. Но конкурентите през тази година отново ще имат шанса да грабнат полпозишъна под носа на Toyota, твърдят анализатори.

"По никакъв начин не е гарантирано, че Toyota ще остане първа", каза Крис Рихтер, автомобилен анализатор в CLSA Asia-Pacific Markets в Токио. Тази година конкуренцията ще бъде много силна. "Това ще е много оспорвана надпревара", каза още Рихтер. Дори Toyota намали очакванията си. Предизвикателствата са твърде големи, смята Рихтер, цитиран от DPA.
Toyota превзе върха, но какво следва?
Ако компанията бе първият производител, който през 2012 г. искаше да мине границата от десет милиона произведени автомобили, то в най-новата си прогноза тя очаква по-слаби резултати. Производството се очаква да достигне 9,94 милиона автомобила, а продажбите да се увеличат с два процента до 9,91 милиона броя заради края на специфичния бум в Япония.

Всички японски производители са се възползвали през 2012 г. от това, че свитото търсене след бедствието през 2011 г. трябваше да бъде компенсирано. Защото първо японските фабрики трябваше да затворят за няколко седмици заради последиците от земетресението, цунамито и ядрената катастрофа, а след това тайландските фабрики - заради наводнението на века.

За тази година най-големият въпросителен знак пред Toyota обаче е ръстът на най-важния пазар в света: Китай. Като последен стартиращ в Китай Toyota първоначално трябваше да навакса изоставането си след VW и GM. Но териториален спор между Япония и Китай за необитаеми острови заплаши да осуети плановете за разширяване.

През есента на 2012 г. продажбите на японските производители в Китай намаляха с около 40 на сто, тъй като в знак на протест срещу национализацията на островите от японското правителство много китайци бойкотираха японски продукти. Междувременно продажбите отново скочиха, но сега само на нивата от миналата година. "Въпросът е дали японците ще се възстановят напълно и ще растат отново така, както и преди инцидента", казва анализаторът Рихтер.

В същото време два други азиатски пазара, които през 2012 г. донесоха на Toyota висок растеж, са заплашени от срив. В Япония се изчерпаха субсидиите за закупуване на икономични бензинови автомобили. И Toyota може да пострада особено много, защото с пазарен дял от над 40% от вътрешния пазар Япония е по-важна за компанията, отколкото за Nissan и Honda.

Цялата статия четете в Investor.bg

0 от 500
  • #11
    11 rate up comment 8 rate down comment
    ТоТо ( преди 12 години )
    Качеството и надеждността са важни. А там Тойота са абсолютни безусловни лидери. Сервизните акции са грижа за клиента и точно никакъв реален проблем. Извършват се напълно безплатно при следващото сервизно обслужване. Праноглавото ВАГонче да спре вече с бръщолевенето по адрес на Тойота.
  • #10
    9 rate up comment 12 rate down comment
    до всички мазохисти ( преди 12 години )
    здравейте МАЗОХИСТИ,дай боже за нова година още толкова сервизни акции,щом толкова ви харесва да киснете в бокса ми стойте си там,на вас май ви е чуждо усещането да карате автомобил по пътищата - ама то и нямате избор ЧЕСТИТО НА ПЕЧЕЛИВШИТЕ :)))))))
  • #9
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Какво очакваш от хора купуващи европейски кочини (не защото са качествени, а защото са овце)? С какво немските, италианските и френските глокници са повече от коя да е японска или американска марка?
  • #8
    21 rate up comment 9 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 12 години )
    Невероятно е колко елементарни хора пишат в този форум!
  • #7
    13 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    НАЙ-ОБИКБОВЕНИ *** СА СИ ТОЙОТКИТЕ. *** ОРГАНИЗИРАЩИ МНОГО МИЛИОННИ СЕРВИЗНИ АКЦИИ.
  • #6
    13 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    TRO6LIOTA... aide obratno v servizite.
  • #5
    19 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Който каквото и да говори Тойота си е Тойота.
  • #4
    12 rate up comment 17 rate down comment
    КРАТКО И ЯСНО ( преди 12 години )
    Toyota плаща $1.1 млрд. обезщетения в САЩ... с представители на ищците ще бъдат сключени съдебна спогодба или съгласие, като по този начин ще се избегне евентуален съдебен процес. Спогодбата обаче не включва признаване на вина от страна на японската марка
  • #3
    27 rate up comment 12 rate down comment
    истината ( преди 12 години )
    Някой журналист се мъчи да разсъждава,но май не му се отдава много.Същите тези журналисти-мижитурки предричаха краха на Тойота,но както се вижда те са 1.Следващата година пак ще са там.Който не вярва нека запамети тизи мой пост и нека ми натрие носа с него,ако следващата година не се окажа прав.
  • #2
    13 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    при тойотките всичко става за МНОГО МИЛИОННИ СЕРВИНИ АКЦИИ