IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota превзе върха, но какво следва?

През 2013 г. китайският пазар на автомобили остава неясен за японската компания, но положителни изненади могат да дойдат от САЩ

Toyota превзе върха, но какво следва?

След години на криза японският автомобилен производител Toyota отново показа стоповете си на своите конкуренти през 2012 г. В класацията за най-голям производител в света японският лидер надмина с продажби от 9,7 милиона единици американския си конкурент General Motors (GM), който продаде 9,3 милиона автомобила. Volkswagen остава на трето място с 9,1 милиона коли. Но конкурентите през тази година отново ще имат шанса да грабнат полпозишъна под носа на Toyota, твърдят анализатори.

"По никакъв начин не е гарантирано, че Toyota ще остане първа", каза Крис Рихтер, автомобилен анализатор в CLSA Asia-Pacific Markets в Токио. Тази година конкуренцията ще бъде много силна. "Това ще е много оспорвана надпревара", каза още Рихтер. Дори Toyota намали очакванията си. Предизвикателствата са твърде големи, смята Рихтер, цитиран от DPA.
Toyota превзе върха, но какво следва?
Ако компанията бе първият производител, който през 2012 г. искаше да мине границата от десет милиона произведени автомобили, то в най-новата си прогноза тя очаква по-слаби резултати. Производството се очаква да достигне 9,94 милиона автомобила, а продажбите да се увеличат с два процента до 9,91 милиона броя заради края на специфичния бум в Япония.

Всички японски производители са се възползвали през 2012 г. от това, че свитото търсене след бедствието през 2011 г. трябваше да бъде компенсирано. Защото първо японските фабрики трябваше да затворят за няколко седмици заради последиците от земетресението, цунамито и ядрената катастрофа, а след това тайландските фабрики - заради наводнението на века.

За тази година най-големият въпросителен знак пред Toyota обаче е ръстът на най-важния пазар в света: Китай. Като последен стартиращ в Китай Toyota първоначално трябваше да навакса изоставането си след VW и GM. Но териториален спор между Япония и Китай за необитаеми острови заплаши да осуети плановете за разширяване.

През есента на 2012 г. продажбите на японските производители в Китай намаляха с около 40 на сто, тъй като в знак на протест срещу национализацията на островите от японското правителство много китайци бойкотираха японски продукти. Междувременно продажбите отново скочиха, но сега само на нивата от миналата година. "Въпросът е дали японците ще се възстановят напълно и ще растат отново така, както и преди инцидента", казва анализаторът Рихтер.

В същото време два други азиатски пазара, които през 2012 г. донесоха на Toyota висок растеж, са заплашени от срив. В Япония се изчерпаха субсидиите за закупуване на икономични бензинови автомобили. И Toyota може да пострада особено много, защото с пазарен дял от над 40% от вътрешния пазар Япония е по-важна за компанията, отколкото за Nissan и Honda.

Цялата статия четете в Investor.bg

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 11 години )
    Тойота!
  • #20
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А собствениците на Тойота с извънсъдебното споразумение познайте каква марка ще си купят следващия път.
  • #19
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тойота и престой в бокса? Коя е тая Тойота? Ха-ха, ВАГончета, минахте на умопомрачително бръщолевене вече. Ей, колко злоба са събрали мизерните ви душици, но фактите са си факти - най-качествените коли са на Тойота.
  • #18
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това че сервизните акции били свързани с грижата за клиентите едва ли е изцепка на тойота, там чак такива *** няма. А и клиентите така се разчувствали от този жест на Тойота, че я спукали от дела. Миналия месец показаха, че само в САЩ, Тойота предложила извъсъдебно споразумение да изплати над 1 милиард долара на разнежените си клиенти за да отеглят съдебните си искове по делата за сервизните акции. То при такива грижи, получаваш и такава благодарност от клиентите си.
  • #17
    6 rate up comment 6 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    Ei,falshif doc,begom da si u4ish po matematika!Toyota-the best brand in the world
  • #16
    7 rate up comment 8 rate down comment
    ДЕЧКООООО ........ ( преди 11 години )
    тоя па и той - не харесвате тойота, абе ти кой клас и бре че да си играш на харесванка и не харесванка? ти му разправяш че са лидери по престой в бокса - той ти разправя че това било "с грижа за клиента" няма такъв безхаберник или за теб няма значение защо влизаш в сервиза - дали защото искаш или се налага щото някой си не си е свършил работата - вече на ти си говорите с мотьорчетата - аре чао до другата седмица. СЛАДУРИИИИИИИИИИИИИИ
  • #15
    8 rate up comment 7 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    В европа тойота е продала половин милион коли. Значи останалите 9 милиона се полагат на сащ, азия и африка. В китай тойота е много зле. А ако пазарите в африка са сериозни пазари... без коментар!
  • #14
    7 rate up comment 9 rate down comment
    АЗ ОБИЧАМ СТОШОТА ( преди 11 години )
    ВЕРНО Е КОЛЕГА ВСИЧКИ КЛАСАЦИИ СЕ ОГЛАВЯВАТ ОТ ТОЙОТА - ВКЛЮЧАЙ И ЗА СЕРВИЗНИ АКЦИИ - ПЪК ВИИ СИ ГИ ТЪЛКУВАТЕ КАКТО ИСКАТЕ - НАЙ РАЗПРОСТРАНЕНА Е ВЕРСИЯТА С ГРИЖА ЗА КЛИЕНТА ;
  • #13
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    "doc" - малко си се объркал, 2.5 млн от 9.5 млн не са 75%. Добре, разбирам че не харесвате Тойота, моля пратете линк към някоя класация, която не е оглавена от японци, та да знаем какво препоръчвате да купим. Предпочитам статистика, а не анонимници налагат своите мнения.
  • #12
    9 rate up comment 10 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    Все пак тойота трябва да са благодарни че ги има щатите. Ако ги нямаше щяха да са с мащаба на грейт уол.. Факт е, че над 75% от продажбите им са в сащ, а това е страна която се слави с интереса си към евтиното и това което е "еднодневка", ползва се и се изхвърля. Така че тойота и качество просто се самоизключва..