IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическите возила от Брезник тръгват догодина

Ясни са подробностите за новата автомобилна фабрика в България

Електрическите возила от Брезник тръгват догодина

"Брезник става входна врата към Европа на гиганта BYD (Build Your Dreams), заяви пред БТА Михаил Иванов - изпълнителен директор на новоучреденото българо-китайско дружество "Ауто груп мотърс" (AGM). - Тук ще се намира първата и единствена засега производствена база в Стария континент на китайската компания, като приоритетно ще се сглобяват електрически автобуси".
Електрическите возила от Брезник тръгват догодина
eBUS-12 - Изцяло електрически автобус на BYD. Снимка: BYD

В очакване на поточните линии са два цеха с обща разгъната застроена площ 10 000 кв.м. Първите електрически автобуси, които ще излязат от брезнишкия завод ще бъдат с дължина 12м. В зависимост от предпочитанията на клиента дължината може да достигне 18 м. Броят места също ще бъде съобразен с изискванията на потребителите. Автобусите ще бъдат оборудвани с климатици, предвидени са места за багаж, рампи и места за инвалиди.

Пробегът им с едно зареждане е приблизително 250 км. Батерията е в гаранция до 2 000 зареждания, което се равнява на 500 000 км пробег, поясни Иванов. Капацитетът на завода е до 60 автобуса на месец (не на ден, както беше съобщено по-рано).

Електрическите автомобили, които ще излязат от Брезник ще бъдат от модела e6. "Ауто груп мотърс" ще се стреми да постигне достъпна цена на продуктите си за гражданите, увери Иванов. Специални оферти ще бъдат предлагани на общини, превозвачи, куриерски фирми, таксиметрови компании.
Електрическите возила от Брезник тръгват догодина
BYD e6. Снимка: BYD

От тази седмица започва набирането на персонал. Ще се търсят технически грамотни местни кадри. Те ще бъдат обучавани веднага от китайски работници, които се очаква да дойдат в началото на 2013 г. заедно с първите части на електроавтобусите.

На първия етап в Брезник ще се извършват само операциите по сглобяване на превозните средства. Сега се водят разговори за изграждане на голям машиностроителен парк у нас, обхващащ цялото производство на BYD. Все още не е избран регионът, в който той ще бъде локализиран. Производствената му мощност ще бъде десет пъти по-голяма от тази на брезнишкото предприятие.

Паралелно се преговаря с водещи компании за поставяне на бързозарядни станции за електромобилите. Те ще бъдат разположени на удобни за целта места - големи търговски центрове, бензиностанции, много посещавани паркинги. Могат да се предвидят и мобилни зарядни станции, разказа Иванов.

Китайският концерн стъпи за първи път в Европа преди две години, като откри свой офис и създаде дъщерно дружество в Холандия. Там е регистриран електрически автобус, който е изцяло тестов. До няколко седмици се очаква BYD да получи европейски сертификат, съобщи Иванов.

Производството ще тръгне от бившия завод за алуминиева дограма в Брезник, купен от българската "Булминерал" преди около две години. Районът е избран заради изгодната цена на сделката и високата безработица.

Проучване на "Булминерал" показало, че 38 предприятия в Пернишки регион са затворени по време на прехода и кадрите им не упражняват техническите си способности. Затова от ръководството на смесеното предприятие се надяват бързо да наберат качествена работна ръка. Очаква се да бъдат открити 120-150 работни места.

Брезнишкият завод три пъти е посещаван от китайските партньори, които горещо одобрили производствената база и работната среда. Предприятието ще бъде режимно. Не се разрешава снимане с камери, фотоапарати, изземват се и телефоните, притежаващи заснемащи устройства.

BYD е водеща компания в сферата на автомобилостроенето и в производството на батерии, увери Иванов. По думите му китайският концерн държи 30 на сто от световния пазар на батерии, има изнесени производства в много страни, а в САЩ партньор му е Motorola.

В родината си компанията има съвместно производство с Daimler. Двата автомобилостроителя имат обща марка коли - Denzа, която е съсредоточена в конструирането на електромобили. Първият й модел се изгражда на базата на стария Mercedes-Benz B-class и ще предлага около 300 км. автономен пробег.

Тръгналата от Перник "Булминерал", с настоящо седалище във Варна има две собствени мини за добив на въглища в Украйна, завод за обогатяване на въглищата и кораби за транспортирането им, разказа Иванов. Компанията е започнала строителство и на голям завод за екопелети и екобрикети във Варна.

Източник: БТА

Още по темата:
BYD започва производство в България
AGM - компанията, която ще произвежда електрически возила в България
Тъмното минало на китайските коли

 

Тагове: BYD auto group motors agm
0 от 500
  • #6
    20 rate up comment 1 rate down comment
    сс ( преди 11 години )
    Камионите не са зле като гледам ,а и колите стават.Дано живне и града ,не се сещам произвеждат ли нещо сега.
  • #5
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пич ти да не казваш че като е с предно е по-добра? Предното предаване е по-евтино но не е и по-добро. Докога ще чета такива *** изказвания. Всички премиум автомобили от висок клас са със задно или 4х4 няма една която е с предно.Иначе много се радвам на китайците дано дойдат още!!! Само в фабриката за Iphone на Foxconn работят 4 милиона китайци. Представям си само 2-3 китайски фирми какво може да направят с Българската икономика.
  • #4
    19 rate up comment 2 rate down comment
    до crus ( преди 11 години )
    Така е, ама да ти кажа по едно време сме правили Фиат - Пирин Фиат, обаче тъпите ни политици понеже са били под командване на Русия и братушките са им казали да спрат производството на Фиат и на Рено, че да им купуваме ***. А в Сърбия си продължавата да правят Застави по лиценз на Фиат без са слушат тъпите братушки. Само като вметка, Фиат 128, първообразът на Заставата е много по-модерен за времето си от скапаните Лади и е с предно предаване!
  • #3
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дано стане нещо наистина. Страх ме е че мутрите и мафията ще затрият и това нещо.
  • #2
    45 rate up comment 6 rate down comment
    K&G ( преди 11 години )
    Законодателство и инфраструктура ,са два от основните фактора за да дойдат чуждите инвеститори!А и някой от тях,дойдоха първо тук,но правителството на Иван Костов им поиска сериозни "комисиони"!
  • #1
    48 rate up comment 1 rate down comment
    crus ( преди 11 години )
    по-често искам да чета такива новини ...започва някакво производство...браво ...защо още преди време не хващахме големите заводи вместо в Румъния и Турция да са тук ...щяхме да сме живнали досега 100 пъти